یکشنبه 21 فروردین 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

روح الله حسینیان: ایران ارتش نظامی خود را در برابر قشون کشی عربستان آماده کند، جهان نیوز

رئیس فراکسیون انقلاب اسلامی معتقد است: دولت ایران نباید از این ابا داشته باشد که وقتی دولت عربستان به یک کشور دیگر قشون کشی می کند او نیز نیروهای نظامی خود را آماده کند.

به گزارش جهان به دنبال تحولات خاورمیانه و شمال آفریقا برخی نمایندگان مجلس از عقب بودن دستگاه دیپلماسی کشور در قبال تحولات منطقه سخن گفتند و از آن انتقاد کردند.

موضوعی که حجت الاسلام روح الله حسینیان هم آن را درست می داند و در گفت وگویی درباره عملکرد دستگاه سیاست خارجی در قبال تحولات منطقه، تصریح کرد: دغدغه کسانی که معتقدند دستگاه سیاست خارجی از تحولات منطقه عقب افتاده، دغدغه درستی است. ما حتما باید در برابر اردوکشی دولت پادشاهی عربستان به بحرین و کشتار وسیع مردم مسلمان بحرین موضع قاطع تری می گرفتیم و یک موضع بین المللی اتخاذ می کردیم.

وی ادامه داد: حتی نظر من بر این بود که دولت ایران نباید از این ابا داشته باشد که وقتی دولت عربستان قشون کشی می کند، ما هم باید نیروهای نظامی خود را آماده کنیم و اجازه ندهیم مرزهای عربستان سعودی به ما نزدیک شود.

حسینیان در پاسخ به اینکه استفاده از نیروی نظامی هیچ گاه در طول جمهوری اسلامی سابقه نداشته است، خاطر نشان کرد: اکنون یک فرصت استثنایی پیش آمده و نباید از این فرصت، به خاطر محافظه کاری کنار بکشیم و اجازه دهیم دشمنان ما در منطقه به اشغال نظامی بپردازند.

حسینیان اظهار داشت: به هرحال باید وزارت امور خارجه بیش از این تلاش می کرد و شکایت های بین المللی را علیه پادشاهی عربستان طرح می کرد و از سازمان کنفرانس اسلامی درباره کشتار مردم در بحرین استمداد می طلبید.

به گفته وی در شرایط حاضر مردم بحرین بیش از بقیه تحت فشار هستند ودنیا به دلیل شیعه بودن مردم این کشور، مسائل بحرین را عمدا مغفول می گذارد؛ لذا ما باید بیش از این در این زمینه فعال می بودیم.

رئیس فراکسیون انقلاب اسلامی درباره اظهارات وزیرامور خارجه کشورمان برای گسترش روابط با کشور های عربی و اسلامی در سال جاری هم،گفت: ارتباط داشتن غیر از انجام وظیفه بین الملی اسلامی ما است. ما با همه کشورها می توانیم روابط داشته باشیم، اما باید مواضع اصولی خودمان را حفظ کنیم و از این روابط به نحوه بهتری به نفع مسلمانان استفاده کنیم.

جشن نوروز و درخواست نمایندگان مجلس برای لغو این مراسم به جهت همدردی با مردم بحرین دیگر موضوعی بود که حسینیان درباره آن تصریح کرد: توجه بیش از اندازه به ایدئولوژی ملی گرایانه که یک ایدئولوژی شکست خورده در ایران است و برجسته کردن آن در مقابل ایدئولوژی اسلامی، به صلاح هیچ وجه نیست و مسلمانان از دولت ایران به عنوان الگوی جهان اسلام، انتظار داشتند به احترام شهدای کشورهای اسلامی رسما جشن کشورهای فارسی زبان را در ایران برگزار نمی کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


رئیس سابق مرکز تحقیقات جنگ سپاه: ورود نظامی ما به یک کشور دیگر یک ریسک خطرناک است

به گزارش خبر آنلاین، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: استفاده جمهوری اسلامی از نیروی نظامی برای کمک به مردم بحرین یک ریسک بزرگ و خطرنک است.

محمد کرمی راد در گفت وگو با خبرآنلاین درباره پیشنهاد اخیر روح الله حسینیان برای استفاده از نیروی نظامی درشرایطی که رژیم سعودی دست به کشتار مردم بحرین زده است، گفت: در شرایطی که جمهوری اسلامی ایران هیچ دخالتی در تحولات منطقه ندارد، از سوی برخی کشورها متهم به دخالت هستیم. حالا اگر بخواهیم به صورت مستقیم دخالت کنیم، قطعا مورد همجمه قرار می گیریم.

به گفته وی در شرایط حاضر که جمهوری اسلامی ایران و لبنان دخالتی در تحولات خاورمیانه ندارد از سوی برخی حکام عرب متهم می شوند.

عضو کمیسیون امنیت ملی با بیان اینکه در موج تحولات منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا غرب و آمریکا غافلگیر شده است، افزود: آنها امروز به دنبال این هستند که از این موج سواری بگیرند و دو تاکتیک شعیه هراسی و ایران هراسی، از سیاستهای راهبردی غرب در منطقه خاورمیانه است و طبیعی است که دستگاه سیاست خارجی ما می توانست در این مساله بهتر عمل کند و درخواست تشکیل اضطراری کنفرانس سران اسلامی را بدهد.

رئیس سابق پژوهشکده علوم دفاعی و امنیت ملی و رئیس مرکز مطالعات و تحقیقات جنگ سپاه با بیان اینکه استفاده جمهوری اسلامی از نیروی نظامی یک ریسک بزرگ و خطرنک است، تصریح کرد: درست است که ما ترس و هراسی از هیچ قدرتی نداریم و در حد آمادگی کامل دفاعی هستیم، اما هیچ گاه نباید بهانه دست دشمن بدهیم. ضمن اینکه ورود نظام ما به یک کشور به لحاظ عرف بین الملل هم وجهه خوبی ندارد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016