شنبه 11 تیر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

احمدی نژاد: هر کس جایی را - در مرز ها - سوراخ کرده است و برای خودش می برد و می آورد

به گزارش باشگاه خبرنگاران، احمدی نژاد در همایش راهبردهای علمی ـ تخصصی نوین در پیشگیری و مبارزه با قاچاق کالا و ارز افزود:برای این قانون لازم است که هم اکنون این لایحه در مجلس است و ان شاءالله مجلس به سرعت رسیدگی می کند و چارچوب و لوازم کار به لحاظ حقوقی در اختیار ستاد قرار می گیرد.

احمدی نژاد با اشاره به اینکه کار دوم ما اصلاحات گسترده گمرکی است ، گفت:باید مسئولان وزارت اقتصاد و نیز گمرکات کشور به سرعت به این اصلاحات نظم بدهند.

رئیس جمهور ایران افزود: هم اکنون کم اظهاری است و پنهان نمی توانیم کنیم ؛ وقتی میزان کالای صادر شده از کشور را اعم از نفت ، فراورده های نفتی و غیرنفتی ، ضرب و تقسیم و بعد میزان ارز ذخیره شده در حساب های افراد ، بانک ها و حساب های بانک مرکزی را محاسبه می کنیم ، تفاوتی دیده می شود که کم نیست.

احمدی نژد با بیان اینکه همه این تفاوت نمی تواند از مرزهای غیررسمی وارد کشور شده باشد، افزود: این حجم کالا اگر همان تعرفه موثر که حدود۱۰ و ۲ دهم درصد است باید حدود ۹ هزار تا ۱۰ هزار میلیارد تومان درآمد گمرکی داشته باشد در حالی که این رقم پارسال حدود هزارمیلیارد تومان بود .

وی ادامه داد: معنای این کم اظهاری یا در قیمت و یا در حجم کالاست.

رئیس جمهور ایران گفت: باید شبکه الکترونیکی منظم در همه گمرکات به هم پیوسته باشد و همه مرزهای غیرقانونی برای هر سازمان و نهادی و دستگاهی که باشد ، بسته شود .

احمدی نژاد ادامه داد : هر کس جایی را سوراخ کرده است و برای خودش می برد و می آورد که این غلط است و هیچ کس نباید مصونیت داشته باشد .

او گفت: اگر کالایی امنیتی ، اطلاعاتی و دفاعی است آنها هم می توانند از مرز قانونی وارد شوند. هیچ وزارتخانه ای حق ندارد اسکله یا مرزی خارج از کنترل گمرک داشته باشد. ممکن است کالایی از پرداخت عوارض معاف باشد که اشکال ندارد چون قانون است اما معنی اش این نیست که نباید ثبت شود.

احمدی نژاد افزود: هر جا کسانی برای خودشان حقوق فراقانونی قائل شدند آنجا نقطه فساد شد .

وی تصریح کرد: اگر عده ای پایشان را از قانون کنار گذاشتند و برای خود اختیارات فراقانونی و استثنا قائل شدند ، آنجا فساد درست می شود .

رئیس جمهور ایران در ادامه گفت: دو هزار میلیارد تومان فقط مصرف سیگار داریم که این همه قاچاقچیان درجه یک دنیا را به طمع می اندازد چه برسد به قاچاقچیان خودمان.

او بر استمرار و روزآمدی تصمیمات در پیشگیری و مبارزه با قاچاق کالا و ارز تاکید کرد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، آقای احمدی نژاد در ادامه سخنانش در همایش راهبردهای علمی ـ تخصصی نوین در پیشگیری و مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: سطح برخورد را تنظیم کنید و همان طور که به درستی اشاره شد ، موقعی فردی در لب مرز که زمین خشک و بی حاصل است هیچ درآمدی ندارد جز اینکه کالایی از آن سوی مرز وارد کند.

احمدی نژاد افزود: البته آنها را نیز باید نظم داد و بالاخره ثبت و اندازه گیری شود.

او ادامه داد: تا می گوییم کنترل کنید مرز را می بندند و مرزنشین ها دچار مشکل می شوند و تا می گوییم اجازه دهید کالا وارد کنند اما ثبت کنید مرز را رها می کنند؛ بالاخره ما قانون و بازارچه مرزی داریم و اینها درست شده است تا مرزنشینان ، کالای معینی را در سال جابه جا و زندگی خود را اداره کنند.

احمدی نژاد گفت: اینها را تنظیم کنید و وزیرکشور ، استانداران مرزی و رییس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز با هم بنشینند ، نظمی به این کار بدهند و آن را مستمر کنند .

وی افزود: اینها نیز باید ثبت تا معلوم شود چه کالاهایی کی و از کدام مرز وارد کشور شده است؟ در واقع باید کد دار و ثبت و مشخص شود تا وقتی کالا وارد بازار شد معلوم شود که این کالا مجاز است.

رئیس جمهور ایران ادامه داد: باید مراقبت کنیم تا عده ای پیدا نشوند که یک دفعه سهم۵۰ ، ۱۰۰ ، ۵۰۰ و حتی۲۰۰۰ مرزنشین را بالا ببرند ، این هم بد است.

احمدی نژاد گفت: قرار بر این بود که امتیازی بدهیم تا مرزنشینی که نه جای کشاورزی و نه جای تجارت دارد و نه در نقطه صفر مرزی کاری می تواند انجام دهد ، مبادله تجاری داشته باشد و زندگی خود را بگذراند حالا عده ای به نام او و به کام دیگری کالا وارد می کنند و این بد است.

