سه شنبه 21 تیر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

رييس پليس مبارزه با مواد مخدر: ۷۵ هزار نفر قاچاقچی دستگير شده اند، ايسنا

رييس پليس مبارزه با موادمخدر نيروی انتظامی با بيان اينکه از آغاز سال‌جاری تاکنون بيش از ۱۱۲ تن انواع موادمخدر کشف و ضبط شده است، گفت: قاچاقچيان به تازگی از مسير فرودگاه اربيل اقدام به توزيع موادمخدر به کشورهای آسيای جنوب شرقی می‌کنند.

به گزارش خبرنگار «حوادث» خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، سردار حميدرضا حسين‌آبادی در حاشيه ملاقات رييس پليس مبارزه با موادمخدر کشور قطر گفت: از مجموع بيش از ۱۱۲ تن انواع موادمخدر مکشوفه ۸۷ تن ترياک، شش تن هروئين، بيش از ۱۵ تن حشيش، يک کيلو و ۴۰۰ گرم مرفين کشف و ضبط شد.


کشف بيش از ۴۰ تن مواد مخدر از مرز سيستان و بلوچستان
تقويت ايستگاه‌های ايست و بازرسی در مرز تا پايان سالجاری

وی با بيان اينکه از ابتدای سال جاری تاکنون بيش از ۷۵ هزار نفر توزيع‌کننده، توليد‌کننده و قاچاقچی توسط پليس دستگير شده‌است، گفت: پليس مبارزه با موادمخدر با همراهی و کمک مرزبانان، از ابتدای سالجاری تاکنون بيش از ۴۰ تن موادمخدر را در مرز سيستان و بلوچستان کشف و ضبط کردند که اين مقدار نشان دهنده رشد ۹۰ درصدی کشف در اين مرز استانی است.

حسين‌آبادی با اشاره به تقويت ايستگاه‌های ايست و بازرسی در مرزهای شرقی از جمله سيستان، خراسان‌رضوی، خراسان‌جنوبی و يزد گفت: تقويت ايستگاه‌های ايست و بازرسی در سالجاری در دستور کار پليس قرار دارد.


تعداد سگ‌های موادياب دو برابر شدند

رييس پليس مبارزه با موادمخدر ناجا با بيان اينکه تعداد سگ‌های موادياب نسبت به گذشته دو برابر شده است، گفت:‌ با توجه به اين که ميزان کشفيات موادمخدر توسط سگ‌های موادياب در ايستگاه‌های ايست و بازرسی افزايش يافته است، پليس به دنبال تقويت و استقرار سگ‌های موادياب در تمامی استان‌ها است.

به گفته وی، در ايستگاه‌های راه‌آهن، فرودگاه‌های کشور و مرزهای ورودی و خروجی سگ‌های موادياب مستقر شده و نسبت به جستجوی مواد در بار مسافران مبادرت می‌کنند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


حاجی قاچاقچی در عربستان دستگير نشده است
کشف بيش از ۴ کيلوگرم انواع موادمخدر در فرودگاه

حسين‌آبادی در ادامه با بيان اينکه در رابطه با سفر حج نيز پليس مبارزه با موادمخدر با همراهی پليس فرودگاه‌ها اقدامات خوبی را انجام داده است، ‌گفت: پليس بيش از ۴ کيلو و ۷۰۰ گرم انواع موادمخدر را کشف و از آغاز سال جاری تاکنون هيچ دستگيری در عربستان نداشته‌ايم.

رييس پليس مبارزه با موادمخدر با بيان اينکه متاسفانه در حوزه موادمخدر صنعتی شاهد رشد بوده‌ايم، ‌گفت: از آغاز سال جاری تاکنون بيش از ۵۲۶ کيلوگرم شيشه کشف و ضبط شده است.

وی با بيان اينکه بيش از سه ميليون انواع قرص روان‌گردان تاکنون کشف شده است، گفت: در اين رابطه ۳۰ کارگاه توليد کننده موادمخدر صنعتی و آشپزخانه خانگی کشف و ضبط شد و در اين رابطه بيش از ۹ هزار نفر نيز دستگير شدند.

حسين‌آبادی افزود: پس از اصلاح قانون و تشديد مجازات توليدکنندگان شيشه، اقدامات موثری در خصوص شناسايی و دستگيری قاچاقچيان و توليدکنندگان شيشه صورت گرفت که خوشبختانه افراد موثر در قاچاق و توليد شيشه دستگير شده و برای سير مراحل قانونی تحويل مقام قضايی شدند که اميدواريم اين افراد به مجازات اعمال خود برسند.

رييس پليس مبارزه با موادمخدر ناجا در ادامه با اشاره به سفر قاچاقچيان به کشورهای جنوب شرق آسيا گفت: پليس‌های کشورهای جنوب شرق آسيا به اتباع ايرانی حساس هستند و افراد بايد نسبت به سفر به اين کشورها حساس باشند.

