جمعه 14 مرداد 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

خبرهای حقوق بشری جمعه: بازداشت سجاد جهانفر، نویسنده و پژوهشگر کُرد

بازداشت سجاد جهانفر، نویسنده و پژوهشگر کُرد

سجاد جهانفر مؤلف چند جلد کتاب به زبان‌های فارسی و کُردی کلهری از جمله مجموعه‌ هفت جلدی «افسانه‌های سرزمین میدیا» است.

به گزارش کمپین بین‌المللی حقوق بشر در ایران، بازداشت سجاد جهانفر در حالی اتفاق می‌افتد که طی دو هفته‌ گذشته مأموران امنیتی با مراجعه به منازل تعدادی از فعالان ادبی و فرهنگی شهر گیلان غرب در استان کرمانشاه اقدام به بازداشت حداقل سه نفر از آن‌ها کرده‌اند.

بازداشت شدگانی چون جمال خانی، فرهاد وکیلی‌نیا و نعیم نجفی نیز به عنوان اعضای انجمن ادبی «بانان» شهر گیلان‌غرب و همکاران سایتی فرهنگی به نام «تاق‌وه‌سان» هستنند که دلیل بازداشت و اتهام این افراد هنوز مشخص نیست و هیچ یک از آنها تا کنون اجازه تماس مستقیم و ملاقات با خانواده خود را نداشته‌اند.

ماشالله حائری به بیمارستان منتقل شد، هرانا

خبرگزاری هرانا - ماشاالله حائری از زندانیان محبوس در بند ۴ زندان رجایی شهر کرج روز پنج شنبه ۱۳ مرداد ماه به علت وخامت وضعیت جسمی به بیمارستان منتقل شد.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، ماشاالله حائری که از زندانیان سیاسی دهه ۶۰ محسوب می‌شود روز گذشته به علت مشکلات قلبی و عروقی به بیمارستان خارج از زندان منتقل شد.

لازم به ذکر است که وی تا به حال دو بار دچار حمله قلبی شده و قادر به تحمل شرایط زندان نیست.

گفتنی ست وی توسط قاضی مقیسه، رئیس شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به تحمل ۱۵ سال زندان و تبعید به زندان رجایی شهر کرج، محکوم شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


فشار بر فعالان مدنی در غرب کشور ادامه دارد، هرانا

خبرگزاری هرانا - سازمان ملی جوانان همدان طی نامه‌ای از ادامه فعالیت انجمن ایران‌شناسی کهن دژ جلوگیری کرد.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران این در حالی است که انجمن‌های یاد شده تنها در زمینه‌های محیط زیست و میراث فرهنگی فعالیت می‌کرده‌اند.

انجمن ایران‌شناسی کهن دژ همدان به تازگی سیزدهمین سال فعالیت خود را که به صورت تخصصی در زمینه شناخت، آموزش و دفاع از میراث فرهنگی محیط زیست بوده است پشست سر نهاد این انجمن در طول مدت فعالیت خود موضع گیریهای متعددی در مقابل تخریب میراث فرهنگی و تجاوز به محیط زیست داشت و در قالب بیانیه‌ها و مصاحبه‌های گوناگون توسط اعضا خود سعی نموده است تا شهروندان را با روند این تخریب‌ها که به صورت گسترده‌ای در حال انجام است آشنا سازد.

این نهاد مدنی آخرین تشکل غیر دولتی مطرح حوزه میراث فرهنگی در غرب کشور بود.

بازداشت شش تن از فعالان فرهنگی در مشهد، بازداشت فعالان محیط زیست در مریوان از دیگران اقدامات حاکمیت در مقابله با نهاد‌های مدنی است.

حکم شلاق یک معلم در ساری اجرا شد، هرانا

خبرگزاری هرانا - حکم شلاق سیاوش اسلامی عضو هیات مدیره کانون صنفی معلمان ساری با حکم قضایی به اجرا در آمد.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، این فعال صنفی معلمان به اتهام اخلال در امنیت کشور به دلیل شرکت در حوادث بعد از انتخابات به یک سال زندان و۷۴ ضربه شلاق محکوم شد، این حکم در دادگاه تجدید نظر به ۳۷ ضربه شلاق تقلیل یافت.

وی یک روز پیش از ماه روزه و عبادت مسلمانان (رمضان) و درحالی که روزه بود به دایره اجرای احکام ساری منتقل و حکم مذکور در مورد ایشان جاری شد.

سیاوش اسلامی حدود ۲۴ سال سابقه خدمت دارد و بامدرک فوق لیسانس (علوم سیاسی) در دبیرستان‌های شهر ساری به تدریس معارف اسلامی مشغول است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016