او گفت: معلوم است توان مرزنشین برای مبادله کالا چقدر است و چه کالایی را می تواند جابه جا کند.

آقای احمدی نژاد افزود: اگر دیدیم سیل تلویزیون های جدید ال سی دی و ال ای دی همین طور وارد می شود معلوم است که این از توان مرزنشین خارج است یا کسی رفته آن کارت ها را جمع کرده و مجوزها را گرفته و یا مسیری باز کرده است و از خلاءهای ما به نام مرزنشین و به کام دیگری سود می برد.

وی گفت: اگر قرار بود انبوه کالا را یک نفر وارد کند اعلام می کردیم از بندرعباس، بوشهر و یا بندر امام وارد کند و در مرکز رسمی ثبت سفارش و مسیر خود را طی کند.

آقای احمدی نژاد افزود: حالا همان کار را بیاید از طریق نقطه کور انجام دهد و چیزی در جیب مرزنشین ها نرود و یا اگر بنا باشد چیزی نصیب آنها شود باید حجمش را چند برابر کند و ۱۰۰ تومان کالا بیاورند و بگویند۲۰ تومان و پنج برابر کالا بیاورند تا زندگی شان بگذرد و این نمی شود.

رئیس جمهور ایران اضافه کرد: باید آن جزئی را نمی گویم رها کنیم ولی در چارچوب قانون نظم قرار دهیم تا بر کارهای بزرگ تمرکز کنیم.

آقای احمدی نژاد گفت: این جنگ و مبارزه ای مستمر است یعنی امروز که شما مسئولان جلسه گذاشته اید ، بحث می کنید و تصمیمات خوبی می گیرید ، آنها نیز همین ها را می شنوند و می نشینند و نقشه می کشند که چگونه تصمیمات شما را دور بزنند.

او افزود: باید مستمر کار کنیم و در روز تصمیم بگیریم و با حضور اندیشمندان ، اشراف کامل داشته باشیم.

احمدی نژاد در ادامه گفت : اگر نظارت عمومی در کشور شکل بگیرد مطمئن باشید بخش مهمی از پدیده زشت قاچاق کالا و ارز برطرف می شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


احمدی نژاد با تشکر از افرادی که در این راه مجاهدت می کنند افزود: این کار خیلی سخت است و اصولا برخورد با تخلفات پیچیده ای که منافع بی حد و حصر عده ای در آن است کار سختی است.

وی اضافه کرد: مبارزه با کسانی که فکر می کنند با پول می شود هر چیزی را حل کرد کار سختی است و تشکر می کنم که این سختی را به جان خریدید و دارید کار می کنید و چقدر خوب است که انسجام و هماهنگی و به روز بودن در این کار ایجاد شود.

رئیس جمهور ایران گفت: حرف آخرم دو جمله است یک جمله خطاب به مردم عزیز و یک جمله خطاب به کسانی که اصرار دارند کار خلاف کنند.

احمدی نژاد افزود: اگر کسی فکر کند که از طریق خلاف به جایی می رسد حتما اشتباه است و نردبان خلاف، نردبانی یک طرفه و سرازیری است و هیچ کس از نان حرام، پول حرام و قاچاق به هیچ نقطه ای از انسانیت، آرامش و سعادت نرسیده است و نخواهد رسید.

او همچنین گفت: چرا باید یک نفر اینقدر سقوط کند که بخاطر درآمد نامشروع به ملت، منافع و امنیت ملی و به فرهنگ ملی خود آسیب بزند و به دشمنانش سود برساند.

احمدی نژاد افزود: می شود با نان خالی نیز دلخوش و سالم بود و لذت برد و طعم محبت را چشید.

احمدی نژاد با نکوهش درآمدهای نامشروع از راه قاچاق افزود: برای ایران یک مورد از این نوع درامدها هم پیدا شود عیب است و ایران الهام بخش توحید و عدالت برای دنیاست و الهام بخش پاکی و انسانیت برای تاریخ است.

احمدی نژاد ادامه داد: چقدر زشت است که کسی یا کسانی پیدا شوند که چهره پاک این ملت را بخواهند مُشوّه کنند.

رئیس جمهور ایران خطاب به مردم گفت: هر کاری زمانی تضمین قطعی پیدا می کند که نظارت عمومی حاصل شود، اگر نظارت عمومی ملت شکل بگیرد همه نواقص برطرف خواهد شد همه مردم باید نظارت کنند چه ماموری که در گمرک نشسته ، چه کارمندی که باید مراقبت کند و چه مردمی که باید مصرف کنند.

احمدی نژاد افزود: بالاخره بعضی ها یک یخچال که می خواهند بخرند از چند مغازه سوال می کنند باید سوال های بیشتری کنند تا مشخص کنند این جنس از راه درست آمده است یا خیر؟ آن مغازه داری که می خواهد بخرد و بفروشد یا آن کاسبی که می خواهد بخرد و بفروشد چقدر خوب است که مراقبت کند.

او اضافه کرد: اگر بخشی از مراقبت و نظارت عمومی در کشور شکل بگیرد مطمئن باشید بخش مهمی از این پدیده زشت برطرف خواهد شد و حاصل تلاش تلاشگران ملت ما بطور کامل به خزانه ملی وارد خواهد شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016