چهارشنبه 21 اردیبهشت 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اسماعيل کوثری نماينده اصولگرا:‌ با سردمداران گروه انحرافی نفوذ کرده در دولت رودربايستی نداريم، فارس

خبرگزاری فارس: نماينده مردم تهران در مجلس گفت: چشممان را بر گروه انحرافی که کنار رئيس جمهور درست کردند، نمی‌بنديم و اگر می‌خواستيم با چنين مسائلی رودربايستی داشته باشيم،۲۰۰ هزار شهيد نمی‌داديم و با دشمنان معامله می‌کرديم.

به گزارش خبرنگار سياسی باشگاه خبری فارس «توانا»، اسماعيل کوثری نماينده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در نشست جمعيت حاميان انقلاب اسلامی (جبهه حاميان ولايت) گفت: ۳۳ سال از عمر نظام جمهوری اسلامی می‌گذرد اما اين پديده هنوز جديد است.

وی اظهار داشت: حضرت امام خمينی (ره) با دست خالی کاری کردند که باعث شگفتی سياست‌مداران دنيا و کسانی شد که بعد از جنگ جهانی دوم تمام کره خاکی را بين دو ابرقدرتی تقسيم کردند تا حاکميت ديکتاتوری کاملی بر کشورها داشتند.

نماينده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی بيان داشت: ابرقدرت‌ها با تمام امکانات،‌ تجهيزات و قدرت نتوانستند جلوی پيشرفت راه امام (ره) را بگيرند، اين درحالی است که امام خمينی (ره) در ابتدای مسير پشتوانه ابرقدرتی را در اختيار نداشتند تا با اتکا به آن پيروز شود. بلکه آنچه امام را به پيروزی رساند، اخلاص، صداقت، ايمان به خدا و عمل صالح بود.

کوثری با بيان اينکه حضرت امام در تمام مراحل مبارزه همه سختی‌ها را تحمل کرد و از تبعيد و زندان نهراسيد، عنوان کرد: ايشان می‌گفتند اگر مجبور باشم در درياها حرکت کرده و مردم را هدايت می‌کنم که اين چيزی جز توکل خالصانه امام (ره) به خدا نبود.

وی ادامه داد: هيچ‌ يک از ابرقدرت‌ها نتوانستند در روحيه امام (ره) اثر بگذارند حتی امام (ره) را به فرانسه کشوری به عنوان مهد آزادی بردند قصد داشتند در آنجا ايشان را کنترل کنند باز هم نتوانستند، مثلاً می‌خواستند قدرت فرانسه را به امام (ره) نشان دهند اما اين مسائل برای امام (ره) معنا نداشت آنچه که برای امام (ره) معنا داشت رضايت خداوند بود.

کوثری با اشاره به تأسی شهدا و رزمندگان به اين روحيه امام خمينی (ره) بيان کرد: شهدا حقيقتاً با همين تفکر توانستند در مقابل دشمنی بايستند؛ دشمنی که قصد داشت در سه روز خوزستان را بگيرد و در مدت ۷ روز به تهران برسد؛ اما آنها با دست خالی و با تبعيت از امام (ره) و عنايت پروردگار توانستند پيروز شوند.

نايب رئيس کميسيون امنيت ملی و سياست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: شهيد حاج‌ابراهيم همت در عمليات خيبر وقتی مشاهده کرد کار پيش نمی‌رود به بنده گفت "ديگر از خدا طلب شهادت کرده‌ام " گفتم "اين حرف‌ها چيست که می‌زنی؟ " گفت "از اين بچه‌ها خجالت می‌کشم وقتی می‌بينم می‌آيند و می‌روند، مزدشان را می‌گيرند و ترکشی می‌خورند اما من چهار سال است که در جنگ ترکشی نخورده‌ام " و در همين عمليات هم با تير مستقيم تانک به آرزويش رسيد.

وی با مقايسه دوران کنونی کشور با دوران جنگ تحميلی گفت:‌ در دوران دفاع مقدس دشمنی دشمنان آشکار بود اما امروز اينگونه نيست؛ لذا به فرموده مقام معظم رهبری بصيرت برای کسانی که می‌خواهند راه شهدا را ادامه دهند و از ولايت حمايت کنند، لازم است.

کوثری عنوان کرد: اگر انسان به مسائل آگاه شد و بصيرت پيدا کرد و دشمنان پيدا و پنهان را شناخت و توانست آنها را تشخيص دهد و با آنها برخورد مناسب کند، آن زمان است که می‌توانيم بگوييم حامی حقيقی ولايت است.

