جمعه 26 فروردین 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

وزير نفت: ايران آماده کمک به رونق اقتصادی جهان است! انتخاب

خبرگزاری انتخاب (Entekhab.ir) : سيدمسعود ميرکاظمی گفت: جمهوری اسلامی ايران آمادگی دارد در حوزه های بالادستی و پايين دستی صنعت نفت و در تعاملی منطقی و هوشمندانه با شرکت های خارجی مذاکره کند تا بتواند تلاش بيشتری را برای رونق بخشيدن به اقتصاد جهانی در سايه امنيت انرژی انجام دهد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش خبرگزاری انتخاب به نقل از شانا، سيدمسعود ميرکاظمی صبح امروز (جمعه ۲۶ فروردين) در مراسم آغاز به کار شانزدهمين نمايشگاه بين المللی نفت، گاز، پالايش و پتروشيمی با بيان اين که امنيت انرژی به يک نظام برنده - برنده در جهان نياز دارد، افزود: با مذاکرات و تفاهم هايی که ايران می تواند با کشورهای ديگر داشته باشد، می توان انرژی های خدادادی که در ايران وجود دارد را برای تامين امنيت انرژی در جهان به کار گرفت.
وزير نفت با بيان اين که شانزدهمين نمايشگاه بين المللی صنعت نفت در مقطع حساسی برگزار می شود، گفت: اجرای قانون هدفمند کردن يارانه ها، سياست های اصل ۴۴، شروع برنامه پنجم توسعه و آغاز دهه پيشرفت و عدالت، از مواردی است که اهميت برگزاری نمايشگاه شانزدهم نفت، گاز، پالايش و پتروشيمی را در سال جهاد اقتصادی دوچندان می کند.
رئيس اوپک گفت: ايران با برخورداری از منابع و ذخاير عظيم نفت و گاز، امروز نقش موثری در صحنه های بين المللی ايفا می کند و در ديپلماسی جديد انرژی در جهان، نقش مهمی را به عهده دارد.

اعلام افزايش ذخاير نفت و گاز ايران

ميرکاظمی گفت: بر اساس آخرين آمار، بيش از ۱۵۵ ميليارد بشکه نفت قابل برداشت و بيش از ۳۳ هزار ميليارد مترمکعب گاز در ايران وجود دارد، ضمن آن که در پهنای گسترده جمهوری اسلامی ايران، همچنان اکتشاف های جديد در حال انجام است و به تدريج آخرين دستاوردهای به دست آمده در اين زمينه بازگو خواهد شد.
وی با اعلام ذخاير عظيم ايران در زمينه نفت و گاز گفت: بزرگ ترين نعمتی که هم اکنون صنعت نفت از آن برخوردار است، وجود نيروی انسانی متخصص، متعهد و کاردان در حوزه صنعت نفت است.
ميرکاظمی گفت: همين نيروی انسانی متخصص صنعت نفت بود که در هشت سال دفاع مقدس توانست توليد مستمر نفت و گاز را در کشور حفظ کند.
وی با اشاره به تحريم های کشورهای غربی در زمينه نفت و گاز گفت: نيروی انسانی متخصص صنعت نفت توانست با افزايش توليد بنزين اين تحريم ها را بی اثر کند و توانمندی های خود را بار ديگر بدون حضور بيگانگان به بوته آزمايش بگذارد.
وزير نفت گفت: در توسعه اقتصادی جهانی، امنيت انرژی حرف اول را می زند و امنيت انرژی بدون حضور ايران بی معنا خواهد بود؛ از اين رو بهتر است کشورهای مصرف کننده نفت به جای تقابل، به دنبال تعامل بيشتر با صنعت نفت باشند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016