شنبه 12 تیر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

عربستان موجوديت ايران را زير سوال نمي‌برد - تکذیب سخنان نسبت داده شده به پادشاه سعودی، ایلنا + العربیه

خبر درج شده در روزنامه "لو فیگارو" صحت ندارد

به گزارش العربیه - یک منبع دولتی سعودی سخنانی را که روزنامه فرانسوی "لو فیگارو" در سایت خود به ملک عبد الله بن عبد العزیز پادشاه سعودی نسبت داده که گفته است در "خاورمیانه دو کشور اسرائیل و ایران سزاوار وجود نیستند" را تکذیب کرد.

خبرگزاری سعودی گزارش داد که این منبع مطلع از اقدام این روزنامه فرانسوی در انتشار چنین اطلاعات نادرستی ابراز شگفتی کرد و بر این نکته تأکید کرد که مواضع پادشاهی سعودی روشن، علنی و بدون ابهام است. او همچنین از "لو فیگارو" خواست تا با درج تکذیبیه مصداقیت خود را حفظ کند.

----

عربستان موجوديت ايران را زير سوال نمي‌برد

ايلنا - يك كارشناس حوزه خاورميانه گفت: عربستان با وجود انتقادهايي كه نسبت به عملكرد ايران و صهيونيست‌ها دارد هيچگاه موجوديت اين كشورها را زير سوال نمي‌برد چرا كه از تبعات حقوقي موضع‌گيري‌هاي خود آگاه است.

احمد بخشايش در گفت‌وگو با خبرنگار ايلنا، در رابطه با اظهارات اخير پادشاه عربستان مبني بر اينكه ايران و اسرائيل كشورهايي هستند كه حق موجوديت ندارند، گفت: گمان نمي‌كنم نقل قولي كه از سوي ملك عبدالله در رسانه‌ها درج شده است درست باشد.

وي افزود: پادشاه عربستان خود در سياست حضور دارد و اين جملات زماني مي‌تواند درست باشد كه جنگ فيزيكي ميان عربستان با ايران و يا اسرائيل در ميان باشد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اين كارشناس حوزه خاورميانه تاكيد كرد: بيان اين انتقاد تبعات سنگيني دارد و ملك عبدالله با آگاهي نسبت به اين امر درصدد افزايش دشمني‌ها با پادشاهي سعودي نيست.

وي با بيان اين مطلب كه مي‌توان به واسطه بيان اين سخنان از پادشاه عربستان شكايت كرد اظهار داشت: البته بايد توجه داشت كه ايران به عنوان رهبر جبهه مقاومت و سعودي به عنوان رهبر جبهه سازش انتقادهايي نسبت به عملكرد يكديگر دارند اما اين به معناي تلاش براي حذف يكديگر نيست.

بخشايش متذكر شد: سعودي‌ها خود را وامدار آمريكايي‌ها مي‌دانند و به اين موضوع نيز اذعان دارند كه اسرائيل كانون استراتژي‌هاي آمريكا است بنابراين درصدد مخالفت با كاخ سفيد برنخواهند آمد.

وي يادآور شد: علاوه بر اين سعودي‌ها از همراهي فرانسه با اسرائيل نيز آگاهند بنابراين اين خبر كه ملك عبدالله در مذاكره با وزير دفاع فرانسه خواهان حذف ايران و اسرائيل شده است درست نيست.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016