شنبه 18 تیر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

وزير آموزش و پرورش: فيلم "تنبيه بدنی دانش‌آموزان" يک برنامه ساختگی عليه نظام است، فارس

خبرگزاری فارس: وزير آموزش و پرورش گفت: فيلمی که اخيرا از تنبيه بدنی دانش‌آموزان ايرانی پخش شده است، دروغ و مشکوک است و يک برنامه ساختگی عليه نظام جمهوری اسلامی است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبری فارس «توانا»، حميد‌رضا حاجی بابايی امروز در حاشيه اختتاميه نخستين جشنواره کشوری جابربن حيان که در اردوگاه شهيد باهنر تهران در حال برگزاری است در جمع خبرنگاران و در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس در خصوص تائيد يا تکذيب محتوای فيلم پخش شده در برخی از رسانه‌های جهان با موضوع تنبيه بدنی دانش‌آموزان ايرانی اظهار داشت: اولا اين فيلم دروغ، مشکوک و نوعی فيلم‌سازی است که حداقل در دوره مسئوليت من اتفاق نيفتاده است و برای من نيز بسيار اهميت دارد که بررسی کنم که چرا چنين اتفاقاتی می‌افتد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 



وی ادامه داد: اتفاقی که در فيلم به نمايش در آمده در چند سال قبل اتفاق افتاده و البته مشکوک است چرا که تا به امروز در هيچ کجای کشور سراغ ندارم که معلمی پيدا شود که اينطور به دانش‌آموزان دستور دهد تا همديگر را کتک‌کاری کنند و راديو و تلويزيون بی‌بی‌سی و راديو آمريکا و تلويزيون آمريکا نيز آن را پخش کنند و در داخل نيز برخی‌ها به طور مشکوک آن را دنبال کنند.

حاجی بابايی با بيان اينکه به نظر من اين حرکت يک برنامه ساختگی نه فقط عليه آموزش و پرورش بلکه عليه نظام جمهوری بوده است، اظهار داشت: برای پيگيری قضايی نمی‌توانيم رژيم صهيونيستی را تحويل دادگستری دهيم و برخی از رسانه‌های داخلی هم که اين فيلم را از رژيم صهيونيستی کپی کرده‌اند برايشان کفايت می‌کند و نياز نيست که کسی کار آنها را محکوم کند.

وی در رابطه با فيلم پخش شده از تنبيه يکی از دانش‌آموزان در استخر در جريان طرح آموزش شنا خطاب به خبرنگاران اظهار داشت: آيا شما می‌توانيد بگوييد که تمام خبرنگاران آدم‌های خوبی هستند و آيا وزير ارشاد می‌تواند تضمين کند که هيچ خبرنگاری در طول تاريخ دچار مشکل نمی‌شود بنابراين هيچ کس وجود اين مشکلات را توجيه نمی‌کند و نه من و نه هيچ وزيری در آينده نمی‌تواند تعهد کند که هيچ کس در حوزه مسئوليت او دچار اشتباه نشود اما دفاع من از معلمانی است که اکثريت قريب به اتفاق آنان صادقانه در خدمت نظام هستند و مظلوم نيز واقع می‌شوند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016