نماينده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به عملکرد ۶ دولت گذشته انقلاب اسلامی گفت: بنی‌صدر قصد داشت نظام را کاملاً در اختيار بيگانگان بگذارد و چيزی از نظام جمهوری اسلامی و انقلاب وجود نداشته باشد. مدت زمان رياست جمهوری شهيد رجايی هم بيش از يک ماه و اندی طول نکشيد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی ادامه داد: وقتی نظرات رؤسای جمهور در جمهوری اسلامی را بررسی می‌کنيم مشاهده می‌شود که در بين اين روسای جمهور، تنها رئيس دولتی که برای بعد از ۸ سال رياست جمهوری خود هيچ اقدامی نکرد و دقيقاً تابع ولايت بود، فقط مقام معظم رهبری است.

وی اضافه کرد: بعد از دوران رياست جمهوری مقام معظم رهبری، آقای هاشمی رفسنجانی رئيس جمهور که مدعی بود من هستم که همه کارها را پيش می‌برم و معتقد بود که بايد با تغيير قانون اساسی رئيس جمهور بتواند در دوره سوم هم کانديد شود و پايه‌گذار حزب کارگزاران بود.

کوثری تصريح کرد: دولت آقای خاتمی نيز در دوران رياست جمهوری قصد داشت نظام را عوض کند و تغييرات اساسی در رفتار مردم و نظام ايجاد کند.

وی ادامه داد: ولايت از ديدگاه انسان ولايی بايد طوری باشد که بتواند تکليفش را انجام دهد؛ رزمندگان ما گفتند تکليف‌مان را انجام می‌دهيم و نتيجه آن کاری نداشتند؛ نه اينکه برای آينده برنامه نداشته باشند اما می‌گفتند بايد ببينيم امر ولايت چيست و ولی‌امر مسلمين هر مطلبی را که فرمودند بر همان اساس و در آن مسير بايد جلو برويم.

نماينده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی بيان کرد: اگر تمام توطئه‌هايی که از سوی ابرقدرت‌ها صورت گرفت تا در مدت زمان کوتاهی نظام جمهوری اسلامی از بين رود ناکام مانده است، به دليل اخلاص، صفا و خدمت خالصانه ولی‌امر مسلمين حضرت امام خمينی (ره) و مقام معظم رهبری بوده، هست و خواهد بود.

وی با تأکيد بر اينکه حامی ولايت بودن معنای وسيعی دارد و بار سنگينی بر دوش همه است، عنوان کرد: نبايد بگوييم راه ما بايد ادامه داشته باشد و نمايندگان مجلس و رئيس جمهور بعد را هم ما بايد انتخاب کنيم.

*تحولات منطقه برخاسته از انقلاب اسلامی ايران است

کوثری با بررسی تحولات منطقه نيز گفت: تحولات منطقه بدون اغراق و تعصب، برخاسته از انقلاب اسلامی ايران است که در تجمعات، شعارها و حرکت بعد از نماز جمعه متجلی است؛‌ در برخی از کشورها مانند بحرين که مردم خيلی تحت فشار هستند، شب‌ها در تاريکی تکبير می‌گويند تا نگذارند اين مسير قطع شود و از اين طريق اعلام می‌کنند که در صحنه هستند.

اين نماينده مجلس شورای اسلامی با بيان اينکه مصر اکنون در وضعيت خوبی قرار دارد، عنوان کرد: مردم مصر در بين کشورهای مسلمان از آگاهی بالايی برخوردار هستند و اين موضوع زمينه بسيار خوبی برای حرکات انقلابی آنها بود و باعث شد آگاهانه در کوتاه‌ترين زمان کاری کنند که نامبارک از کرسی پادشاهی به پايين کشيده و نهايتاً محاکمه شود و اکنون حرکت مردم مصر به سوی تکامل پيش می‌رود.

وی با اشاره به اينکه قوانين ما در جمهوری اسلامی نسبت به اوايل انقلاب تفاوت بسياری کرده است، بيان کرد: آن موقع دولت موقتی بر سر کار بود که قصد داشت نظام را کاملاً به سويی ببرد که با آمريکايی‌ها نشست و برخاست داشته باشند، اما امام (ره) با هدايت و تدبير خود، نظام را حساب شده پيش بردند؛ همين امر موجب شد که اکنون دولت، مجلس و قوه قضائيه براساس اصول‌گرايی باشد.

