شنبه 4 تیر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

رئيس ديوان عدالت اداری: حکم حميد بقايی لازم الاجرا نشده است، افزايش شکايت از دولت، مهر

رئيس ديوان عدالت اداری در مورد پرونده حميد بقايی با اعلام اينکه پرونده وی در مرحله تجديدنظر است گفت: برخی مقامات گفتند قوه قضائيه پرونده را سياسی کرده که بايد در پاسخ بگويم پناه می‌بريم به خدا که چنين تصوری از دستگاه قضا داريد ولی بدانيد ما از هيچ چيز نمی‌ترسيم.


به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام محمدجعفر منتظری عصر شنبه در نشست خبری در پاسخ به اين پرسش که آخرين وضعيت پرونده حميد بقايی در ديوان عدالت در چه مرحله‌ای قرار دارد گفت: ‌اين پرونده در يک مرحله تجديد نظر شد ولی به علت يک اشتباه حقوقی دوباره مورد بررسی قرار گرفت که ممکن است يا تبرئه شود و يا حکم قطعی اجرا شود. متاسفانه برخی از مقامات عالی اجرايی کشور گفتند قوه قضائيه پرونده را سياسی کرده که بايد در پاسخ بگويم پناه می‌بريم به خدا که چنين تصوری از دستگاه قضا داريد ولی بدانيد که ما از هيچ چيز نمی‌ترسيم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی افزود: حتی يکی از معاونين رئيس جمهور هم اطلاعات کاملی از روند پرونده را به من داد و وقتی گفته‌‌هايش تمام شد به او گفتم نيمی از گفته‌هايت صحيح و نيمی ديگر غلط است و چون اطلاعات شما از پرونده ناقص است يک طرفه به قاضی می‌رويد.

رئيس ديوان عدالت اداری در پاسخ به اين سئوال که چه زمانی حکم پرونده قطعی می‌شود، گفت: ‌تا آخر دولت آقای احمدی نژاد اين پرونده هم مختومه می‌شود.

حجت‌الاسلام منتظری در ادامه تشريح پرونده‌های وارده به ديوان عدالت گفت: در ميان اين پرونده‌ها بيمه خيلی مشکل دارد.

افزايش شکايت از دولت/ تشکيل ۹۰ هزار پرونده در سال گذشته

رئيس ديوان عدالت اداری در ادامه با اعلام آمار ۹۰ هزار پرونده ورودی در ديوان عدالت اداری طی سال گذشته ، گفت: آمارها نشان می دهد که شکايت مردم از دستگاههای اجرايی رو به افزايش است.

وی با بيان اينکه در سه ماهه نخست سال جاری ۹ هزار شکايت از دستگاههای اجرايی به ديوان عدالت اعلام شده است افزود: در سال گذشته ۹۰ هزار شکايت از دستگاههای اجرايی ثبت شده که نيمی از شکايات قابل طرح نبوده و پذيرفته نيست.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار مهر مبنی بر اينکه آيا اطاله دادرسی در ديوان عدالت کاهش يافته است گفت: در سال گذشته تمامی پرونده های سال ۸۷ مختومه شد و امسال نيز بيشتر پرونده های سال ۸۸ مختومه شده و تنها تعداد اندکی پرونده وجود دارد که زمانشان به يک يا دو سال می رسد.

رئيس ديوان عدالت اداری با بيان اينکه منشاء اطاله دادرسی در ديوان کم کاری دستگاههای اجرايی است، افزود: رسيدگی به پرونده ها يک سری فرايندهايی دارد که در برخی از آنها کار کارشناسی مقدم است که در اين موارد متاسفانه برخی دستگاههای اجرايی از ارائه اطلاعات و يا همکاری خودداری می کنند.

حجت الاسلام منتظری به اصل حقوق شهروندی اشاره کرد و گفت: از خبرنگاران و رسانه ها می خواهم واقعيتهای جامعه را به صورت صحيح به مردم منتقل کنند تا مردم به حقوق خود آشنا شوند زيرا اطلاعات عمومی حقوقی مردم پايين است و بايد بستری فراهم شود تا مردم بتوانند با سهولت و آسانی به محاکم قضائی دسترسی داشته باشند.

رئيس ديوان عدالت اداری تصريح کرد: در بسياری از موارد حکم صادر می شود ولی در اجرا با مشکل مواجه ايم زيرا چون دستگاههای اجرايی حق و حقوق را سر وقت نداده اند اين حقوق تجميع شده و وقتی حکم به پرداخت صادر می شود می گويند تامين اعتبار مالی نداريم آن وقت رو می آورند به توزيع برگه های سهام که آن هم مشکلاتی دارد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016