دوشنبه 3 مرداد 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

شمس الواعظين: نابسامانی ها رو به پايان است، جرس

جرس: شمس الواعظين برای پنجمين بار طی دهسال گذشته به زندان می رود در پيامی به همکارانش اميد داد که نابسامانی ها رو به پايان است.

به گزارش جرس، در اين پيام که در گوگل ريدرز منتشر شده، آمده است:



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به همه همکارانم درهر کجای گيتی سلام می کنم و درود می فرستم

من برای مدتی در ميان شما نخواهم بود، قرار است برای اجرای حکم ظالمانه زندان به زودی خود را به اوين معرفی کنم. اين کمترين چيزی است که به گمان من برای حفظ استقلال روزنامه نگاران و حفظ موقعيت حرفه ای روزنامه نويسی در کشور بايد به عنوان هزينه پرداخت کنيم. طی ۱۰ سال اخير اين پنجمين بار است که به زندان می روم به اتهام حرف زدن و نه چيز ديگر.

وقتی در يک سرزمين حرف زدن جرم تلقی می شود، معنای آن اين است که انديشيدن و فکر کردن نيز ضوابطی دارد البته از ديدگاه کسانی که برای حرف زدن شهروندان و روزنامه نگاران محدوديت ايجاد می کنند. ما روزنامه نگاران بايد خود را سپر بلای شهروندان بکنيم تا در تمامی امور از حق آزادی بيان برخوردار باشند. به زندان افکندن مدافعان آزادی بيان و انديشه آخرين رفتاری است که در قرن بيست و يکم به نام پاره ای از کشور ها از جمله ايران ثبت شده است اما خرسندی من اين است که اين شيوه رفتار حکومت های ياد شده آخرين مقاومت های خود را تجربه می کند.

من به همه همکاران گرامی ام به ويژه روزنامه نگارانی که در سايه اين محدوديت ها و انبوده مشکلات در درون کشور مشغول فعاليت هستند اين اميد را می دهم که نابسامانی های موجود رو به پايان است حتی اگر بهای اين ماجرا سنگين باشد.

به همه همکارانمان مجددا درود می فرستم و به آنها توصيه می کنم که با نگاهی سرشار از اميد به آينده به فعاليت های خود ادامه دهند و از موانع موجود نهراسند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016