چهارشنبه 20 بهمن 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نگرانی خانواده رضا شهابی نسبت به تداوم بلاتکليفی وی در زندان، هرانا

خبرگزاری هرانا - تداوم بلاتکليفی و نگهداری رضا شهابی، عضو هيئت مديره سنديکای کارگران شرکت واحد تهران و حومه در بند ۲۰۹ زندان اوين موجب نگرانی خانواده اين فعال کارگری شده است.

اين فعال کارگری در ۲۲ خردادماه امسال در محل کار خود بازداشت شد و با وجود گذشت ماه ها از اين بازداشت او همچنان بلاتکليف و بدون اينکه دادگاهی برايش برگزار شود در يکی از سلول های چند نفره بند ۲۰۹ نگهداری می شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش کلمه، بلاتکليفی اين زندانی و منتقل نشدنش به يکی از بندهای عمومی زندان اوين موجب نگرانی خانواده او شده و به خاطر همين بلاتکليفی در تاريخ ۱۳ آذر ماه سال جاری دست به اعتصاب غذای خشک زد که پس از هفت روز موجب انتقال او به بيمارستان شد.
وی سرانجام در روز ۲۹ آذرماه به اعتصاب غذايش پايان داد، اما همچنان بلاتکليف در بند ۲۰۹ وزارت اطلاعات نگهداری می شود و تاکنون نيز برايش هيچ دادگاهی تشکيل نشده است.

در اين گزارش آمده است "خانواده رضا شهابی از مسوولان قضايی می خواهند که هر چه زودتر تکليف اين فعال کارگری را روشن و موجبات آزادی او را فراهم کنند."

گفتنی است اين زندانی سياسی به مناسبت سال نو ميلادی پيامی را خطاب به کارگران جهان نوشته گفته بود "مدتی که من و ديگر همکاران و کارگران به دليل پيگيری مطالبات خود و از جمله حق مسلم تشکل خواهی، تحت تعقيب، اخراج و حبس بوده ايم ،کارگران و تشکل های کارگری بسياری از ما اعلام حمايت کرده اند و مراتب اعتراض خود را نسبت به رفتار های انجام شده عليه ما ابراز داشته اند."

اين فعال کارگری تاکيد کرد: "من ضمن تقدير و تشکر از تمامی اين اعلام حمايت ها اميدوارم که ما کارگران بتوانيم با همبستگی هرچه بيشتر ،همدلی و اتحادمان در راستای به دست آوردن خواسته ها و مطالباتمان و برای به دست اوردن زندگی انسانی و رسيدن به عدالت و آزادی و برابری تلاش کنيم و روز به روز نيز موفق تر شويم و سرانجام بتوانيم از مناسبات سرمايه داری موجود عبور کنيم و به حق خود برسيم و با آرامش و بدون جنگ و خونريزی در کنار يکديگر يک زندگی شرافتمندانه و انسانی داشته باشيم."


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016