پنجشنبه 13 مرداد 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

زهره الهيان: اظهارات علی مطهری در مورد نيروهای سپاه خلاف راه و روش امام است، فارس

خبرگزاری فارس: الهيان با انتقاد از تحريف سخنان امام(ره) از سوی علی مطهری گفت: در زمان حضرت امام(ره) بسياری از نيروهای شايسته سپاهی در مناصب اجرايی و خدمت قرار داشتند و همين امر اثبات‌کننده اين است که ادعاهای آقای علی مطهری نادرست است.

زهره الهيان نماينده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار سياسی باشگاه خبری فارس «توانا» با اشاره به رأی قاطع نمايندگان مجلس به رستم قاسمی به عنوان وزير نفت،‌ اظهار داشت: قاسمی به عنوان فردی جهادگر در عرصه نفت شناخته می‌شود و رأی مجلس در واقع تأييد عملکرد و نقاط قوت قاسمی در سال جهاد اقتصادی است از اين‌رو رأی مجلس به وزير عرصه مهم صنعت نفت بسيار بجا بود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


عضو فراکسيون اصولگرايان مجلس با اشاره به مخالفت علی مطهری با قاسمی به عنوان وزير نفت، يادآور شد: حضور نظاميان در مناصب اجرايی در دنيا معمول و عرف است، حتی در سطح رياست جمهوری نيز منعی برای اين مسئله وجود ندارد و لذا اين مخالفت اشکال بی‌موردی است و بايد روشن شود چرا صدای رسانه‌های بيگانه از دهان برخی افراد در مجلس شنيده می‌شود.

وی گفت‌: نمايندگانی که معتقدند ورود نظاميان به عرصه‌هايی همچون صنعت نفت اشتباه است، بايد توجه کنند اين اظهارنظر خلاف عرف دنيا است و مسئله وزارت با مسئله حزبی و سياسی کاملاً متفاوت است.

وی افزود:در تمامی دولت‌های بعد از انقلاب عناصر کارآمدی از سپاه به مسئوليت‌های کلان اجرايی منصوب شده اند و اين رويه هيچ‌گاه خلاف عرف و قانون شناخته نشده است.

وی با بيان اينکه پيشنهاد قاسمی برای تصدی وزارت نفت از سوی احمدی‌نژاد جای تشکر دارد، افزود: ان‌شاءالله حمايت‌های مجلس و دولت بتواند در عرصه نفت تحولاتی را ايجاد کند.

الهيان با اشاره به تحريم کشور در صنعت و تجهيزات نفت، يادآور شد: دست‌های پنهانی بنا دارند که اجازه ندهند صنعت نفت به خودکفايی برسد بنابراين چنين عرصه‌ای نيازمند مردان مقاوم، متخصص و باانگيزه‌ای همچون قاسمی است.

وی افزود: علت عصبانيت رسانه‌های خارجی از رأی اعتماد امروز نمايندگان به قاسمی اين است که دقيقاً می‌دانند اين انتخاب موجب تحول و شکوفايی صنعت نفت کشور می‌شود از اين‌رو به محض معرفی قاسمی به شدت روند تخريب، شايعه پراکنی و ابراز عصبانيت را پيش گرفتند.

الهيان تصريح کرد: سرداران سپاه پس از دوران دفاع مقدس در عرصه خدمت رسانی،‌ توسعه و پيشرفت کشور نيز خدمات خود را به کشور ارائه دادند و عملکرد مثبت قرارگاه خاتم الانبياء(ص) در اقتصاد کلان کشور مؤيد اين امر است.

نماينده مردم تهران در مجلس، ادعای علی مطهری مبنی بر مخالفت امام(ره) با حضور سپاه در عرصه‌های اجرايی را تحريف آشکار مواضع امام‌(ره) خواند و تصريح کرد: ممنوع بودن ورود نيروهای کارآمد سپاهی به عرصه‌های اجرايی و خدمت رسانی يک شبهه کاملاً بی‌اساس است؛ چرا که عرصه خدمت‌رسانی به مردم و کشور عرصه‌ای نيست که بخواهيم در آن برای حضور افراد سپاهی و نظامی منعی ايجاد کنيم.

وی در پايان عنوان کرد: مجلس در رابطه با تمام وزارتخانه‌ها اختيار دارد که سؤال يا استيضاح را از وزرا طبق قانون اساسی و آيين‌نامه داخلی مجلس داشته باشد و اظهاراتی مبنی بر سخت شدن نظارت بر وزرايی که سابقه نظامی دارند، از اساس باطل است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016