شنبه 28 خرداد 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

رجانیوز: بهانه‌گیری علی مطهری برای توقیف نشریه ۹ دی؛ "خفه‌ شو، بتمرگ، ..." هتاکی‌ است یا افشاگری‌ علیه جریان‌هاي‌ فتنه و نفوذی؟

مطلب زیر عینا از سایت رجا نیوز نقل می شود:

اگرچه بیان سخنان متناقض و اقدامات عجیب از سوی علی مطهری، به یک عادت همیشگی تبدیل شده و افکار عمومی به این شخصیت وی آشنایی دارند اما سخنان روز گذشته او در مصاحبه با یک سایت خبری، مساله درگیری و هتاکی او در جلسه علنی مجلس را مجددا يادآوري كرد.

به گزارش رجانیوز، علی مطهری در گفت‌وگو با سایت روزنامه خبر، هفته‌نامه 9 دی را که هفته پیش به دلیل بازنشر یک طرح گرافیکی از محمد خاتمی، از سوی هیات منصفه مطبوعات که مطهری نیز از اعضای تأثیرگذار آن است، توقیف شده، یک نشریه "هتاک" نامیده و گفته است: هفته نامه ۹ دی تخلفات متعددی داشت و درج کاریکاتور روحانی یکی از تخلفات آن بود. به‌طور کلی وجود این گونه نشریات هتاک و افترا زن به نفع جنبش سبز و جریان انحرافی است!

مطهری درحالی انتشار یک کاریکاتور را علت توقیف این نشریه عنوان کرده که این تصویر چند سال پیش در جشن تولد خاتمی از سوی کاریکاتوریست به او اهدا شد و تاکنون چندین بار نیز در روزنامه‌ها و نشریات مختلف از جمله "شرق" و "ایران" منتشر شده است.

البته این دلسوزی مطهری برای جلوگیری از گسترش توهین به روحانیت و جایگان و شان این کسوت درحالی از سوی او به عنوان علت توقیف 9 دی عنوان شده که هیات نظارت مطبوعات در قبال انتشار مطالب هتاکانه علیه مسئولان ارشد نظام و همچنین آیت‌الله مصباح یزدی در روزنامه دولتی ایران، هیچ واکنش نشان نداده است؛ فردی که از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان شهید مطهری زمان معرفی شده است و در دوران اصلاحات هم در برابر موج حملات و توهین‌ها علیه ایشان، در برابر انحراف‌هاي فکری و اعتقادی ایستادگی کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


با این حال، هجمه تخریبی علیه آیت‌الله مصباح و توهین‌های فراوان به ایشان و تعدادي از مسئولان کشور از جمله رئيس قوه قضائيه فرمانده کل سپاه پاسداران که در ویژه‌نامه روزنامه ایران صورت گرفت، نه تنها با واکنشی از سوی اعضای این شورا مواجه نشد، بلکه هفته‌نامه 9 دی هم به پاس افشاگری‌های خود علیه این جریان نفوذی، توقیف شد.

اما آنچه موجب شده تا افکار عمومی دليل توقیف این نشریه را در مساله‌ای خارج از آنچه علی مطهری بیان کرده، جستجو کنند، رویکرد متناقض و در تضاد کامل او درباره سخنان و مطالبی است که بیان می‌کند. مطهری درحالی از هتاکی هفته‌نامه 9 دی که در میان مردم به عنوان یک نشریه حزب‌اللهی و نماد حمایت از ارزش‌های انقلاب اسلامی شناخته می‌شود، سخن می‌گوید که الفاظ زشت و رکیک او در پشت تریبون رسمی و علنی مجلس و درگیری او با برخی نمایندگان، رفتارهاي پرخاشگرانه و استفاده از ادبيات كوچه بازاري در صحن علني مجلس، بارها به سرخط خبرگزاری‌ها و سایت‌های خبری کشور تبدیل شده است.

به عنوان نمونه، چند ماه پیش، وي هنگامي‌ كه سخنان خود را در مخالفت با فوريت طرح معتبر بودن مصوبه در مورد دانشگاه آزاد اسلامي ايراد مي‌كرد، با بيان اينكه اصولگرايان هيچ مشكلي غير از آقاي حسينيان و دوستانش ندارند، با روسی دانستن ریشه خانوادگی کوچک زاده و خطاب قرار دادن وي به "كوچك‌اف" اين نماينده مجلس را از جمله آقایانی دانست که اصولگرایی را در مجلس دچار مشکل كرده است.

اين نماينده كه پيش از اين نيز در يك برنامه راديويي مناظره با كوچك‌‌زاده، خود را بزرگ‌زاده خوانده بود، بعد از عصبانيت و اعتراض كوچك زاده وي را با لفظ "خفه‌شو، بتمرگ، ..." مورد خطاب قرار داد. علی مطهری به همین میزان هم اکتفا نکرد و چند روز بعد در جلسه كميسيون فرهنگي نيز پس از ناكامي در متقاعد كردن اعضا در كنار زدن غلامعلي حدادعادل از رياست كميسيون فرهنگي، ادبيات كوچه بازاري خود را همراه با فحاشي به‌كار برد.

از سوی دیگر، مطهری که چند روز پیش از "آزادی بیان حتی اگر منجر به انکار خدا هم شود، حمایت کرده بود"، اکنون انتشار مطالب روشنگرانه در مورد ماهیت پیوسته جریان فتنه و جریان نفوذی در دولت در هفته‌نامه 9 دی را توهین‌آمیز خوانده و به عنوان یکی از اعضای شورای نظارت بر مطبوعات، حکم به توقیف آن داده است!


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016