یکشنبه 19 تیر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

حجت الاسلام سيد رضا تقوی: ترويج مهدويت غربی در دستور کار هاليوود است، مهر

رئيس شورای سياست‌گذاری ائمه جمعه با بيان اينکه ساخت فيلمهايی برای ترويج مهدويت به شيوه غربی در دستور کار هاليوود است، گفت: علما و کارشناسان دين می‌توانند از مسير فرهنگی با انحراف از مسير تبيين مهدويت برخورد کنند.

حجت الاسلام سيد رضا تقوی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره سخنان اخير رهبر معظم انقلاب مبنی بر اظهارات و اقدامات انحرافی در بحث مهدويت گفت: سو استفاده از مفاهيم دينی همواره وجود داشته و اين امر منحصر به امروز نيست.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی افزود: مسئله مهدويت بسيار مهم و کليدی بوده وبايد توجه داشته باشيم که هر چقدر يک مسئله اهميت داشته باشد، دشمن هم سرمايه گذاری بيشتری برای اين موضوع می کند.

رئيس شورای سياست گذاری ائمه جمعه ادعای ارتباط با امام زمان را موضوعی قديمی دانست و گفت: برخی افراد بوده اند که ادعای ملاقات با آن حضرت را داشته و يا پيغام هايی را به نقل از ايشان گفته اند و ادعا کرده اند که مثلا امسال حضرت ظهور می کند.

تقوی گفت: اين افراد يا نا آگاه، عوام و بی اطلاع هستند و از مبانی دينی و معارف اسلامی اطلاعات کمی دارند و يا از سوی ديگران تحريک و به کار گرفته شده اند تا آن تفکر قوی اسلامی را بشکنند.

وی افزود: مهدويت يک انديشه انقلابی است و در عقبه انديشه مهدويت اصلاح جهان مد نظر است.

رئيس شورای سياست گذاری ائمه جمعه استقرار عدالت در جهان و برطرف کردن هر ظلم و نابسامانی را از بنيان های انديشه مهدويت عنوان کرد و گفت: کسانی که به اين عقيده باشند همواره خود را برای روز موعود آماده نگاه می دارند .

وی ادامه داد: اين امر را مستکبران و مفسدان عالم تحمل نکرده و بيشتر از همه سردمداران استکبار جهانی هستند که امروز از آن می ترسند و به دنبال ساختن بدل برای آن هستند.

تقوی با اشاره به ساخت برخی فيلم ها در باره مهدويت گفت: ما هم اکنون خبر داريم که ساخت فيلم هايی در دستور کار هاليوود قرار دارد که مهدی و مهدويتی از نوع غربی درست کنند و به خورد مردم بدهند، زيرا اين انديشه توانايی های بزرگی برای انقلاب جهانی دارد.

وی در ادامه با تفکيک افرادی که مباحث انحرافی درباره مهدويت مطرح می کنند ، اين افراد را "نا آگاهان"، "مزدوران" و "خيالپردازان" عنوان کرد و گفت: ممکن است برخی از آنها انسان های بدی هم نباشند ولی بنا به خيالات خود مطالبی را بيان می کنند که انحراف از بحث مهدويت به شمار می رود.

رئيس شورای سياست گذاری ائمه جمعه در ادامه تاکيد کرد: برای همه اين ها لازم است بيش از همه روحانيون و کارشناسان دين وارد صحنه شده و روشنگری کنند.

وی افزود: اگر علما و ائمه جمعه و جماعات نسبت به اين خطر توجيه باشند، به عنوان يک لشگر نيرومند و کارشناسان مورد اعتماد مردم می توانند جلوی اين خطر را بگيرند و از مسير فرهنگی با اين خطر برخورد کنند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016