یکشنبه 22 خرداد 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

قاسم شعله سعدی، در زندان از دسترسی به امکانات پزشکی مناسب محروم است، کميته گزارشگران حقوق بشر

کميته گزارشگران حقوق بشر- دکتر قاسم شعله سعدی، که از ۱۴ فروردين گذشته در زندان اوين نگهداری می‌شود، از عارضه ديسک کمر به شدت رنج می‌برد.

به گزارش منابع خبری، اين نماينده شيراز در مجلس سوم و چهارم شورای اسلامی، به دليل ضايعه نخاعی و ديسک کمر قادر به حرکت به صورت عادی نيست و نياز به مداوای فوری و تخصصی پزشکی دارد. اين در حالی است که وی تنها چند بار از سوی درمانگاه زندان اوين مورد معاينه قرار گرفته است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


دکتر قاسم شعله سعدی که از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به رياست قاضی صلواتی با استناد به ماده ۵۰۰ قانون مجازات اسلامی به يک سال حبس تعزيری و همچنين با استناد به ماده ۱۹ قانون مجازات اسلامی به محروميت از حرفه وکالت و تدريس دانشگاه به مدت ده سال محکوم شده است، از ۱۴ فروردين گذشته در زندان اوين به سر می‌برد.

در سايت شخصی ايشان آمده است: «در سال ۱۳۸۱ آقای دکتر شعله سعدی نامه‌ای سر گشاده خطاب به رهبر جمهوری اسلامی ايران بنا بر تخصص چندين ساله وی در امر حقوق انتشار داد که در آن نامه به انتقاد از مسائل مختلفی پرداخته بود. که نهايتا در تاريخ ۱۷-۱۱-۸۵ شعبه ۲۱ دادگاه تجديد نظر استان تهران رای شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب را به اتهام تبليغ عليه نظام جمهوری اسلامی و توهين به حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری، را تاييد و وی را به يک سال و نيم حبس محکوم نمود. البته پس از تلاشهای فراوان به دليل اشکالات شکلی و ماهوی فراوان در پرونده و روند دادرسی رياست وقت قوه قضائيه آقای شاهرودی طی نامه‌ای به رئيس کل دادگستری استان تهران مرقوم فرمودند» بسمه تعالی.. اولا: توقف اجرای حکم داده شود، ثانيا: طبق قانون جديد، اعمال ماده ۱۸ در دادگستری تهران شود «بدين ترتيب اجرای حکم متوقف و منوط به اجرای ماده ۱۸ گرديد.»

همچنينين در اين وبسايت آمده است: «قبول وکالت از چهره‌های سياسی همانند اقای دکتر سازگارا و تحليل‌های سياسی آقای شعله سعدی قبل از انتخابات و همچنين مصاحبه‌ها و تحليل‌های ايشان به عنوان استاد حقوق و روابط بين الملل در ايام پس از انتخابات رياست جمهوری، دليل ديگری جهت احضار وی به مراجع اطلاعاتی و قضايی گرديد. متعاقبا از سوی قاضی صلواتی به يک سال حبس و ۱۰ سال محروميت از وکالت و تدريس، محکوم شد.»

لازم به ذکر است، در لايحه دفاعيه ای که از سوی وکيل قاسم شعله سعدی به دادگاه ارائه شده است، موارد غيرقانونی بودن حبس اين وکيل دادگستری به شرح ذيل مورد تاکيد قرار گرفته است:

۱- «طبق دستور رياست قوه قضائيه دادنامه نقض شده و لازم الاجرا نيست و بايد مجددا مورد رسيدگی قرار گيرد که اين رسيدگی تاکنون به عمل نيامده است»

۲- «اتهام انتصابی مربوط به سال ۱۳۸۱ و مشمول مرور زمان است»

۳-«نامبرده به دليل ضايعه نخاعی قادر به تحمل کيفر نيست»

دکتر قاسم شعله سعدی، يکی از چندين زندانی سياسی است که از حق ابتدايی خود برای رسيدگی پزشکی مناسب محروم است. گزارش ها و اخبار منتشر شده حاکی از آن است که هاشم خواستار، محسن صفايی فراهانی، مهدی محموديان، زهرا جباری، فرح واضحان، فاطمه رهنما، ابوالفضل عابدينی نصر، حامد روحی‌نژاد، هادی عابدباخدا، محمد سيف‌زاده و… نيز در شرايط مشابهی قرار داشته و از دسترسی به امکانات پزشکی مناسب محروم هستند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016