چهارشنبه 25 خرداد 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مهدی خدايی، آرش صادقی، احمدشاه رضايی، سه زندانيان سياسی، در اعتراض به شهادت هاله سحابی و هدی صابر اعتصاب غذا کردند، دانشجونيوز

مهدی خدايی، آرش صادقی و احمد شاهرضايی از روز ۱۵ خرداد در اعتراض به فوت هاله سحابی در اعتصاب غذا به سر می برند.

به گزارش دانشجونيوز، قرار بود اين سه زندانی سياسی در روز ۲۲ خرداد اعتصاب خود را بشکنند اما اين اعتصاب در اعتراض به فوت هدی صابر ادامه دارد.

بنا بر گزارشات رسيده از داخل زندان اوين، پس از در گذشت هدی صابر بر اثر اعتصاب غذا نگرانی در مورد سلامت جان زندانيان سياسی اعتصاب کننده افزايش يافته است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


مهدی خدايی دبير اسبق انجمن اسلامی دانشگاه آزاد شهر ری و فعال حقوق بشر، از تاريخ ۱۲ اسفند ماه سال ۸۸ توسط ماموران سپاه پاسداران بازداشت و به سلول‌های انفرادی بند ۲ الف زندان اوين منتقل شد. وی که ماه‌ها در سلول‌های انفرادی اين بند تحت بيشترين فشار‌ها برای تن دادن به اعترافات واهی و ساختگی قرار داشته، در مهر ماه سال ۸۹ از طرف شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به رياست قاضی مقيسه به سه سال زندان محکوم گرديد که اين حکم در دادگاه تجديدنظر تاييد شد.

خدايی در اسفند ماه سال ۸۸ نيز بابت پرونده قبلی خود از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به رياست قاضی صلواتی به اتهام «اقدام عليه امنيت ملی از طريق برپايی تجمعات و تبليغ عليه نظام» به چهار سال زندان محکوم شده بود که اين حکم نيز به تاييد دادگاه تجديدنظر رسيده اين فعال دانشجويی مجموعا بايد ۷ سال زندان را تحمل کند.

همچنين، آرش صادقی، عضو ستاد ۸۸ ميرحسين موسوی در زمان انتخابات و عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشگاه علامه طباطبايی،پس از چندين بار بازداشت و ضرب و شتم های متوالی و در پی آن انتقال به سلول های انفرادی بند ۲۰۹، به ۵ سال حبس قطعی محکوم شد.همچنين گفتنی است در پی حمله ماموران امنيتی جمهوری اسلامی ايران برای بازداشت ارش صادقی مادر وی دچار حمله قلبی می شود و فوت می کند.

احمد شاهرضايی در دادگاه بدوی به سه سال حبس محکوم شد که اين حکم در دادگاه تجديد نظر به يکسال و نيم کاهش پيدا کرد.

گفتنی است خسرو دليرثانی، زندانی سياسی محبوس در زندان اوين، از جمله زندانيانی است که همراه هدی صابر در اعتصاب غذا بوده و پس از پايان اعتصاب غذايش از سرنوشت ايشان نيز هيچ خبری در دسترس نيست و نگرانی ها از سلامتی وی افزايش يافته است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016