چهارشنبه 18 خرداد 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

همسر هاشم خواستار: اگر توصيف جهنم را شنيده باشيد می توانيد آن را برای زندان وکيل آباد مشهد هم به کار ببريد، کمپين بين المللی حقوق بشر

هاشم خواستار، رييس کانون صنفی معلمان مشهد که اکنون در زندان وکيل آباد مشهد به سر می برد به دنبال نوشتن نامه های افشاگرانه از شرايط غير انسانی و اعدام های پنهانی اين زندان از روز پنجشنبه هفته گذشته به بند جرائم قتل و مواد مخدر منتقل شده است. صديقه مالکی، همسر اين زندانی عقيدتی با اظهار نگرانی از حال او به کمپين بين المللی حقوق بشر در ايران گفت: « دو روز پس از آنکه آقای خواستار از بند زندانيان عقيدتی به بند ۵ که مربوط به قاتلان و جرم های ديگراست، منتقل شد من به دادگاه انقلاب رفتم تا علت انتقال او را بپرسم که يکی از مسولان به من گفت به دليل اينکه ايشان نامه های درباره وضعيت زندان وکيل آّباد مشهد نوشته است به بند ديگری منتقل شده تا اتفاق های ديگری هم که در اين زندان می افتد را از نزديک لمس کنند. البته ايشان گفتند که شما برويد ما خودمان دوباره آقای خواستار رابه بند زندانيان عقيدتی بر می گردانيم که فعلا اتفاقی نيفتاده است.»



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


هاشم خواستار، مهندس کشاورزی، معلم بازنشسته و رئيس کانون صنفی معلمان مشهد که در هنرستان کشاورزی تدريس می کرد، در تاريخ ۲۵ شهريور ۸۸ در پارک ملت مشهد، در حال پياده روی دستگير و به زندان وکيل آباد مشهد، منتقل و در دادگاه بدوی به شش سال حبس، محکوم شد. حکم او در دادگاه تجديد نظر به دوسال زندان تعزيری کاهش يافت. او تا به حال سه نامه به رييس قوه قضاييه در خصوص وضعيت نامناسب و غير انسانی و اعدام های پنهانی زندان وکيل آباد مشهد نوشته است.

صديقه مالکی در خصوص وضعيت همسرش در بند جديد به کمپين گفت:« به گفته آقای خواستار بند ۵ بسيار شلوغ است و ايشان روی زمين و به قول خود زندانی ها کف خواب هستند. در اتاقی که ۱۵ تخت دارد ۶۰ نفر زندگی می کنند، ۱۵ نفر روی تخت می خوابند، ۸ نفر روی زمين و بقيه در راهروها هستند. با اين جمعيت هميشه بند پر از سر وصدا است و محيطش کثيف و پر از دود..برای دستشويی و حمامش هميشه صف بسته اند و خلاصه چه بگويم! اگر توصيف جهنم را شنيده ايد می توانيد درباره زندان وکيل آباد مشهد هم آن را به کار ببريد.»

همسر هاشم خواستار گفت: « وقتی بند آنقدر شلوغ باشد مسلما برخورد هم پيش می آيد. چون می دانند که ما خيلی نگرانشان هستيم چيزی نمی گويند و مرتب می گويند نگران نباشيد همه چيز خوب است. اما کسی که قبلا در آن بند زندانی بوده به ما گفت آنقدر بند شلوغ است که مرتب زندانيان پای يکديگر را لگد می کنند و يا يکهو کسی بلند می شود و ليوانش را سمت ديگری پرت می کند و خلاصه دعوا زياد پيش می آيد. در آن بند خيلی ها حکم اعدام يا حبس ابد دارند بنابراين عصبی هستند و من نمی دانم اگر خدای نکرده اتفاقی برای همسرم بيفتد چطور مسولان می خواهند جوابگو باشند.»

همسر هاشم خواستار با اظهار اينکه همسرش پس از عمل جراحی تا کنون موفق به دريافت مرخصی نشده است، گفت:« من نگران بيماری ايشان هستم، او به شدت ضعيف شده است، قبل از اينکه به زندان برود ۸۷ کيلو بود اما اکنون حدود ۶۰ کيلو است. ايشان مريض هستند درحاليکه قبل از اينکه به زندان بروند سالم بودند. فشارخونش بالاست .در ملاقاتی ها وقتی از حالش می پرسم می گويد هنوز پس از عمل خوب نشده است.و عليرغم تقاضای های ما پس از عملش حتی برای يک روز هم به مرخصی نيامد.»


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016