دوشنبه 8 فروردین 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مهدی هاشمی ادعاهای مطروحه پیرامون روند اخذ مدرک دکترایش را تکذیب کرده است، جرس

جــرس: در حالیکه رسانه های حکومتی ایران، مقالۀ روزنامه گاردین پیرامون "تحقیق و تفحص دانشگاه آكسفورد درباره صحت و سقم موضوعات مطروحه راجع به روند اخذ مدرک دکترای مهدی هاشمی رفسنجانی" را مورد اغراق قرار داده و آنرا به گونه دلخواه خود منتشر کرده اند، مهدی هاشمی ادعاهای مطروحه را تكذیب كرده و از درخواست پذیرش خود به عنوان دانشجوی دكترا دفاع كرده است .



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


خبرگزاری رسمی دولت جمهوری اسلامی، ایرنا، با اشاره به مقاله ای در روزنامه انگلیسی گاردین نوشته بود "مهدی هاشمی رفسنجانی رئیس سابق یكی از شركت های زیر مجموعه وزارت نفت ایران بود و دوره پنج ساله دكترای خود را در یكی از دانشكده های مربوط به مطالعات شرق شناسی در ماه اكتبر آغاز كرد. "

این خبرگزاری با اشاره به اظهارات فردی بنام کاوه موسوی که ایرانی می باشد و شبهاتی را پیرامون روند اخذ مدرک دکترای مهدی هاشمی مطرح کرده، می نویسد "یكی از اساتید دانشگاه آكسفورد شكایت كرده است كه استانداردهای بالای این دانشگاه به دلیل كمك عوامل این دانشگاه برای فراهم كردن زمینه تحصیل هاشمی در آن متزلزل شده و در صورت اثبات این مسئله، هاشمی از دانشگاه اخراج می شود.

كاوه موسوی همچنین مدعی شده است كه هاشمی با كمك عوامل دانشگاه توانسته مراحل پذیرش خود را كامل كند.

ایرنا همچنین به نقل از گاردین نوشت: مهدی هاشمی ادعاهای آكسفورد را تكذیب كرده و از درخواست پذیرش خود به عنوان دانشجوی دكترا دفاع كرده است . دوستان مهدی هاشمی رفسنجانی ادعا می كنند وی قربانی تعقیب و آزار مخالفان دولت شده است.

در ادامه این گزارش آمده است "خبر این تحقیق و تفحص در بحبوحه تشدید اقدامات امنیتی دانشگاه ها و روابط آن ها با فرزندان شخصیت های برجسته در خاورمیانه منتشر شده است. "

لازم به ذکر است سخنگوی دانشگاه آكسفورد به گاردین گفته است كه تحقیقات گسترده ای در این زمینه حال انجام است، اما هیچ ادعایی مبنی بر این كه هاشمی به خاطر چشم انداز دریافت كمك مالی به این دانشگاه پذیرفته شده وجود ندارد.

لازم به یادآوری است عوضعلی کردان و محمدرضا رحیمی، دو چهره سرشناس نزدیک به محمود احمدی نژاد، متهم به جعل مدرک دکترا از دانشگاه آکسفورد بودند، که اولی از پست وزارت کشور (دولت نهم) خلع شد و دومی – با وجود تاکید و پیگیری های نمایندگان مجلس- همچنان در حاشیه امن قرار دارد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016