شنبه 4 تیر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

انتقال پنج زندانی اعتصاب کننده غذا به بهداری، کلمه

عبدالله مومنی، محسن امين زاده، ابوالفضل قديانی، مهدی کريميان اقبال و بهمن احمدی امويی در هفتمين روز اعتصاب غذای خود در بند ۳۵۰ با مشکلات شديد جسمی مواجه شده اند و برای دريافت کمک های پزشکی به بهداری زندان اوين منتقل شده اند.آنها در اعتراض به جان باختن هاله سحابی و هدی صابر از زندانيان سياسی همين زندان از يک هفته پيش دست به اعتصاب غذا زده اند.

به گزارش کلمه، اين پنج نفر با تاخير به بهداری منتقل شده اند .در همين حال خانواده های زندانيان اعتصاب کننده پس از اتفاقی که برای هدی صابر در بهداری زندان رخ داد و منجر به مرگ وی شد، اعتمادی به اين بهداری ندارند.هدی صابر، زندانی سياسی در زمانی که در اعتصاب غذا به سر می برد، در بهداری اوين مورد ضرب و شتم قرار گرفت و يکی دو روز بعد جان باخت.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


خانواده های اعتصاب کنندگان اوين از دادستان تهران که مسووليت مستقيم سلامت زندانيان سياسی با وی است ، انتظار دارند عزيزان شان به جای انتقال به بهداری اوين به بيمارستان های مجهز و قابل اعتماد منتقل شوند تا خانواده های بتوانند بر نحوه درمان آنها نظارت کنند و فاجعه مرگ هدی صابر تکرار نشود.

خانواده محسن امين زاده در همين باره گفته اند که وی مشکل فشار خون دارد و دائماً بايد دارومصرف کند و در چنين اعتصاب غذا برای وی خطرناک است

همسر محسن امين زاده اضافه کرده است :مسؤوليت جان همسر من با مسؤولان زندان و مسؤولان قضايی است. ايشان دو سال است که به دليل بی عدالتی ها در زندان به سر می برند و در طول اين مدت از نظر جسمانی بسيار ضعيف شده اند. ما به شدت نگران هستيم فاجعه ای که در اثر سهل انگاری مسؤولان زندان رخ داد و آقای هدی صابر عزيز را از دست داديم دوباره اتفاق بيفتد. من از مسؤولان می خواهم هرچه سريعتر از وقوع فجايع بيشتر جلوگيری کنند.

ابوالفضل قديانی ۶۵ ساله به بيماری قلبی مبتلا است و به گفته خانواده اش حتی در مواقع عادی قادر به روزه داری هم نبوده است و اکنون تحمل اعتصاب غذا برای وی بسيار دشوار است.

براساس همين گزارش، ساير اعتصاب کنندگان بند ۳۵۰ اوين نيز در شرايط مشابهی به سر می برند و اوضاع جسمی اغلب آنها نامساعد گزارش می شود.

بهمن احمدی امويی، حسن اسدی زيدآبادی، مهدی کريميان اقبال، عماد بهاور، قربان بهزاديان نژاد، محمد داوری، اميرخسرو دليرثانی، فيض الله عرب سرخی، ابوالفضل قديانی، محسن امين زاده، محمدرضا مقيسه و عبدالله مومنی ۱۲ زندانی اعتصاب کننده زندان اوين هستند که در بيانيه ای اعلام کرده اند : “هاله سحابی فرزند وارسته مردی چون مهندس عزت الله سحابی که در مرخصی از زندان به سر می برد و در مراسم تشييع و تدفين پدرش، با هجوم نابخردانه ماموران به شهادت رسيد و هدی صابر هم بنديما که در اعتراض به اين حادثه ناگوار دست به اعتصاب غذای تر و محدود زد اما دست اجل او را از ميان ما برد، اما دو مساله شهادت او را به چالش مشروعيتی بزرگ برای نظام کنونی تبديل می سازد: اول حبس او به مدت ده ماه بدون محکوميت و هر قرار قانونی و کاملا خودسرانه و جبارانه، آن هم در پيش ديدگان دستگاههای مسوول و مدعيان قضاوت و عدالت و ديگری رفتار سهل انگارانه و مغرضانه در برابر آثار اعتصاب غذای او به همراه ضرب و شتم که منجر به شهادت مظلومانه اش شد.

خانواده زندانيان اعتصاب کننده اوين در گفتگو با رسانه ها بار ها تاکيد کرده اند که هيچکدام از اين زندانيان به اعتصاب غذا تمايلی نداشته و چارهای برايشان باقی نمانده جز اينکه اين گونه صدای اعتراض شان را بالا ببرند تا ديگر چنين فجايعی در زندانهای کشور رخ ندهد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016