شنبه 25 تیر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

امام جمعه همدان: برخی در عزل و نصب‌ها مدعی اذن از امام زمان هستند! فارس

امام جمعه موقت همدان گفت: برخی دروغگويان تا آن جا پيش رفته‌اند که با انجام برخی عزل و نصب‌ها، ادعا می‌کنند دستور اين گونه کارها را مستقيماً از امام زمان (عج) می‌گيرند. وی با اشاره به اظهارات دروغ برخی مبنی بر برقراری ارتباط مستقيم با امام زمان(ع) اظهار داشت: مردم و به ويژه نسل جوان نبايد هيچ توجهی به سخنان و اظهارات اين افراد کذاب و دروغگو داشته باشند.

شفاف: امام جمعه موقت همدان گفت: برخی دروغگويان تا آن جا پيش رفته‌اند که با انجام برخی عزل و نصب‌ها، ادعا می‌کنند دستور اين گونه کارها را مستقيماً از امام زمان (عج) می‌گيرند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


آيت‌الله سيدمصطفی موسوی اصفهانی در آيين عبادی سياسی نماز جمعه همدان با انتقاد از اعتراض برخی در ارتباط با تفکيک جنسيتی دانشگاه‌ها اظهار داشت: برخی با تنظيم نامه‌ای اعتراض خود را در خصوص انجام اين اقدام نشان داده‌اند در صورتی که چنين اقداماتی از سوی افراد مکتبی امری بسيار بعيد است.

موسوی اصفهانی در بخش ديگری از سخنان خود با اشاره به ولادت باسعادت منجی عالم بشريت گفت: در دوران غيبت بايد در مسائل سياسی، فقهی، اجتماعی و... مراجع و علما را مرجع و ملجأ خود قرار دهيم و در مسير ترسيم شده ايشان که راه امامان(ع) است، حرکت کنيم.

وی با اشاره به اظهارات دروغ برخی مبنی بر برقراری ارتباط مستقيم با امام زمان(ع) اظهار داشت: مردم و به ويژه نسل جوان نبايد هيچ توجهی به سخنان و اظهارات اين افراد کذاب و دروغگو داشته باشند.

امام جمعه موقت همدان ادامه داد: برخی از اين دروغگويان تا آن جا پيش رفته‌اند که با انجام برخی عزل و نصب‌ها، ادعا می‌کنند دستور اين گونه کارها را مستقيماً از امام زمان(ع) می‌گيرند.

وی با بيان اينکه بهاييت نيز از ادعای واهی ارتباط مستقيم با امام زمان(عج) شروع شد، ابراز داشت: متأسفانه اين فرقه انحرافی با چنين اقدامات ناشايستی، بسياری از افراد را منحرف کرد.

موسوی اصفهانی با اشاره به ملاقات برخی علما با امام زمان(عج) افزود: چنين ملاقات‌هايی علاوه بر اينکه هيچگاه بر خلاف مسير اسلام نبوده، معمولاً در زمان حيات فرد نيز افشا نمی‌شده است.

وی در ادامه خواستار عدم استفاده از هر نوع موسيقی در برگزاری جشن نيمه شعبان شد و بيان داشت: به نظر بنده در اين جشن مقدس حتی از موسيقی‌های حلال نيز نبايد استفاده کرد.

امام جمعه موقت همدان گفت: برخی به بهانه جذب بيشتر جوانان در اين گونه مجالس از موسيقی استفاده می‌کنند در صورتی که تجربه ثابت کرده جوانان پاک ما در مجالس نورانی‌تر و صاف‌تر حضور چشمگيرتری دارند که نمونه آن شرکت در اعتکاف، مراسم شب‌های قدر و... است در صورتی که در اين گونه مجالس موسيقی به کار برده نمی‌شود.

وی گفت: نصب پلاکاردهايی در مجالس مربوط به امام زمان(ع) مبنی بر لزوم رعايت حجاب توسط بانوان و عدم استفاده از پوشش زننده و محرک توسط آقايان نيز می‌تواند در برگزاری مجالس نورانی برای اين امام همام نقش بسزايی داشته باشد.

موسوی اصفهانی در پايان برگزاری مراسم احيا در شب نيمه شعبان را دارای فضيلت بسيار خواند و از عموم مردم خواست تا با شرکت در اين مراسم فرج هر چه سريعتر امام زمان(ع) را از خدای متعال بخواهند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016