دوشنبه 15 فروردین 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سردار ذوالفقاری: چهار درگيری مسلحانه در غرب کشور، مهر

فرماندهی مرزبانی کشور از وقوع چهار درگيری مسلحانه در غرب کشور در کمتر از ۴۸ ساعت خبر داد و گفت: در اين درگيريها هدف گروهکهای تروريستی کمين‌های مرزبانی بوده است که سه سرباز و يک درجه‌دار به شهادت رسيدند.
به گزارش خبرنگار مهر، سردار حسين ذوالفقاری عصر دوشنبه در نشست خبری با بيان اين که ظرف مدت ۴۸ ساعت گذشته ۴ مرحله درگيری در منطقه غرب کشور (مريوان) ميان قاچاقچيان، گروه‌های تروريستی با نيروهای مرزبانی اتفاق افتاده است، گفت: سه مرحله از اين درگيری‌ها با گروه‌های تروريستی بوده و يک مرحله آن گروه‌های قاچاقچی بوده‌اند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی افزود: در دو مرحله از درگيری‌ها با واکنش سريع مرزبانان، گروهک تروريستی امکان نزديک شدن به واحدهای مرزی را پيدا نکرد و منطقه را به سرعت ترک کرد ولی در يک مرحله ديگر هدف گروه‌های تروريستی تصرف پايگاه‌های کمين بوده که در اين درگيری سه سرباز و يک درجه دار به شهادت رسيده و سه سرباز ديگر مجروح شدند.

فرماندهی مرزبانی کشور با اشاره به آخرين اطلاعات، شواهد و قرائن اعلام کرد: اين گروهک‌های تروريستی وابسته به گروهک تروريستی پژاک بودند که از اين گروهک يک قبضه اسلحه به جای ماند.

وی افزود: در درگيری گروه‌های قاچاقچی با نيروهای مرزبانی که يک ساعت به طول انجاميد قاچاقچيان مجبور به ترک منطقه شده و ۱۸۷ قبضه سلاح بر جای گذاشتند.

سردار ذوالفقاری با توجه به درگيری‌های اخير در منطقه گفت: با شروع فصل بهار گروهک تروريستی پژاک در حوزه مرزهای ايران و ترکيه فعاليت‌های خود را تشديد می کند که در ۴۸ ساعت گذشته چندين بار نيروهای سپاه گلوله باران مستقيمی به پايگاه های پژاک داشته است.

وی افزود: پس از درگيری‌های اخير جلسه فوق‌العاده در مرزبانی تشکيل و مقرر شد هرچه زودتر احداث برجک‌های مستحکم غير قابل نفوذ در مناطق مرزی توسط پيمانکاران شروع شود. همچنين امکانات و تجهيزات مناسبی پيش بينی شده که زودتر از برنامه سال ۹۰ در اختيار مرزبانی منطقه غرب کشور قرار می‌گيرد.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار مهر مبنی بر اين که آيا بودجه ۱۲۶ ميليارد تومانی مرزبانی اختصاص داده شد يا نه، گفت: اين بودجه توسط مجلس به ۷۶ ميليارد تومان کاهش يافت که از اين مبلغ در سال ۸۹ تنها ۵۱ ميليارد تومان پرداخت شده است.

وی در پاسخ به پرسش ديگری مبنی بر اين که آيا به پاسگاه‌های مرزی نيز حمله شده است، گفت: پاسگاه‌ها به امکانات دفاعی مجهز هستند و کمتر کسی جرات می کند به پاسگاه‌ها حمله کند. البته در مورد درگيری‌های اخير بايد بگويم که نيروهای مرزبانی در شرايط ويژه دفاع کردند که سه نفر از اين نيروها ترفيع درجه گرفتند که اين ترفيع درجه حاصل تحقيقات هيات بلندپايه در محل حادثه بوده است.

سردار ذوالفقاری از کشف ۷ سلاح در هنگ اروميه، ۱۴۷ کيلو هروئين و کراک در مرز زابل و ۱۷ قبضه سلاح کلاش در مرز قصر شيرين در ايام نوروز خبر داد.

وی در پاسخ به اين پرسش که آيا عراق اقدامی برای جلوگيری از فعاليت گروه پژاک در خاک خود کرده است، گفت: قرار بود اقداماتی انجام شود ولی دولت اقليم کردستان با دولت عراق هنوز اقدامی برای خروج اين گروهک تروريستی انجام نداده‌اند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016