شنبه 28 خرداد 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سردار نقدی: شایعه مرگ مسعود رجوی از ترفندهای این گروهک‌ تروریستی است

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه مسئولان باید به نحوه نفوذ منافقین به دستگاه‌ها هوشیار باشند، بر لزوم پیگیری حقوقی دستگاه‌های قضائی و دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران برای محاکمه منافقین تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار محمدرضا نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین و رئیس ستاد گرامیداشت شهدای مبارزه با نفاق امروز شنبه در ادامه نشست خبری در خصوص پیگیری حقوقی مسایل خانواده قربانیان ترور گفت: ما در زمینه پیگیری حقوقی مسایل خانواده قربانیان ترور و نفاق تا کنون بسیار ضعیف عمل کردیم.

وی خاطرنشان کرد: ‌البته یک مشکل عمده‌ای که داریم این است که موسسات و مجامع بین‌المللی که در دنیا باید این گونه مسایل را پیگیری کنند خودشان طرفدار گروهک‌های تروریستی هستند و به عنوان بنیانگذار و حامی اصلی تروریست‌ها به شمار می‌روند، به همین دلیل آنها این مسایل را دنبال نمی‌کنند.

نقدی با اشاره به اینکه این گونه مجامع بین‌المللی به راحتی و با ضعیف‌ترین احتمالات و با پرونده سازی ‌های دروغ برای نهضت‌های آزادی‌بخش حکم صادر می‌کنند، گفت: همچنین آنها علیه جمهوری اسلامی ایران نیز پرونده سازی می‌کنند ضمن اینکه ما هم خودمان در داخل کشور به صورت جدی به این مسایل نپرداختیم که شاید دلیل آن ناشی از یاس دستگاه های ذیربط در این زمینه بوده است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با تاکید بر لزوم پیگیری حقوقی موضوع منافقین گفت: بیش از 15 سال از این حوادث تروریستی می‌گذرد در حالی که هم اکنون طی چند سال اخیر اسامی برخی از سردمداران این گروهک تروریستی در اختیار پلیس بین‌الملل قرار گرفته است.

وی با اظهار تاسف از پیگیری‌‌های حقوقی ضعیف دستگاه‌های ذیربط برای محاکمه منافقین گفت: از دستگاه حقوقی و دیپلماسی کشور که میداندار این مسئله هستند انتظار داریم که به شکل جدی‌تر مسئله ترورها را دنبال کنند و به فکر محاکمه حقوقی منافقین باشند.

نقدی همچنین در خصوص شایعه مرگ مسعود رجوی سردسته این گروهک گفت: شایعه مرگ مسعود رجوی از ترفندهای این گروهک‌ تروریستی است، زیرا رهبران منافقین موضوعی را برای جذب افراد خود ندارند و به همین دلیل مدتی از انظار مخفی می‌شوند و سپس خودشان شایعه ترور و کشته شدنشان را مطرح می‌کنند تا بدینوسیله نامشان بر سر زبانها بیافتد و پس از آن خود را نشان می‌دهند.

وی در ادامه در خصوص پناه دادن منافقین توسط برخی کشورهای اروپایی نیز گفت: هر کشوری که به تروریست‌ها پناه دهد اگر به عنوان کسی که توبه کرده و می‌خواهد زندگی عادی خود را در پیش بگیرد به آنها پناه دهد این موضوع غیرطبیعی نیست اما اگر بخواهند به شکل تشکل‌های تروریستی به آنها پناه دهند اشتباه کرده‌است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


رئیس ستاد گرامیداشت شهدای مبارزه با ترور و نفاق گفت: با این حال ملت ایران ده‌ها بار آمریکا و انگلیس و کشورهای استعمارگر اروپایی را تشنه لب آب برده و برگردانده است و آنها هر بار فکر کردند که به نتیجه‌ای رسیده‌اند و جریان های نفوذی و انحرافی را درست کردند اما باید بدانند که ملت ما آنقدر اینها را تشنه لب آب می‌برند و باز می‌گرداند تا از تشنگی بمیرند.

وی با تاکید بر اینکه آنها یقین بدانند که با حمایت از گروه‌های تروریستی هیچ طرفی نمی‌بندند، گفت: نظام سلطه تنها راهشان تسلیم در برابر اراده ملت ما است و ملت ما هم اعلام کرده است که می خواهد پرچم اسلام در قله‌های رفیع دنیا برافراشته باشد. بنابراین آنها اگر می‌خواهند به جای 70 میلیون ایرانی دل خود را به چند عنصر مطرود و تروریست خوش کنند ضرر کرده‌اند زیرا این تجربه 30 ساله تاریخ ما است.

سردار نقدی خاطرنشان کرد: آنها هرچقدر ملت مظلوم ما را به شهادت می‌رساندند مردم ما موضع‌شان محکمتر و انقلابی‌تر می‌شد به همین دلیل آنها از کشتار بی‌رحمانه مردم ما دست برداشتند چون به ضررشان تمام می‌شد اما راه‌های دیگری را ادامه دادند.

وی خطاب به مسئولان اضافه کرد: مسئولان باید به نحوه نفوذ منافقین به دستگاه‌های مربوطه هوشیار باشند، همچنین بایستی نسبت به اطرافیان خود مراقبت به عمل بیاورند که از طریق آنان کانالیزه نشوند و اطلاعات خود را صرفاً از طریق آنها دریافت نکنند ضمن اینکه باید ارتباط خود را با توده‌های مردم حفظ کنند تا گمراه نشوند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین اضافه کرد: ‌این که یک روز برخی از کشورها اسامی منافقین را در لیست خود قرار می دهند و یک روز هم اسامی آنها را از لیست تروریست‌ها خارج می‌کنند همه یک بازی سیاسی است چون همیشه منافقین تحت الحمایه مستکبران بودند البته برخی اوقات نیز به صورت پنهان.

وی در ادامه در خصوص شباهت روش‌های عملکرد منافقین در سال60 و سال 88 هجری شمسی گفت: مدیریت حوادثی که در سال 88 اتفاق افتاد در دست سازمان‌های جاسوسی بود و جدی‌ترین عامل سازمان‌های جاسوسی نیز خود منافقین بودند.

سردار نقدی با بیان اینکه منافقین نقش مهمی در سال 88 ایفا کردند، گفت: اهانت به مقدسات در روز عاشورا و حمله به مساجد و پایگاه‌های بسیج در ذهن یک آدم بی‌دین معمولی که اعتقادی به خدا ندارد هم نمی‌آید بلکه تنها چنین کاری از دست منافقان بر می‌آید و منافقین در این اتفاقات در دست سازمان‌های جاسوسی آمریکا و انگلیس نقش آفرینی کردند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016