سه شنبه 4 مرداد 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

محمدرضا رحيمی: برخی به خاطر خصومت، آمار تلاش‌های خيره‌کننده دولت را رد می‌کنند، ايسنا

معاون اول رييس‌جمهور با اشاره به تلاش‌های شبانه روزی دولت اظهار کرد: آمارهای دولت آن‌قدر خيره کننده است که بعضی به خاطر خصومت می‌خواهند آن‌ها را رد کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، محمدرضا رحيمی طی سخنانی در مراسم افتتاح بزرگترين کارخانه توليد الياف هايتنالسيتی ساينای دليجان با اشاره به فرارسيدن ماه مبارک رمضان خاطرنشان کرد: ماه مبارک شعبان متعلق به پيامبر عظيم‌الشان اسلام، ماه رجب متعلق به مولی الموحدين حضرت علی (ع) و ماه مبارک رمضان ماه امت خدا است و همان طور که خداوند بعضی از مخلوقات خود را به ساير مخلوقات خود ترجيح داده است ماه‌های رجب، شعبان و رمضان نيز در ميان ماه‌های خداوند اين گونه است.

وی تصريح کرد: در ماه رجب پايه و اساس ولايت نهاده شد در ماه شعبان اساس بعثت شکل گرفت و ماه رمضان نيز ماه ميهمانی خداوند است. مبعث حضرت رسول مبعثی در آن زمان و مکان نبود بلکه اين مبعث برای همه زمان‌ها و مکان‌ها است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


معاون اول رييس‌جمهور با بيان اين‌که انسان‌هايی که اقدامات اخلاقی و زيبنده انجام می‌دهند در حقيقت بعثت در خدمت و اخلاق کرده‌اند، گفت: اين گونه اقدامات اقدامات ارزشمندی در جهت افزايش توليدات کشور است و قطعاً برای رسيدن به اهداف بايد در اين راه مصمم‌تر باشند.

معاون اول رييس‌جمهور با بيان اين‌که آنچه برای ما انسان‌ها مجدداً زنده خواهد شد اعمال ما است، اظهار کرد: عمل صالح انسان را به رستگاری می‌رساند و اميدواريم فعالان در عرصه اقتصاد کشور با اعمال صالحی که انجام می‌دهند خدمات بزرگی را برای هموطنانشان داشته باشند.

معاون اول رييس‌جمهور با اشاره به نام گذاری سال جهاد اقتصادی از سوی مقام معظم رهبری اظهار کرد: اين نام‌گذاری بسيار بجا بود و با توجه به اقدامات شبانه روزی و پی در پی دولت، عملکرد پسنديده مسوولان اجرايی کشور و تلاش‌های بی نظير همه و در راس دولت دکتر محمود احمدی‌نژاد اين نام‌گذاری بسيار مناسب بود و ظاهراً به عقل هيچ يک از ما اين نام گذاری نمی‌رسيد.

رحيمی در بخش ديگری از سخنان خود تاريخ کشورهای نوپا را مطرح و يادآور شد: کشورهايی که از تمدن، فرهنگ و اخلاق عاری بوده‌اند، رنسانس صنعتی به راه انداخته‌اند و فقط کشورهای خود را نجات داده‌اند، نفت و ... مارا به غارت برده‌اند و جنگ را بر ما تحميل کردند ما علاوه بر محدوديت‌ها تلاش کرديم تا هر روز بيش از گذشته به اهداف خود برسيم و روز به روز اين زير ساخت‌ها بايد آماده شود تا کشور بر روی غلتک بيافتد.

وی يادآور شد: اکنون اوضاع کشور بسيار مناسب و خوب شده است، ولی نواقص و کسری‌هايی نيز وجود دارد ما بايد همچنان به دنبال ايجاد زيرساخت‌های لازم باشيم و اقدامات شبانه روزی خود را ادامه دهيم. برخی از کشورها معتقدند که بايد از هر راهی از جمله رشوه، ربا و خون‌ريزی پول به دست آورد، اما ما همچنان معتقد به فعاليت‌ها و تلاش شبانه روزی برای رسيدن به اهدافمان هستيم.

معاون اول رييس‌جمهور با ارائه آماری از ايجاد شغل در کشور در سال گذشته گفت: رييس جمهور همواره ما را به انجام کارها و ايجاد امکانات بيشتر برای مردم ترغيب کرده‌اند.

