یکشنبه 26 تیر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

انتقاد سخنگوی خانه موسیقی از لغو سخنرانی استاد شجریان در تالار وحدت، آفتاب

حواشی لغو سخنرانی استاد شجریان در تالار وحدت همچنان ادامه دارد و داریوش پیرنیاکان سخنگوی خانه موسیقی در تازه‌ترین یادداشت خود از این موضوع به شدت انتقاد کرده است.

پیر نیاکان در یادداشت با اشاره به اینکه سخنرانی استاد محمدرضا شجریان باید در روز موعود در تالار وحدت پیرامون شخصیت استاد پایور انجام می‌گرفت و از چند روز قبل خبر سخنرانی در سایت خانه موسیقی و دیگر رسانه‌ها منتشر شده، در ادامه این سوال را مطرح کرده که چرا شجریان؟ و سپس پاسخ داده: به دلیل اینکه این دو هنرمند کارهای مشترک و ارزنده‌ای در قبل و بعد از انقلاب به جامعه هنری ارایه کرده بودند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


پیرنیاکان در ادامه یادداشت خود نوشته: دو ساعت مانده به اجرای برنامه خبر رسید که استاد شجریان سخنرانی نمی‌کنند. تلاش‌ها به جایی نرسید و استاد هم به تالار نیامدند. افکار عمومی پرسش‌گر این اتفاق، دم‌به‌دم به حساسیت‌های خود می‌افزود و تلاش می‌کرد ته‌وتوی قضیه را درآورد. حال پرسش اصلی نگارنده اینجاست آیا هزینه صحبت کردن شجریان بیشتر است یا صحبت نکردنش. این همان تدبیر و درایتی است که باید متولیان امور فرهنگی و هنری کشور داشته باشند و سعی بر جذب حداکثری کنند و هنرمندان را از خود نرنجانند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016