چهارشنبه 24 فروردین 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

آيت الله وحيد خراسانی: حمايت پاپ و مسيحيت از يهود نشانه بی غيرتی آنان است، مهر

قم - خبرگزاری: يکی از مراجع تقليد قم در درس تفسير خود تأکيد کرد: بدبختی و بيچارگی پاپ و مسيحيت است که اينقدر از يهود در قبال مسلمانان طرفداری می‌کنند.
به گزارش خبرنگار مهر در قم، آيت الله وحيد خراسانی پيش از ظهر چهارشنبه در درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم گفت: عمده مليين عالم يهود و نصارا هستند اما يهود نسبت به عيسی اعتقادش اين است که عيسی فرزند حرام است و نسبت به مريم عقيده دارند که او فاحشه است.

وی ابرازداشت: اين است بدبختی و بيچارگی پاپ و مسيحيت است که اينقدر از يهود در قبال مسلمانان طرفداری می‌کنند و دم از مسيحيت می‌زنند اما اينقدر غيرت و شرف ندارند که درباره اين عقيده در مورد حضرت عيسی(ع) جستجو کنند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اين مرجع تقليد اظهار داشت: اين بدبختی نيست که مسيحيت ملتی را که می‌گويد مريم باکره و بتول که فقط مورد عنايت خدا بوده است يک فاحشه بيشتر نيست آن ملت را بگيرد(حمايت کند) و در قبال مسلمين به آنها کمک کنند.

وی خاطرنشان کرد: آيا ضلال مبين اين نيست و آيا تفريط درباره عيسی(ع) از اين مرحله انزل هم ممکن است.

افراط و تفريط يهوديان و مسيحيان
اين مرجع تقليد با بيان اينکه مسيحيت و يهوديت هردو درباره عيسی(ع) دچار افراط و تفريط شده‌اند اضافه کرد: اما مسيحيت و ملت نصارا نسبت به عيسی اعتقادش اين است که عيسی کلمه بود و کلمه نزد خدا بود و کلمه خود خدا بود و اين هم افراط است.
اين مرجع تقليد ادامه داد: آن خورشيدی که از جزيره العرب طلوع کرد نه کسی او را شناخت و نه کسی به کنه دين او رسيد و نه کسی به بطون کتابش پی برد مگر راسخون در علم که بشر را از افراط و تفريط درآوردند.

مسيحيت دچار تناقض شديد است
آيت الله وحيد خراسانی با بيان اينکه طرف ما در اين بحث همه کليساهای دنيا از اعلی و ادنی است تصريح کرد: همه پيروان مسيحيت از اعلی و ادنی در همه دنيا و از روسای جمهور همه در نسب عيسی(ع) وامانده و متحير هستند؛ در انجيل متی، عيسی پسر يوسف نجار می شود و يوسف پسر يعقوب است اما در انجيل يوقا عيسی پسر هالی است.

وی اضافه کرد: در متی نسب عيسی از طريق يوسف نجار به سليمان بن داوود می رسد و در يوقا همين عيسی باز به جای سليمان پسر ناتان است و ناتان پسر داود.بلافاصله دو پدر و دو جد نه در طول بلکه در عرض هم مطرح می شود.

تناقضات در آئين کليسا غوغا می کند
وی افزود: تناقضات در اين آئين غوغا می کند؛ در متی بين يوسف و داوود ۱۵ پدر است و در يوقا ۴۱ پدر و اين است آئينی که در خود عيسی اينچنين وامانده است.

اگر پيامبر نبود ما مجوس و مسيحی بوديم
وی تاکيدکرد: اينجاست که بايد فهميد چرا خداوند بر ما مسلمانان منت نهاده است يعنی اگر پيامبر(ص) نبود ما يا پيرو آئين مجوس بوديم که در مقابل آتشی که با اندک بولی خاموش می شود سجده می کرديم يا پيرو آئين مسيح بوديم با اين همه تناقضات.

اين مرجع تقليد تاکيدکرد: قرآن بود که بشر را به صراط مستقيم رساند از افراط و تفريط حذر داشت و در چهار کلمه سبحان الله، الحمدلله، لااله الا الله و الله اکبر شق القمر کرده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016