جمعه 26 فروردین 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ايران دخالت در سرکوب تظاهرات سوريه و پشتيبانی از شيعيان بحرين را تکذيب می کند، راديو بين المللی فرانسه

واسع محسن - ايران اتهامات آمريکا مبنی بر نقش ايران در سرکوب تظاهرکنندگان مخالف رژيم بشار اسد در سوريه و پشتيبانی اين کشور از تظاهرات اکثريت شيعيان بر ضد رژيم سلطنتی در بحرين را تکذيب کرده است.
سيد شمس الدين حسينی، وزير دارايی ايران روز پنجشنبه در يک نشست مطبوعاتی در واشنگتن گفت ايران از اتهامات وارده شده بر اين کشور"اصلا نگران نيست."



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


روز پنجشنبه گذشته، وال‌استريت جورنال، از قول مقامات آمريکايی گزارش داد رژيم جمهوری اسلامی ايران به دولت سوريه تجهيزات ضدشورش تحويل می‌دهد و دمشق را کمک می‌کند تا مخالفان را روی اينترنت تحت نظر گيرد. به گفتۀ مسئولان آمريکايی، رژيم جمهوری اسلامی، درس‌هايی را که طی سرکوب مردمش در وقايع بعد از انتخابات رياست جمهوری آموخت، اينک به ديگران می‌آموزد.

مارک تونر، سخنگوی وزارت خارجه آمريکا روز پنجشنبه گفت: "ما فکر می کنيم اطلاعات در خور توجهی وجود دارد که ايران سوريه را در سرکوب تظاهرات کمک می کند."

سخنگوی وزارت خارجه آمريکا گفت سوريه در صورت تقاضای کمک از ايران نميتواند مدعی جدی بودن اصلاحات در اين کشور باشد.

وزير دارايی ايران ضمن تاکيد روی اين امر که ايران در هيچ يک از دو کشور سوريه و بحرين مداخله نمی کند، قيامهای جاری در کشور های عربی را با انقلاب اسلامی ايران در ۳۰ سال پيش که منجر به استقرار رژيم اسلامی در اين کشور شد، همسان دانست.

دمشق نيز بنوبه خود اتهامات واشنگتن مبنی بر کمک ايران به رژيم حافظ اسد را رد کرده و يک مقام سوريه، بدون افشای هويت خود، گفته است اظهارات سخنگوی وزارت خارجه آمريکا بی پايه است. اين مقام سوريه گفته است اگر واشنگتن سندی در اين زمينه در دست دارد بايد آنرا ارائه کند.

خبرگزاری فرانسه می گويد ناآراميها در سوريه درست هنگاهی بوقوع می پيوندد که آمريکا بعد از سالها تنش در روابط خود با سوريه، اخيرا سفير جديد خود در اين کشور را برای بهبود روابط واشنگتن با دمشق بکار گمارده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016