رحيمی با اشاره به آمار مربوط به ايجاد مسکن مهر گفت: سرعت کار بسيار بالا است و نشان از عملکرد مناسب است. آن‌قدر آمارهای دولت خيره کننده است که بعضی‌ها به علت خصومت می‌خواهند آن را رد کنند، حتی دشمنان اين ميزان رشد را تاييد می‌کنند.

وی رشد در صنعت سدسازی، برق و ... را مساعد ارزيابی کرد و گفت: علاوه بر نمود بالای اين اقدامات هنوز هم بايد کار شود. تلاش ما همواره بر اين بوده تا هيچ کس ناراضی نباشد. ما همچنان تلاش می‌کنيم تا فقر در کشور نباشد و توسعه در همه زمينه‌ها ايجاد شود. تحريم موانع زيادی را برای ما ايجاد کرده و می‌کند ولی ما راه‌های زيادی را پيدا می‌کنيم و نمی‌گذاريم که دشمنان شاد شوند و اين که همه غربی‌ها با ما مخالف‌اند به اين دليل است که اينجا خبری است.

رحيمی با بيان اين‌که جهاد اقتصادی به معنای پيکار در عرصه اقتصادی است، گفت: ما بايد بيش از پيش در اين راه تقلا و کوشش کنيم. در گذشته در بسياری از زمينه‌ها رشد نداشته‌ايم اما اکنون نه تنها رشد داشته‌ايم بلکه به يک الگو نيز تبديل شده‌ايم، رييس‌جمهور نيز در اين راه مصمم است.

پيش از سخنرانی معاون اول رييس‌جمهور آقايان نيکزاد و غضنفری به ارائه گزارشی از عملکرد وزارتخانه مذکور خود پرداختند.

بر اساس اين گزارش با حضور معاون اول رييس‌جمهور و وزير راه و شهرسازی لوح تقديری به استاندار استان مرکزی اهداء شد.

به گزارش ايسنا همچنين در اين سفر، ۳۵۰۰ واحد مسکن مهر در استان مرکزی مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

که با حضور رحيمی در شهرستان دليجان ۵۸۰ واحد مسکن مهر،‌ افتتاح شد.

افتتاح واحد توليدی الياف پلی‌استر ساينای دليجان وابسته به گروه صنعتی بازرگانی سينا با حضور معاون اول رييس‌جمهور در شهرستان دليجان ديگر برنامه سفر رحيمی به اراک بود.

اين واحد توليدی بزرگ‌ترين توليد کننده الياف پلی‌استر تيپ پنبه‌ای و الياف هايتناسيتی در کشور به ظرفيت ۴۵ هزار تن است.

سرمايه‌گذاری ارزی اين طرح به ميزان ده ميليون دلار است و باعث اشتغال ۳۰۰ نفر به طور مستقيم و ۱۰۰۰ نفر به طور غير مستقيم شده است.

شرکت الياف پلی‌استر ساينای دليجان دارای دو فاز مجزا است، فاز يک جهت توليد الياف با ظرافت‌های چهار دنير به بالا جهت مصارف کفپوش، فرش، موکت، پتو، ايزوگام و صنعت لايی و فاز دو جهت توليد الياف صنعت نساجی با ظرافت‌های بيشتر از ½ دنير نوع پنبه‌ای و توخالی کاربرد دارد.

اين شرکت در حال حاضر قطب توليدی الياف منقطع پلی اتيلن ترستالا است به طوری که با توليد روزانه ۲۰۰ تن الياف سهم بزرگی در بازار و صادرات الياف در آسيا خواهد داشت.

همچنين محمدرضا رحيمی معاون اول رييس‌جمهور با حضور در شهرستان دليجان در استان مرکزی کلنگ احداث فاز دوم توليد رويينگ و تيشو شرکت الياف شيشه سينا را به زمين زد.

براساس اين گزارش اين طرح در زمينی به مساحتی ۴۳ هزار متر مربع و زيربنای ۱۴ هزار متر مربع انجام شد و برای آن ۸۲۰ ميليارد ريال سرمايه گذاری شده است.

موارد استفاده اين محصول در ساخت کامپوزيت، صنايع ساختمانی، ‌اتومبيل‌سازی، هوا و فضا، انتقال نفت و گاز و توليد وسايل ورزشی است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016