دوشنبه 23 اسفند 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تعيين حداقل حقوق کارگران برای سال آينده: ۳۳۰ هزار تومان! کلمه

در حالی که حداقل دستمزد تعيين شده برای کارگران در سال ۸۹، ۳۰۳ هزار تومان بود، شورای عالی کار در جلسه امروز خود اين مبلغ را با افزايشی بسيار ناچيز و کمتر از نرخ تورم، به ۳۳۰ هزار و ۳۰۰ تومان رساند.

اين رقم در حالی اعلام شده که با توجه به روند رو به افزايش تورم و نيز هدفمند شدن يارانه‌ها، کارگران خواستار افزايش حداقل دستمزدها تا ۵۰۰ هزار تومان شده بودند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش فارس، ياراحمديان عضو شورای عالی کار اظهار داشت: شورای عالی کار عصر امروز با حضور وزير کار و امور اجتماعی و نمايندگان گروه کارگری و کارفرمايی و دولت برای تعيين حداقل دستمزد کارگران در سال ۹۰ تشکيل جلسه داد و بر اساس مصوبه اين شورا حداقل دستمزد کارگران نسبت به سال گذشته ۹ درصد افزايش يافت.

مطابق اين مصوبه از آغاز سال ۹۰، دستمزد روزانه کارگران در ساير سطوح معادل ۶ درصد نسبت به سال گذشته به علاوه روزانه ۳۰۴ تومان افزايش خواهد يافت.

وی همچنين ادعا کرد که با توجه به افزايش ۹ درصدی رقم دستمزد و با در نظر گرفتن بن کارگری، افزايش دستمزد بيش از نرخ تورم در نظر گرفته شده است.

اما خبرگزاری مهر از قول ولی الله صالحی ديگر عضو اين شورا گزارش داد که حداقل افزايش دستمزد سال آينده کارگران با احتساب ميزان افزايش مبلغ بن کارگری ۱۱٫۶ درصد تعيين شده است.

وی توضيح داد: علاوه بر افزايش ۹ درصدی حداقل دستمزد، ۲٫۶ درصد نيز به کمک هزينه خانوار در بخش بن نقدی کارگری اضافه کرديم و در مجموع نرخ تورم اعلامی بانک مرکزی را پوشش داديم.

صالحی در عين حال تصميم گيری درباره تقويت کمک هزينه مسکن کارگران را وظيفه دولت دانست و افزود: اين موضوع از اختيارات شورای عالی کار خارج است و دولت بايد برای آن تصميم بگيرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016