پنجشنبه 1 اردیبهشت 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سایت‌های حامی احمدی‌نژاد فیلتر شدند، راديو زمانه

دست‌کم چهار سايت حامی محمود احمدی‌نژاد، رئيس‌جمهوری ايران فيلتر شده‌اند.

به گزارش راديو زمانه، وب‌سايت‌های «دولت‌يار، محرمانه‌نيوز، باکری‌آنلاين و رهوا» چهار تارنمايی هستند که پس از رويدادهای مربوط به کناره‌گيری و سپس ابقای حيدر مصلحی در وزارت اطلاعات ایران فيلتر شده‌‌اند.

در ايران «کميته تعيين مصاديق فيلترينگ» که رياست آن برعهده غلام‌حسين محسنی‌اژه‌ای، دادستان کل کشور است، درباره فيلتر کردن وب‌سايت‌ها تصميم‌گيری می‌کند.

علاوه بر دادستان کل کشور، «وزير يا نماينده وزارت‌خانه‎های آموزش و پرورش، ارتباطات و فناوری اطلاعات، دادگستری، اطلاعات، علوم،‌ تحقيقات و فناوری، فرهنگ و ارشاد اسلامی، رئيس سازمان تبليغات اسلامی، رئيس سازمان‎ صدا و سيما و فرمانده نيروی انتظامی، يک نفر خبره در فناوری اطلاعات و ارتباطات به انتخاب کميسيون صنايع و معادن مجلس و يک نفر نماينده مجلس به انتخاب کميسيون حقوقی و قضايی» اعضای ديگر اين کميته ١٢ نفره هستند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


تارنمای دولت‌يار، سه‌شنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۰ در يادداشتی به شدت از کسانی که به احمدی‌نژاد «حمله» می‌کنند، انتقاد کرده بود.

اين تارنما هشدار داده است اگر «تخريب دولت» ادامه پيدا کند و اعتراضات به «اغتشاشات خيابانی» تبديل شود، ايران صحنه «زدوخوردهای خونين» خواهد شد.

در اين يادداشت آمده است: «اين يک اخطار نيست! به عنوان برادرانی که حالا در نظر شما (اصولگرایان منتقد دولت) از فتنه سبز هم خطرناک‌تر شده‌ايم به شما نصيحت می کنيم خود را به ورطه نابودی گروه‌های معاند قبلی نيندازيد. کاری نکنيد دکتر (احمدی‌نژاد) مهر را ازدهان بردارد که اگر چنين شود با مردم خشمگينی طرف خواهيد بود که فتنه شما را در نيمی از روز جمع خواهند کرد. اگر مردم عمق فساد و جنايات برخی‌ها را بدانند مطمئن باشيد کاخ‌های شما را يکی بعد از ديگری فرو خواهند ريخت.»

ظاهراً اشاره سايت دولت‌يار به اصولگرايان منتقد محمود احمدی‌نژاد است که در يک ماه گذشته به شدت از عملکرد وی در تبليغ مکتب ايرانی و برگزاری جشن نوروز و برکناری حيدر مصلحی از وزارت اطلاعات انتقاد کرده‌اند.

ايران از جمله کشورهايی است که سازمان گزارشگران بدون مرز از آن به عنوان «دشمن اينترنت» ياد می‌کند.

گزارشگران بدون مرز که انجمنی بين‌المللی در دفاع از آزادی بيان و آزادی روزنامه‌نگاران است، می‌گويد ايران در صدر کشورهای «سرکوب‌گر آزادی بيان بر روی اينترنت» در خاورميانه است.

خانه آزادی نیز در پژوهشی که روز دوشنبه ۱۸ آوريل ٢٠١١ (۲۹ فروردين ۹۰) منتشر شد، اعلام کرد ايران از کم‌ترين آزادی اينترنت در جهان برخوردار است.

خانه آزادی که سازمانی غير دولتی در واشنگتن است، در اين گزارش گفته است پس از اعتراضات به نتيجه انتخابات بحث‌برانگيز رياست‌جمهوری ايران، حکومت اين کشور، آزادی اينترنتی را «محدود کرد» و شيوه‌هايی را برای کنترل ارتباط‌های اينترنتی به‌کار گرفت که از فيلترينگ سايت‌ها فراتر بود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016