پنجشنبه 6 مرداد 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

وزير آموزش و پرورش: بررسی طرح "تعطيلی دبيرستان‌ها در روزهای پنج‌شنبه " به دستور احمدی نژاد، فارس

خبرگزاری فارس: وزير آموزش و پرورش گفت: رئيس‌جمهور درباره طرح تعطيلی پنج‌شنبه برای مقاطع دبيرستان دستور دادند تا با کار کارشناسی تصميم‌گيری شده به صورت يک قانون در آيد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبری فارس «توانا»، حميدرضا حاجی‌بابايی امروز در سومين روز از بيست و هشتمين اجلاس سالانه رؤسای آموزش و پرورش کشور که در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی در حال برگزاری است، در جمع خبرنگاران درباره برگزاری اين اجلاس اظهار داشت: اين اجلاس انصافا چهره متفاوتی نسبت به دوره‌های گذشته دارد و می‌توانم بگويم که واقعا عالی بود؛ هم به دليل حضور مسئولان و کارگزاران ارشد نظام جمهوری اسلامی ايران که بيانات ارزشمندی داشتند و هم به دليل اينکه سند تحول بنيادين در دستور کار قرار گرفته است بنابراين تمام مباحث و نشست‌ها در حول و حوش سند تحول انجام گرفت.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی ادامه داد: در اين اجلاس جلسات بسيار منظم و کارشناسی انجام شد که دستاوردهای بسيار خوبی هم داشت و تا اين وقت واقعا اين اجلاس بسيار عالی برگزار شد؛ کارگروه‌های بيست‌گانه اجلاس با نظرات کارشناسی که داشتند زمينه را برای تحول بنيادين در آموزش و پرورش به وجود آوردند.

وزير آموزش و پرورش با بيان اينکه در بيست‌ و هشت سال گذشته هيچ اجلاسی به پای اجلاس سال جاری نمی‌رسد، تصريح کرد: من در ۲۸ سال گذشته در همايش‌های متعددی حضور داشتم چه زمانی که رئيس آموزش و پرورش بودم و چه زمانی که به عنوان نماينده مجلس انجام وظيفه می‌کردم اما اجلاس سال جاری نسبت به گذشته تفاوت‌های ملموسی داشت و با توجه به سند تحول بنيادين، برنامه‌های بسيار خوبی برگزار شد؛ تصميم‌گيری‌ها نيز با شور و شوق و علاقه خاصی دنبال می‌شد ضمن اينکه هماهنگی‌های ميان روسای آموزش و پرورش و مديران کل کاملا احساس می‌شد.

حاجی‌بابايی در ادامه به تعطيلی روز پنجشنبه مدارس اشاره و خاطرنشان کرد: طرح تعطيلی پنجشنبه‌ها قطعی شده است؛ اين طرح در مقطع ابتدايی به طور کامل اجرا شده و همان‌طوری که رئيس جمهور تأکيد کردند به صورت قانونی درآمده است؛ برای مقاطع دبيرستان نيز رئيس‌جمهور دستور دادند تا با کار کارشناسی تصميم‌گيری شود تا به صورت قانونی در آيد.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگاری مبنی بر اينکه گزارش جامع و کاملی در مورد نتايج تعطيلی پنجشنبه‌ها صادر نشده است، اظهار داشت: در مورد تعطيلی پنجشنبه‌ها گزارش کاملی نيز از طرف وزارت آموزش و پرورش منتشر شده است و به زودی در سايت اين وزارتخانه قرار می‌گيرد؛ کار تحقيقاتی يک‌ساله روی اين طرح انجام شده است و جلسات متعددی داشته‌ايم و اميدوارم که در آينده شاهد تاثيرگذاری مفيد روی اين مسئله باشيم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016