چهارشنبه 25 اسفند 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

احمدی نژاد: هرگز مخالفان را سرکوب نکرده‌ايم، بی بی سی

محمود احمدی نژاد، رئيس جمهوری ايران در مصاحبه با تلويزيون دولتی اسپانيا گفت که حکومت ايران هرگز مخالفان سياسی را سرکوب نکرده است و او خود هفته ای چهار ساعت در خيابان ها با مردم گفت و گو می کند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، آقای احمدی نژاد روز سه شنبه ۲۴ اسفند (۱۵ مارس) در پاسخ به سئوال خبرنگار تلويزيون اسپانيا در مورد "سرکوب معترضان" در ايران گفت: "هرگز، هرگز. ما هيچ وقت اين کار را نکرده ايم. در سی سال گذشته سی انتخابات آزاد داشته ايم".



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


او در پاسخ به سئوال ديگری در مورد بی خبری از وضعيت ميرحسين موسوی و مهدی کروبی، دو رهبر مخالفان دولت گفت: "مگر شما بايد بدانيد؟ مگر شما وکيل مدافع آنها هستيد"؟

آقای احمدی نژاد گفت که در همه کشورها مخالف وجود دارد، اما قانون هم وجود دارد و مخالفان نمی توانند قانون شکنی کنند.

او خطاب به خبرنگار اسپانيايی گفت: "آيا شما در اسپانيا به مخالفان و تجزيه طلب ها اجازه می دهيد که ساختمان های دولتی و اموال عمومی را آتش بزنند يا مردم را در خيابان ها کتک بزنند"؟

رئيس جمهوری ايران پرسيد: "اگر در کشور شما عده ای به نام مخالف به خيابان آمدند و شکم مردم را با چاقو پاره کردند، پليس چه می کند"؟

او اين سئوال خبرنگار اسپانيايی را که "آيا همه مخالفان در ايران چنين کارهايی کرده اند" بی پاسخ گذاشت و به سخنان خود ادامه داد؛ اما خبرنگار دوباره پرسيد: "آيا اين دو رهبری که من اسم بردم ساختمان آتش زده اند"؟

آقای احمدی نژاد گفت که آنها قانون را نقض کرده اند و با آنها برخورد قانونی شده است.

آقايان کروبی و موسوی به همراه همسران خود از روز ۲۵ بهمن در حصر خانگی به سر می برند و در اين مدت خبرهای ضد و نقيضی از انتقال آنها به مکانی نامعلوم منتشر شده است.

آقای احمدی نژاد در ادامه مصاحبه با تلويزيون اسپانيا گفت: "بگذاريد خيالتان را راحت کنم. اين بازی ای که اروپايی ها و آمريکايی ها عليه دولت های مستقل راه انداخته اند که عده ای را به نام دموکراسی عليه آنها تحريک کنند، به پايان رسيده است".

آقای احمدی نژاد در بخش ديگری از سخنانش، با اشاره به تجربه افغانستان و عراق هشدار داد که مداخله نظامی احتمالی غرب در مناقشه ليبی اوضاع اين کشور را وخيم تر خواهد کرد.

او گفت: "اميدوارم که دولت های اروپايی و آمريکا در امور اين منطقه دخالت نکنند و اجازه بدهند که مردم منطقه خود در مورد آينده شان تصميم بگيرند".

رئيس جمهوری ايران همچنين اقدام معمر قذافی، رهبر ليبی در سرکوب مخالفان خود با توسل به نيروی نظامی را محکوم کرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016