وی با بيان اينکه همکاری بسيار خوبی ميان پليس ايران و کشورهای جنوب شرق آسيا برقراراست، گفت: چندی پيش قاچاقچيان با اين استدلال که پليس کشورهای شرق آسيا زنان را مورد بازرسی دقيق قرار نمی‌دهند از طريق دو خواهر اقدام به انتقال موادمخدر به يکی از کشورهای شرق آسيا کرده بودند که اين دو خواهر دستگير و به حبس ابد محکوم شدند.


فرودگاه اربيل مسير جديد ارسال موادمخدر به کشورهای جنوب شرقی آسيا

وی افزود: به تازگی قاچاقچيان از مسير فرودگاه اربيل اقدام به ارسال موادمخدر به کشورهای جنوب شرقی آسيامی‌کنند به گونه‌ای که مسافران را به اربيل برده و از آن‌جا آنان را به همراه موادمخدر مورد نظر به کشورهای آسيای جنوب شرقی می‌فرستند.

به گفته وی، متاسفانه پس از دستگيری ايرانيان شاهد حضور و مراجعه خانواده اين افراد هستيم که بايد گفت که اين افراد نه تنها شان و حيثيت ايران را زير سوال می‌برند بلکه از آنجايی که کشورهای آسيای جنوب شرقی قوانين مخصوص به خود را دارند نمی‌توان به اين افراد کمکی کرد.

حسين‌آبادی به مسافران توصيه کرد: به هيچ عنوان بار و محموله اضافی از افراد غير دريافت نکنند چرا که برخی قاچاقچيان با اين بهانه که بارشان سنگين است از شما می‌خواهند نسبت به انتقال محموله به آنان کمک کنيد که اگر در هنگام بازرسی محموله موادمخدر کشف نشد پس از گذر از گيت امنيتی آن را از شما بازپس می‌گيرند و اگر هم محموله موادمخدر کشف شود مسافر به عنوان قاچاقچی دستگير خواهد شد و قاچاقچيان اصلی از محل متواری می‌شوند.

به گفته وی، برخی قاچاقچيان نيز با اين بهانه که فردی در فرودگاه کشور مقصد منتظر بسته است از مسافران می‌خواهند که نسبت به انتقال بسته اقدام کنند که ممکن است در اين بسته‌ها موادمخدر جاسازی شده باشد.


دستگيری تبعه پاکستانی با ۳۲۴ کيلوگرم هروئين و ۴۹ کيلوگرم سود وافدرين

رييس پليس مبارزه با موادمخدر در ادامه از دستگيری يک تبعه پاکستانی در يکی از مرزهای شرقی خبرداد و گفت: از اين قاچاقچی ۳۲۴ کيلوگرم هروئين و ۴۹ کيلوگرم سود و افدرين که در جعبه‌های شطرنج سنگی به طرز ماهرانه‌ای جاسازی شده بود، کشف و ضبط شد.

به گفته وی، افدرين و سود مواداوليه توليد موادمخدر شيشه هستند که عمدا از طريق مرز پاکستان و عراق وارد کشور می‌شوند.

حسين‌آبادی افزود: اين قاچاقچی پاکستانی قصد داشت که اين موادمخدر را از طريق ايران به ترکيه ترانزيت کند.


آزادی چند تن از زندانيان ايرانی در قطر به مناسبت ماه رمضان

به گزارش ايسنا، در ادامه اين ديدار محمد ابوالعين رييس پليس مبارزه با موادمخدر قطر نيز با بيان اينکه به دليل اقدامات خوب و موثر پليس مبارزه با موادمخدر ايران، ميزان ترانزيت موادمخدر به قطر کاهش يافته است، گفت: از ابتدای سال تاکنون تنها نيم تن حشيش و ۱۶ ميليون قرص آمفی‌تامين کشف و ضبط شده است.

وی در ادامه درباره وضعيت زندانيان ايرانی که به دليل حمل موادمخدر در زندان‌های قطر بسر می‌برند، گفت: در امر تبادل متهمان پيشنهاد کرده‌ايم که افرادی که ۶۰ درصد از محکوميت خود را گذرانده‌اند در اولين روز ماه مبارک رمضان آزاد شوند.

به گفته وی، در صورت توافق با مقامات ايرانی، چند تن از زندانيان موادمخدر ايرانی که در قطر به سر می‌برند آزاد خواهند شد.

به گزارش ايسنا، در پايان اين ديدار رييس پليس مبارزه با موادمخدر قطر از نمايشگاه دفتر تبادل اطلاعات منطقه‌ای و آزمايشگاه پليس مبارزه با مواد مخدر بازديد کرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016