دوشنبه 1 فروردین 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

پيام نوروزی خسرو کردپور مدير آژانس خبری موکريان

در فرهنگ و فلکلور هر قوم و ملتی آيين هايی وجود دارد که ريشه در تاريخ و فرهنگ آن قوم داشته جلوه ای از باورهای آنان را به تصوير می کشد.

برگ برگ صفحات تاريخ اين سرزمين نيز گواهی می دهد که نوروز باستانی يکی از کهن ترين سنتها و عزيزترينِ روزها نزد مردمان ايران زمين بوده است.

نوروز يادگاری از دوره ماد و روزگارانی است که جز با کمک خيال و مدد افسانه و اساطير، گذری به گذار آن نميتوان نمود.

اما اين آرزو و انرژی نهفته که در يک روز آزاد می شود و يک سال دوام می آورد ، در گردونه سالانۀ تکرار، نوعی تنوع روحی و انبساط خاطر ايجاد می نمايد.که اقوام ايرانی و ملت کرد دوام و قوام نيم بند خود را در فراز و نشيب تاريخ و رنج دوران به اجبار، وامدار اين سنت ديرينه و صد البته خردمندانه کرده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


ساقی سپهر بر کف نرگس مست
بنهاد پياله ای که کجدار و مريز

حتی اگر مواد و ماتريال آن ( کاوه، فريدون، درفش، مردم و ضحاک ) پنداری بيش نباشد، همچنان خمير مايه اش زايش و رويش، انقلاب طبيعت، تحول درون و تغيير اجتماع و.... بوده و هست.

الهام گرفتن طبيعت انقلابی از انقلاب طبيعت و تغيير در اجتماع برای اجتماع تغيير پذير، نياز به برهان و ادله فراوان ندارد؛ همين اعتدال بهاره و نوروز کافی است برای اهل خرد.

باز آمدم چون عيد نو تا قفل زندان بشکنم
وين چرخ مردم خوار را چنگال و دندان بشکنم

از نوروز تا نوروز، سالی است که کيفيت و ماهيت آنرا نه تنها در ترسالی و خشک سالی و تعدد تعطيلات، بلکه بر مبنای رويدادها، حوادث و تحولات پيش آمده در شرايط و مناسبات آن بايستی جستجو کرد . . . .

سال ۱۳۸۹ برای آژانس خبری موکريان هم سالی همراه با تنش و پراز کار و اخبار متنوع بود؛گرچه با مروری مختصر و نگاهی اجمالی به اخبار اين آژانس می توان دريافت که اين تنوع در بسياری موارد نا خوشايند و بازتاب حوادث ناشی از تلاطمات سياسی و اجتماعی بوده است.

قصد خلاصه نويسی يا کوچک انگاری رويدادهای سال گذشته و فراز و فرودهای سياسی، اجتماعی، اقتصادی و... آن را نداريم، اما بطور کلی آنچه وبلاگ موکريان در راستای وظايف خود به عنوان يک رسانه بی طرف و مستقل، قادر به رصد و نشر آن شد به نوعی گويای کيفيت اجتماعی و سياسی سالی بود که واپسين روزهايش را طی می کند.

در سالی که گذشت وبلاگ موکريان از بی مهری حاکميت در امان نماند و انسداد اين وبلاگ در تابستان از سوی« کارگروه تعيين مصاديق محتوای مجرمانه» بارزترين آن بود.

صد البته در همين سال نيز دو گام مؤثر «تبديل وبلاگ به سايت» و «راه اندازی بخش کردی»برداشته شد که در راستای گسترش کارکرد اين وبلاگ، بسيار مفيد و حائز اهميت بود بطوريکه نظرات و افزايش بازديدکنندگان هر دو بر صحت اين ادعا گواهی می دهند.

مديريت آژانس خبری موکريان، از کسانی که با ارسال خبر، انتقادات و پيشنهادات خود باعث پربارتر شدن سايت و هدايت آن در مسير صحيح اطلاع رسانی شده اند تشکر و قدردانی نموده و خود را همچنان ملزم به حفظ بی طرفی، رعايت اخلاق رسانه ای و انتشار اخبار دريافتی در صورت موثق بودن آن می داند.

در پايان ضمن عرض تبريک و شادباش به مناسبت فرارسيدن سال نو خورشيدی، سالی سرشار از خبرهای خوش و جهانی پر از صلح، رفاه و امنيت را برای همه هم ميهنان در هر کجای جهان که باشند آرزو می کند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016