جمعه 12 فروردین 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

آلمان تحريم ايران را زير پا گذاشت، خبرآنلاين

سياست > ديپلماسی - يک روزنامۀ آمريکايی نوشت: به رغم فشارهای آمريکا، مقامات آلمان مانع وساطت بانک آلمانی ميان هندوستان و ايران برای پرداخت پول نفت نشدند.

به گزارش خبرآنلاين، «نيويورک‌تايمز» نوشت مقامات آلمانی گفتند آن‌ها هيچ مبنای حقوقی برای ممانعت از اين پرداخت ندارند.

مقصود پولی است که هندوستان به حساب ارزی ايران در بانک «يوروپيش-ايرانيش هندلزبانک ای.جی.» در هامبورگ واريز کرده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اين پرداخت ظاهراً چند هفته قبل انجام گرفته، اما صرفاً در اين هفته و پس از گزارش روزنامۀ اقتصادی آلمانی «هندلسبلات» توجه عمومی را به خود معطوف کرد.

مسؤولان آمريکايی به آلمان فشار می‌آورند تا اين مجرا را مسدود کنند، درحالی‌که مقامات آلمانی می‌گويند آن‌ها نمی‌توانند بدون شواهد محکمی که اثبات کند اين بانک تحريم‌ها بر ضدّ ايران را نقض کرده، چنين اقدامی انجام دهند.

يک مسؤول وزارت خزانه‌داری، به شرط محفوظ ماندن نامش، به نيويورک‌تايمز گفت: خزانه‌داری دربارۀ گزارش‌های اخير نگران است، گزارش‌هايی که حاکی از مجوز دولت آلمان برای استفاده از مجرای مالی بانک آلمانی برای پرداخت پول نفت ايران است.

او افزود: وزارت خزانه‌داری به تعامل با مقامات آلمانی و هندی دربارۀ اين وضعيت ادامه می‌دهد، و با تمام متحدانش همکاری می‌کند تا اين بانک را منزوی سازد.

ايران تأمين‌کنندۀ ۱۵ درصد نفت خام هندوستان است. هنگامی‌که در ماه دسامبر [دی ماه ۱۳۸۹] و در واکنش به فشار ايالات متحده، هندوستان برای پرداخت پول نفت با مشکل مواجه شد، در صدد يافتن مجاری انتقال ديگری برآمد.

به گزارش خبرآنلاين به نقل از «يونايتدپرس‌اينترنشنال» پس از تعليقی سه ماهه، طی نخستين هفتۀ ماه مارس [اواسط اسفند ۱۳۸۹] دهلی‌نو ۲.۰۷ ميليارد دلار برای واردات نفت خام، به بانک مرکزی ايران پرداخت کرد.

اين مبلغ از طريق حساب ارزی ايران در بانک «يوروپيش-ايرانيش هندلزبانک ای. جی.» در هامبورگ منتقل شده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016