یکشنبه 18 اردیبهشت 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

آقای احمدی نژاد، جلسه امروز از آخرین فرصتهاست! آینده

مطلب زیر را سایت راستگرای آینده منتشر کرده است:

در حالی كه محمود احمدی نژاد شب گذشته با شركت در مراسم عزاداری دفتر رهبر انقلاب تا حدوی از شعله ور شدن آتش انتقادات نیروهای ارزشی علیه خود كاست، به نظر می رسد جلسه امروز هیات وزیران كه قرار است به ریاست وی تشكیل شود، از آخرین فرصتها برای او جهت بازگشت به جایگاه طبیعی و قانونی خود در نظام محسوب شود.

به گزارش خبرنگار «آینده»، بعد از انتشار خبر موافقت دكتر احمدی نژاد با استعفای حیدر مصلحی وزیر اطلاعات، با وجود آنكه اصل استعفای مصلحی تكذیب شده و رهبر انقلاب هم یادداشت محرمانه ای را در جهت عدم تغییر در وزارت اطلاعات به وی ابلاغ كرده و هم در نامه علنی به وزیر اطلاعات بر تداوم كار وی تاكید و تصریح كرده اند، هنوز هیچ گونه نشانه ای در رفتار رییس دولت در تمكین به حكم حكومتی رهبرانقلاب دیده نمی شود.

سایتهای نزدیك به احمدی نژاد دو روز پس از دریافت حكم رهبرانقلاب سخنانی را به او نسبت دادند كه در آنها اظهار كرده مصلحی وزیر اطلاعات نیست و در سفر دولت به استان كردستان نیز از وی دعوت به عمل نیامد و وی در جلسه استانی دولت غائب بود.

در دو جلسه بعد هیات دولت در تهران نیز كه حیدر مصلحی حضور داشت، احمدی نژاد مشغول دوركاری و خانه نشینی بود و از حضور در هیات دولت خودداری كرد.

در جلسه یكشنبه گذشته كه وی از خانه نشینی ده روزه به سر كار بازگشت نیز مصحی به قم اعزام شد تا با علما و روحانیون ملاقات كند و در جلسه بعدی كه چهارشنبه گذشته برگزار شد، مصلحی به محض ورود احمدی نژاد ناگزیر به ترك جلسه شد و احمدی نژاد بعد از خروج مصلحی جلسه را آغاز كرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اكنون بعد از سه هفته كشمكش رییس دولت برسر وزارت اطلاعات، بسیاری از علما، مسئولان و بزرگان جریان اصولگرایی كه اكثر آنها تا پیش از این از حامیان جدی احمدی نژاد محسوب می شدند، به صورت حضوری یا در نامه ها، تلفن‏ها و سخنرانی ها به طور مستقیم یا غیرمستقیم با او اتمام حجت كرده اند كه سرپیچی و عدم تمكین نسبت به حكم حكومتی رهبر انقلاب را برنمی تابند و به نظر می رسد جلسه امروز دولت یكی از آخرین فرصتها برای احمدی نژاد است كه با دعوت از مصلحی و تصریح بر ابقای وی در وزارت اطلاعات، معضل به وجود آمده را حل كند و از وارد شدن سایر مراجع قانونی نظیر مجلس شورای اسلامی به موضوع جلوگیری كند.

این در حالی است كه شواهد و قرائن مختلف، از جمله تذكر به سر ندادن برخی شعارها در جلسه دیشب بیت رهبری، حكایت از آن دارد كه با تدابیر انجام شده، خشم نیروهای ارزشی تا حدودی كنترل شده و در حد توصیه های كلی خطبا و ائمه جمعه به پایبندی به ولایت محدود شده است.

اصولگرایان امیدوارند همان گونه كه احمدی نژاد شب گذشته با حضور در بیت رهبری با یك حركت نمادین بر ارادت خود به رهبرانقلاب تاكید كرد، امروز نیز در عمل التزام خود به ولایت فقیه را نشان دهد و بخشی از مشكلات اخیر بدین طریق برطرف شود و برای پیگیری امور ملت، حواشی و التهابات به حداقل ممكن كاهش یابد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016