نماينده مردم تهران در مجلس شورای حرکت انقلاب مردمی در تونس را آهسته ارزيابی کرد و گفت: با اين وجود موفقيت‌های بسيار خوبی در اين کشور انجام شده است؛ در ليبی نيز آمريکايی‌ها قصد دارند حرکت مردم را کند کنند اما اين کندی به اين معنا نيست که اين کشورها نمی‌توانند موفق شوند بلکه در ليبی به هيچ وجه جايی برای قذافی باقی نمانده است.

وی تأکيد کرد: قطعاً در بحرين موفقيت با مردم است و جايی برای آل‌خليفه حتی برای آل‌سعود باقی نمانده است؛ با اينکه به ظاهر در عربستان تجمعات خيلی بزرگی انجام نشده ولی آل‌سعود هم جايی در بين مردم مسلمان خاورميانه و شمال آفريقا ندارد.

کوثری با اشاره به تحرکات آينده آمريکايی‌ها برای مقابله جدی با انقلاب‌های اسلامی منطقه اظهار داشت: آنها قصد داشتند در ۲۵ بهمن در ايران سال گذشته اقداماتی انجام دهند و سپس برای تخريب حزب‌الله با تحريک حريری می‌خواستند حزب‌الله لبنان را با مشکل روبرو کنند که به لطف خدا پاتک خوردند.

وی عنوان کرد: آمريکايی‌ها سپس به سوريه آمدند که اين تحرکات در اين کشور قدری طول کشيد و علت آن هم بد برخورد کردن نيروی انتظامی سوريه با مردم بود؛ در يکی از شهرهای سوريه با مردم برخورد بدی شد؛ تجمعاتی که در سوريه صورت گرفته بود در حد ۲ هزار نفر بود اما آنها خيلی به اين قضيه وارد نبودند و نمی‌دانستند که بايد به چه صورت برخورد کنند و فکر کردند که هميشه بايد سرکوب کنند.

وی اضافه کرد: در سوريه اصلاحاتی به وجود آمد و آن جا هم سر آمريکايی‌ها به سنگ خورد، آمريکايی‌ها قصد داشتند ارتباط ايران، حزب‌الله و مردم غزه را از طريق سوريه قطع کنند که به لطف خدا کارشان در سوريه نيز به بن‌بست خورد.

کوثری با بيان اينکه نيروهای امنيتی عربستان، امارات و بحرين نسبت به مردم بحرين رفتار خشونت‌باری اعمال می‌کنند، اظهار داشت: با اين وجود مردم بحرين همچنان محکم ايستاده‌اند و راه خود را ادامه می‌دهند؛ آمريکايی‌ها و صهيونيست‌ها قصد دارند کاری کنند که مردم خسته شوند و سردمداران اين کشورها را نگه دارند اما مردم نشان دادند خستگی‌ناپذيرند و با توجه به اينکه جمهوری اسلامی را به عنوان الگو قرار داده‌اند قصد دارند تا به خواسته‌های به حق خود برسند.

*وزير خارجه مصر تا دو ماه آينده به ايران سفر می‌کند

وی مطرح کرد: اکنون وزير امورخارجه مصر پيغام داده که می‌خواهيم با ايران ارتباط برقرار ‌کنيم و به زودی و طی يکی دو ماه آينده به ايران می‌آيد، که البته بايد در اين زمينه اندکی تأمل کرد.

کوثری با تأکيد بر اينکه مردم غزه در محاصره کامل ۲۲ شبانه‌روز در مقابل اسرائيل با کمترين امکانات مقاومت کرده و ايستادند، عنوان کرد: مسير صحرای سينا گذرگاه رفح به طرف غزه در حال باز شدن است و تا حدی هم باز شده و رفت و آمدها آسان‌تر شده است، به همين دليل اسرائيل به وحشت افتاده است؛ چرا که مصر اين مسير را به طرف فلسطينی‌ها باز خواهد کرد.

وی تأکيد کرد: احساس خطر اسرائيل، آمريکا را نيز به وحشت‌ خواهد انداخت و در نتيجه برخی از کشورهای اروپايی احساس خطر می‌کنند و بنا به فرمايش رهبر معظم انقلاب، از اين پس کشورهای اروپايی منتظر ورود شعله‌های اين انقلاب به آنجا هم باشند.

