جمعه 9 اردیبهشت 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

برگزاری جشن تولد ميلاد اسدی، علی مليحی و حسن اسدی زيدآبادی در بند ۳۵۰ اوين، کلمه

زندانيان بند ۳۵۰ زندان اوين چهارشنبه شب، سالروز تولد حسن اسدی زيد آبادی، ميلاد اسدی و علی مليحی، سه فعال دانشجويی زندانی را که هر سه در ارديبهشت ماه متولد شده‌اند، جشن گرفتند.

بر اساس خبرهای رسيده به کلمه، زندانيان بند ۳۵۰ در اين جشن تولد مشترک برای سه زندانی محبوس در اين بند، سرود يار دبستانی و ديگر سرودهای جنبش سبز را با هم خواندند و اين شادی را با يکديگر تقسيم کردند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


آنها در اين جشن بار ديگر يادآوری کردند که زندان و حکم‌های ناروايی که بر آنها تحميل شده است، نمی‌تواند از شادی و روحيه مستحکم و قوی آنها در زندان جلوگيری کند. آنها برای تولد سه هم‌بندی خود، کيک کوچکی را نيز با مواد محدودی که در زندان داشتند، تهيه کردند، تا اين جشن هرچه بيشتر شبيه جشن تولد باشد.

آنها همچنين در اين جشن کوچک، ياد و خاطره مجيد دری، دانشجوی ستاره‌دار و ديگر هم‌بندی‌شان را که مدتی است به زندان بهبهان تبعيد شده و او نيز در ارديبهشت ماه متولد شده، گرامی داشتند و يادآور شدند که هيچ‌گاه نمی‌توانند ضيا نبوی و مجيد دری را که به صورت کاملا ناعادلانه به ترتيب به زندان‌های اهواز و بهبهان تبعيد شده‌اند، فراموش کنند.

گزارش رسيده به کلمه از بند ۳۵۰ زندان اوين حاکی است که نام اين دو زندانی (ضيا نبوی و مجيد دری) بارها در اين جشن کوچک زندانيان تکرار شد.

برخی از سايت‌های جنبش سبز نيز طی فراخوانی از همه مردم به ويژه دانشجويان خواسته بودند ياد و خاطره اين ياران دبستانی و متولدان ماه ارديبهشت را گرامی بدارند.

ميلاد اسدی، عضو شورای مرکزی دفتر تحکيم وحدت، متولد ۲ ارديبهشت ۱۳۶۵ و محکوم به ۷ سال حبس تعزيری است. او در ۹ آذر ۱۳۸۸ دستگير شد و از زمان دستگيری تا کنون تنها يک بار، آن هم در ايام عيد نوروز سال جاری برای چند روز به مرخصی آمد.

حسن اسدی زيدآبادی، مسئول کميته ی حقوق بشر سازمان ادوار تحکيم وحدت، نيز ديگر زندانی بند ۳۵۰ است که ۸ ارديبهشت ۱۳۶۳ متولد شده است. او به پنج سال حبس تعزيری محکوم شده است و تاکنون نيز از حق مرخصی استفاده نکرده است.

علی مليحی، روزنامه نگار و ديگر عضو سازمان دانش‌آموختگان ايران، متولد ۱۰ ارديبهشت ۱۳۶۲ و محکوم به ۴ سال حبس است. وی از زمان دستگيری – ۲۱ بهمن ۱۳۸۸ – بدون مرخصی در زندان بسر می‌برد.

مجيد دری، عضو شورای دفاع از حق تحصيل و دانشجوی ستاره دار متولد ۲ ارديبهشت ۱۳۵۸ است. وی محکوم به شش سال حبس همراه تبعيد در زندان بهبهان است. او از ۱۸ تيرماه ۱۳۸۸ بدون مرخصی در زندان است.

هم‌اکنون در بند ۳۵۰ زندان اوين، بيش از ۱۷۵ زندانی سياسی نگهداری می‌شوند که تعداد زيادی از آنها از زندانيان حوادث پس از انتخابات محسوب می‌شوند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016