دوشنبه 19 اردیبهشت 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اطلاعيه شيرين عبادی به‌مناسبت سالروز اعدام فرزاد کمانگر

مردم آزاده جهان

در ۱۹ ارديبهشت ۱۳۸۹ فرزاد کمانگر ، آموزگاری که به کودکانمان در شهرها و روستاهای دور افتاده ، درس آزادگی و انسانيت می آموخت، به چوبه دار سپرده شد – من با اعضای خانواده و وکلای وی چندين بار ملاقات داشته و در جريان کامل پرونده او قرار گرفته بودم و شاهدی هستم بر بی گناهی اين فرد.
دادستان هيچ دليلی بر مجرميت وی نتوانست ارائه کند الا اقراری که تحت شکنجه های شديد و غير انسانی از او گرفته بودند – متاسفانه دادگاه تحت نفوذ مامورين امنيتی با صدور حکم اعدام لکه ننگی بر دامن "فرشته عدالت" نهاد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


فرزاد و فرزادها يمان را از دست داديم ، اما "هاشم خواستار" ها همچنان در بند هستند.
رژيمی که معلمانش را به خاطر يک انتقاد سياسی، که حق هر شهروندی است، به چوبه دار سپرده يا در بند می کشد ، ديگر نه مشروعيت دارد و نه مقبوليت.
روز ۱۹ ارديبهشت را به ياد شادروان فرزاد کمانگر روز " معلم آزاده" می ناميم و با اعلام حمايت خود از معلمين زندانی از کميساريای عالی حقوق بشر ، اتحاديه بين المللی معلمين ، نهادهای بين المللی حقوق بشر و همچنين از کليه آزاد انديشان جهان می خواهيم تا تمامی تلاش خود را برای رهائی معلمين دربند از جمله "هاشم خواستار" که با تنی بيمار در زندان وکيل آباد مشهد بسر می برد، به کار گيرند.

شيرين عبادی
مدافع حقوق بشر و برنده صلح نوبل در سال ۲۰۰۳
۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۰ برابر با ۹ می ۲۰۱۱

رونوشت:
۱-کميسر عالی حقوق بشر
۲-گزارشگر ويژه آزادی بيان
۳-گروه کار سازمان ملل در بازداشت های خودسرانه
۴-اتحاديه بين المللی معلمين


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016