کوثری افزود: ما نمی‌‌گوييم همه کشورها همانند جمهوری اسلامی ولی امر داشته باشند اما عقيده داريم که مردم خودشان به سرنوشت خود و اداره کشورشان مسلط باشند نه اينکه آمريکايی‌ها و اروپايی‌ها بخواهند مسلمانان را اداره کنند.

نماينده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: قبل از پيروزی انقلاب اسلامی ايران، حدود ۶،۵ ميليون بشکه نفت صادر می‌شد که از اين رقم حداکثر ۱۲ درصد به ايران می‌رسيد و برای همين مبلغ نيز ما قدرت تصميم‌گيری نداشتيم؛‌ چرا که معتقد بودند ما بايد کشور قدرتمندی شويم، سلاح و تجهيزات پيشرفته داشته باشيم اما پزشکان پايتخت کشور ما از کشورهای بنگلادش، هند و پاکستان می‌آمدند.

وی ادامه داد: با صراحت می‌گويم که ما دست دزدان خارجی را قطع کرديم و دست دزدان داخلی را هم بايد قطع کنيم؛ اين امر شعار نيست و تا حد زيادی قطع شده است؛ اگر مشاهده می‌کنيم رقم‌های بودجه بالا می‌آيد به دليل اين است که دارد در مسير صحيح‌اش قرار می‌گيرد نه اينکه هر دستگاهی که درآمد داشت برای خود تصميم بگيرد.

کوثری با اشاره به اينکه کشور ما بايد در معنويت و علم الگو شود، گفت: امروز اروپا و آمريکا علی‌رغم توسعه زيادی که يافته‌اند، به پوچی رسيده‌اند.

وی اظهار داشت: اگر مقام معظم رهبری می‌گويند که دور نيست که انقلاب‌ها به اروپا هم برسد به اين مفهوم نيست که آنها هم ولايی شوند؛ بلکه مردم بگويند خودمان تصميم‌گيری کنيم؛ چرا که اکنون اروپا از سوی آمريکا اداره می‌شود و وقتی در بطن قضيه وارد می‌شويم، مشاهده می‌کنيم که عوامل صهيونيسم آنها را اداره می‌کنند.

نماينده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در خصوص جريان انحرافی نفوذ کرده در دولت تصريح کرد: فردی که در دفتر رئيس جمهور قرار گرفت يک تفکری را از قبل داشته است؛ زمانی که آقايان الهام و شيخ‌الاسلام در دفتر بودند مشکلی نبود و آقای احمدی‌نژاد هم محبوب همه بود و واقعاً هم زحمات بسيار زيادی در اين مدت کشيد که ان‌شاءالله آن راه را ادامه دهد.

کوثری گفت: در سی‌دی «ظهور نزديک است» برای ظهور امام زمان (عج) مدت زمان مشخص می‌کنند که اينها انحراف است.

نماينده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تأکيد کرد: در زمانی که ولی‌امر مسلمين و ولايت حضور دارند تکليف مشخص است و اين مسئله‌ای نيست که بخواهيم خيلی آن را پيچيده کنيم و اينگونه نيست که سی‌دی درست کنند و بعد ربط به احمدی‌نژاد دهند چراکه اين مسئله انحراف است.

کوثری تأکيد کرد: اين قضايا که اتفاق افتاده از سوی مقام معظم رهبری مديريت می‌شود‌ و تا جايی که دولت در مسير ولايت حرکت ‌کند ما نيز بايد حمايت کنيم و نبايد سنگ‌اندازی کنيم؛ دولت، دولت جمهوری اسلامی است و بايد تا پايان ۴ سال اين مسير ادامه پيدا کند و آقای احمدی‌نژاد که حقيقتاً زحمات زيادی کشيده همان مسير گذشته را ادامه دهد.

نماينده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: با اين وجود چشم‌مان را بر جريان انحرافی که کنار رئيس جمهور درست کردند، نمی‌بنديم اگر می‌خواستيم به مسائلی از اين قبيل نگاه نکنيم و رو دربايستی داشته باشيم،۲۰۰ هزار شهيد نمی‌داديم و آن زمان هم با دشمنان معامله می‌کرديم!

وی با بيان اينکه ولايت مسير اين نظام را مشخص می‌کند، اظهار داشت: با آگاهی، درايت، شناخت و تبعيت از مقام معظم رهبری اين راه را ادامه می‌دهيم تا پرچم اين انقلاب که توسط حضرت امام (ره) برافراشته و به دست مقام معظم رهبری داده شده به دست صاحب اصلی‌اش حضرت مهدی (عج) برسد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016