دوشنبه 1 فروردین 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

برکناری دولت یمن و اسقرار تانک ها در نقاط حساس پایتخت، رادیو بین المللی فرانسه

نوشتۀ فواد روستائی

پس ازبرکناری دولت یمن از سوی علی عبدالله صالح- رئیس جمهوری این کشور- درشب گذشته و پیوستن یکی از ژنرال های ارتش به مخالفان دولت، امروز (دوشنبه) تانک ها درسطحی گسترده و سنگین درنقاط حساس صنعا، پایتخت یمن، مستقر شدند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، شماری تانک ها در اطراف کاخ ریاست جمهوری، وزارت دفاع، بانک مرکزی و دیگر نقاط پایتخت موضع گرفته اند.
ژنرال علی محسن الاحمر، که به یکی از قبایل پرنفوذ یمن تعلق دارد، امروز درگفتگوئی با شبکۀ تلویزیونی قطری الجزیره علی عبدالله صالح را به سرکوب "تظاهرات مسالمت آمیز" مردم متهم کرد و گفت رئیس جمهوری کشور را به سوی یک جنگ داخلی هدایت می کند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


ژنرال الاحمر نخستین افسربلندپایۀ ارتش یمن است که به مخالفان می پیوندد. پیش ازاو سه تن از وزیران دولت یمن و نمایندۀ این کشوردرسازمان ملل از مقام خود کناره گیری کرده اند.

شایان یادآوری است که سرکوب خشونت بارتظاهرکنندگان تنها درروزجمعه از خود ٥٢ کشته برجای گذاشته است.

بان کی- مون، دبیرکل سازمان ملل متحد، امروز تیراندازی به سوی تظاهرکنندگان دریمن و کشته شدن ٥٢ نفر از آنان در روز جمعه را مورد انتقاد قرار داده و محکوم کرد.

دبیرکل سازمان ملل که پس ازدیداربا عمرو موسی، دبیرکل اتحادیۀ عرب، با خبرنگاران گفتگو می کرد گفت استفاده از گلوله های حقیقی علیه تظاهر کنندگان را قویاً محکوم می کند. بان کی- مون افزود حفظ جان غیرنظامیان یکی از تعهدات و وظایف دولت یمن است. دبیرکل سازمان ملل دولت یمن را به نشان دادن "حداکثر خویشتن داری" در مقابل تظاهر کنندگان فراخواند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016