شنبه 15 مرداد 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ابراز اميدواری علی اکبر صالحی برای آزادی دو کوهنورد آمريکايی، ايرنا


تهران- وزير امور خارجه جمهوری اسلامی ايران ابراز اميدواری کرد، محاکمه دو متهم آمريکايی که به جرم ورود غيرقانونی به کشور بازداشت شده اند، به گونه ای پيش رود که در نهايت آزادی آنها را به همراه داشته باشد.

به گزارش خبرنگار سياسی ايرنا، ' علی اکبر صالحی ' روز شنبه در کنفرانس خبری مشترک با ' نسير باکوآريفاری ' همتای بنينی خود در پاسخ به سوالی در اين رابطه، افزود: از قوه قضاييه جمهوری اسلامی ايران تشکر می کنم که با عدل و انصاف موضوع را پيگيری می کند.
وزير امور خارجه اظهار داشت: انشاءالله در زمان مقرر عزيزان ما در قوه قضاييه اطلاعات لازم را در اين خصوص ارايه خواهند کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


**وضعيت شهرزاد ميرقلی‌خان در حال پيگيری جدی است
وزير امور خارجه ايران همچنين بااشاره به وضعيت اتباع ايرانی بازداشتی در آمريکا از جمله شهرزاد ميرقلی‌خان گفت: از کانال های مختلف در حال پيگيری اين موضوع هستيم و نسبت به حل موضوع اميد فراوانی وجود دارد.
صالحی افزود: خانواده خانم ميرقلی‌خان هم اکنون در آمريکا هستند تا با عزيزشان ملاقات کنند.

**ايران و عربستان علاقه‌مند به توسعه روابط دوجانبه هستند
وزير امور خارجه در پاسخ به سوال خبرنگار ديگری در رابطه با اظهارات يکی از مقامات سعودی در رابطه با جزاير سه گانه ايرانی و همچنين ابراز نگرانی از موضوع هسته ای ايران تصريح کرد: اين موضوع، مقاله ای در يک روزنامه از يک مقام سعودی بود که نام او نيز ذکر نشده بود و قرار نيست که ما پاسخ مقالات روزنامه ها را بدهيم زيرا ارزش پاسخگويی ندارند.
وی با بيان اينکه ايران و عربستان دو کشور مهم و علاقه‌مند به توسعه روابط با هم هستند، اضافه کرد: عده ای سعی می کنند آب را گل آلود کنند.
وزير امور خارجه با بيان اينکه اين اظهارنظرها غيررسمی بوده و معلوم نيست از کجا نشات گرفته شده است ، خطاب به رسانه های داخلی گفت: متاسفانه رسانه های ما نيز بازتاب وسيعی به اين مقالات می دهند به گونه ای که گويی يک مقام سعودی اين اظهارات را کرده است.
صالحی خاطرنشان کرد: هر زمانی موضع گيری رسمی باشد پاسخ آن نيز رسمی خواهد بود.
وزير امور خارجه، خواستار آرام سازی فضای رسانه‌ای کشور شد و افزود: اميدواريم رسانه ها به گونه ای عمل نکنند که مشکلی بر مشکلات موجود افزوده شود زيرا ما از اساس به مطالب غيررسمی توجهی نمی کنيم.

**همکاری های خوب ميان ايران و شورای حقوق بشر
صالحی در ادامه اين نشست مشترک خبری در پاسخ به سوال ديگری درباره درخواست 'احمد شهيد 'گزارشگر ويژه حقوق بشر برای سفر به تهران گفت: با وجود اينکه ما روابط خوبی با شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد داريم ولی متاسفانه برخی از کشورها از موضوع حقوق بشر به عنوان ابزار سياسی استفاده می کنند.
وی با بيان اينکه آمريکا و برخی ديگر از کشورهای غربی اين بار هم از موضوع حقوق بشر برای اعمال فشار به ايران استفاده کرده‌اند، تصريح کرد: اين موضوع راه به جايی نخواهد برد.
وزير امور خارجه اظهار داشت: وضعيت حقوق بشر در کشور ما به نسبت بسياری ديگر از کشورها بسيار خوب است و همگان به اين موضوع اذعان دارند.
صالحی ادامه داد: علت اظهار نکردن اين وضعيت خوب در ايران اختلافات سياسی است و آنها اين موضوع را چه در رابطه با فعاليت های هسته ای و چه در رابطه با تروريسم، سياسی کرده اند.
وی افزود: غربی ها خود ايجاد کننده تروريسم هستند ولی اکنون پرچم مبارزه با آن را در دست گرفته اند آنها خود از بمب اتم عليه ديگر کشورها استفاده کرده اند ولی حالا پرچم فعاليت های صلح آميز را در دست دارند.
صالحی به تاريخچه نه چندان دور نقض حقوق بشر توسط غربی ها در قاره آفريقا اشاره کرد و گفت: در سنگال زندانی وجود دارد که غربی ها در آن افراد را زندانی و به عنوان برده به آمريکا می فرستادند و اين موضوع تنها مربوط به ۱۵۰ سال پيش است.
وی همچنين کشتار مردم در افغانستان و عراق و همچنين شکنجه افراد را در زندان های ابوغريب و گوانتانامو از ديگر موارد نقض حقوق بشر توسط آمريکا دانست و اظهار داشت: نقض حقوق بشر توسط قدرت های غربی برای همه روشن است.
وزير امور خارجه تاکيد کرد: جمهوری اسلامی ايران همچنان به همکاری ها و همراهی ها خود با کميساريای عالی حقوق بشر و همچنين شورای حقوق بشر ادامه خواهد داد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016