سه شنبه 20 اردیبهشت 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

هشدار دبيرکل موتلفه درباره دست اخلال‌گر در دولت، فارس

دبيرکل حزب مؤتلفه اسلامی با بيان اينکه نبايد تصور کنيم جنگ نرم دشمن خاتمه يافته است، گفت: شکاف بين اصولگرايان همچنان در دستور کار دشمن است.

محمد‌نبی حبيبی‌ دبيرکل حزب مؤتلفه اسلامی در پايان نشست دبيران حزب مؤتلفه اسلامی با اشاره به ولايت‌مداری اصولگرايان‌ اظهار داشت: تمام سرمايه اجتماعی اصولگرايان التزام عملی به ولايت فقيه و پايبندی به خط امام (ره) است، ما تنها با حفظ اين سرمايه می‌توانيم گفتمان پيشرفت، خدمت و عدالت را به پيش ببريم.

وی با اشاره به تأکيد رئيس جمهور به پايبندی به ولايت فقيه در دو نشست اخير هیأت دولت تصريح کرد: ما گله‌های خود در تأخير گردن نهادن به حکم مقام معظم رهبری را زير سقف نقد درون گفتمانی مطرح خواهيم کرد و به‌عنوان تجربيات عبور از اين مرحله و به منظور جلوگيری از تکرار آن، هيچگاه آنرا فراموش نخواهيم کرد.

دبيرکل حزب مؤتلفه اسلامی افزود: رمز پيروزی ما ولايت‌مداری، همگرايی و بسط گفتمان جهاد اقتصادی در راستای خدمت به مردم است، لذا با پرهيز از هرگونه حاشيه‌سازی از همه می‌خواهيم دوباره به متن گفتمان اصولگرايی فکر کنند و از اين مرحله عبور حکمت آميز داشته باشند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


حبيبی با اشاره به سخنان هشدار‌گونه آيت‌الله مصباح يزدی و ديگر علما طی هفته‌های اخير تأکيد کرد: نبايد تصور کنيم که جنگ نرم دشمن عليه ما خاتمه يافته است، شکاف بين اصولگرايان همچنان در دستور کار دشمن است، وحدت اصولگرايان ضامن وحدت ملی است، در کنار تبری از منحرفين نبايد از اين مهم غفلت کنيم.

وی ادامه داد: هوا‌پرستی، ما را به دره هولناک بدعت در دين می‌کشاند، راه نجات بازگشت به توحيد و گردن نهادن به احکام الهی و آموزه‌های دين است؛ آموزه‌هايی که بايد از بزرگان دين، مراجع عاليقدر و اهل تقوا اخذ کنيم.

دبيرکل حزب مؤتلفه اسلامی در ادامه اظهار داشت: يکی از مسکرات بزرگ می‌تواند قدرت باشد. قدرت ما را نبايد آنچنان مست کند که کبر، خود‌شيفتگی و غرور ملکه ما شود. اين مستی پای ما را به فتنه‌گری و فتنه‌انگيزی باز می‌کند و همه خدمات و تلاش‌ها که برای مردم کرده‌ايم را به باد فنا می‌دهد.

حبيبی با تأکيد بر اطاعت از مقام معظم رهبری گفت: ما با هدايت‌های هوشمندانه رهبر معظم انقلاب از اين مرحله عبور کرده‌ايم، اگر با چشم پاک‌بينی که ايشان دارند، ببينيم و با گوش حق‌شنوايی که معظم له دارند، بشنويم و با زبان حق‌مداری که ايشان از نعمت آن برخوردارند، سخن بگوييم، توطئه دشمنان را در اين مرحله نابود خواهيم کرد.


دبير‌کل حزب مؤتلفه اسلامی همچنين در خصوص آخرين بررسی‌ها در مجلس و شورای نگهبان درباره بودجه سال ۹۰ گفت‌: سخنگوی شورای نگهبان با صراحت اعلام کرده بندهايی از بودجه ۹۰ مغاير با اصل ۵۲ و ۵۳ قانون اساسی است، اين مطلبی است که ما سال‌ها با دليل و مدرک به آن اشاره کرده‌ايم، خوشبختانه شورای نگهبان امسال با دقت‌هايی که داشته اين ايراد را وارد دانسته و اميدواريم اين اشکال بر طرف شود.

حبيبی با اشاره به سخنان رئيس مجلس در جلسه علنی روز يکشنبه مبنی بر اين‌که رقم دقيق منابع و مصارف بودجه ۹۰ و نيز هدفمند کردن يارانه‌ها هنوز معلوم نيست، اظهار داشت: با آنکه رقم دقيق پرداخت‌های مردم درمصرف انرژی مشخص است اما دستی در بدنه کار‌شناسی دولت در تقويم واقعی منابع حاصله از قانون هدفمند‌کردن يارانه‌ها اخلال می‌کند، ما از دولت و مجلس می‌خواهيم هر دو به يک نظر واحد برسند، عدد آنها بايد از يک منطق حسابدهی و حسابرسی در تقويم منابع پيروی کند و از هرگونه حدس وگمان پرهيز کنند.

دبيرکل حزب مؤتلفه اسلامی در پايان اظهار داشت: فروش نفت خام، گاز خام و ميعانات گازی در داخل کف منابع حاصل از هدفمند کردن يارانه‌هاست که هنوز تکليف مناسبات مالی شرکت ملی نفت و شرکت گاز با شرکت‌های ملی پخش پالايش گاز و نفت و پتروشيمی در لايحه۹۰ معلوم نيست، طی سال‌های گذشته از اين مهم غفلت شده است اکنون که قانون هدفمند کردن يارانه‌ها را می‌خواهيم اجرايی کنيم بايد از اين غفلت پرهيز کنيم و دقيقا معلوم کنيم با‌‌ رها کردن قيمت حامل‌های انرژی چه منابعی به عنوان در آمد عمومی دولت بدست می‌آيد تا طبق قانون هدفمند کردن يارانه‌ها به گروه‌های هدف بدهيم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016