سه شنبه 18 مرداد 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

احمدی نژاد: آزادی‌ بيان در ايران بايد حداکثری باشد، چه کسی گفته که الگوی ما در زمينه اطلاع رسانی بايد کشورهای غرب باشد، مهر

رئيس جمهوری اسلامی ايران با انتقاد از ورود الگوهای غربی روزنامه نگاری به کشور خواستار ارائه الگوی ايرانی در اين زمينه به جهان شد و تاکيد کرد: بايد در کشور ما آزادی بيان به ميزان حداکثر باشد.


به گزارش خبرنگار مهر، محمود احمدی نژاد در مراسم تجليل از خبرنگاران که امروز سه شنبه در محل سابق مجلس شورای اسلامی برگزار شد، با اشاره به فضای کار برای تعالی کشور گفت: بايد تلاش همه ما بر اين باشد که انسانها شکوفا شده و چنانچه در اين مسير گام برنداريم همه شکست خورده ايم.

رئيس جمهور در ادامه با بيان اينکه خدا همه عالم را قرار داد تا انسان بالا برود و خدايی شود، گفت: ما نيز بايد در اين مسير گام برداشته و در جهت تحقق اين هدف حرکت کنيم و به هر مقدار که در اين زمينه پيش برويم موفق بوده و هر چقدر از اين هدف دور شويم شکست خورده ايم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


احمدی نژاد با اعلام اينکه تعالی انسان را می توان در سه کلمه عدالت، محبت و کرامت انسانی خلاصه کرد، گفت: اگر عدالت نباشد انسان کرامت پيدا نمی کند زيرا در فضای عادلانه است که استعدادها شکوفا می شود.

وی افزود: زمانی که عدالت حاکم شود هر آنچه در انسان است بروز پيدا می کند و به هر ميزان که از عدالت دور شويم شرايط شکوفايی انسان را کور می کنيم.

رئيس جمهور عامل دوم را محبت عنوان کرد: انسان آفريده شده است برای عشق ورزيدن و محبت به همديگر و بدون شک عدالت خود برآمده از محبت است.

احمدی نژاد ادامه داد: چنانچه محبت نباشد زندگی انسان معنا ندارد و بدون محبت ماندگاری وجود ندارد.

وی در ادامه بر حفظ کرامت انسانی تاکيد کرد و گفت: همه جهان خلق شد که انسان بزرگ داشته شود و البته عدالت و محبت هم برای بزرگ داشتن انسان معنا پيدا می کند.

رئيس جمهور افزود: بی شک عظمت انسان به مناصبش نيست بلکه کرامت انسان به درون او باز می گردد.

احمدی نژاد در بخش ديگری از سخنانش به ارتباطات و شبکه انسانی در سرتاسر دنيا اشاره کرد و گفت: ارتباطات انسانی مثل شبکه ای است که بايد برپايه عدالت، محبت و کرامت انسانی عمل کند و الا همه ضرر می کنند.

وی با بيان اينکه همه ما با هم در ارتباط هستيم گفت: اساسا انسان در ارتباط با ديگران معنا پيدا می کند و به واقع با اطلاع رسانی درست می تواند به وظايف خود در شبکه ارتباطی جهان به نحو احسن عمل کند.

رئيس جمهور با تاکيد بر اينکه انسان بدون خبر هيچ حرکتی نمی تواند داشته باشد، تصريح کرد: انسان متناسب با دريافت از محيط حرکت می کند و به همين دليل است که کار اطلاع رسانی را کار پيامبران و مقدس عنوان کرده اند.

احمدی نژاد ادامه داد: کسانی که در زمينه اطلاع رسانی فعاليت دارند فضای رشد انسانها را مهيا می کنند و اگر اين کار بر اساس محبت و عدالت و کرامت نباشد نتيجه ای جز تخريب در پی ندارد.

وی در ادامه جامعه خبری کشورمان را پاک دانست و گفت: تنها در برخی لايه ها مشکلاتی وجود دارد که عده ای با الگوگيری از روش های نظام سلطه به تخريب ديگران مبادرت می کنند.

رئيس جمهور با بيان اينکه اين گونه رفتارها متعلق به جامعه ما نيست، افزود: چه کسی گفته است که الگوی ما در زمينه اطلاع رسانی بايد کشورهای غرب باشد آنها که جامعه ای در حال سقوط به شمار می روند و اگر چند سالی در اوج به نظر می آمدند آن هم به واقع جلوه ای از سقوط آنها به شمار می رفت.

احمدی نژاد در ادامه با تاکيد بر اينکه بايد در کشور ما آزادی بيان به ميزان حداکثر باشد، گفت: اگر انسانی در يک گوشه از دنيا احساس کرد به او در اين خصوص اجحاف می شود اين نقطه شروع تضييع استعدادها است.

وی الگوهايی که در زمينه روزنامه نگاری از کشورهای غربی به سوغات به کشور ما آورده اند، بيگانه با فرهنگ ما دانست و گفت: تلاش برای کسب قدرت به هر قيمت در فرهنگ ما وجود ندارد و ما زمانی برنده به شمار می رويم که همه در جامعه برنده شوند.

رئيس جمهور بر مراقبت جدی از سوی اصحاب رسانه تاکيد کرد و خطاب به آنها گفت: متواضعانه درخواست می کنم که توجه جدی به مقوله عدالت، کرامت و محبت در جامعه داشته باشيد.

احمدی نژاد همچنين به مباحث مطرح شده در خصوص جنگ نرم اشاره کرد و گفت: مهمترين بخش مقابله با هجمه نرم دشمنان تشريح مبانی نظری جنگ نرم آنها است و اگر بخواهيم با همان روش هايی که آنها اعمال می کنند به مقابله با آنها بپردازيم در واقع فعاليت ما نيز در خدمت آنها قرار خواهد گرفت زيرا بر اساس مبانی نظری آنها رفتار کرده ايم.

وی ادامه داد: ما می خواهيم کشوری با مبانی اسلامی برپا کنيم و رفتار بر اساس مبانی لائيسم و ليبراليسم با اين امر مطابقت ندارد و خروجی آن چيز ديگری می شود.

رئيس جمهور در ادامه خبرنگاران را مرزبانان حراست از کرامت انسانی، عدالت و محبت و حريم انديشه عنوان کرد و گفت: کارهای زيادی در کشور صورت گرفته است اما اين کارها اگر در راستای عشق به مردم، کرامت و عدالت باشد موفق به شمار می رود.

احمدی نژاد در پايان خواستار ارائه الگويی متعالی در زمينه خبرنگاری به ديگران شد و گفت: خوشبختانه جامعه خبری کشور ما جوان بوده و اين برای ما اميدبخش است ولی بايد توجه کرد اگر ما در درون خود کمال پيدا نکنيم هرگز نمی توانيم بر ديگر جوامع اثرگذار باشيم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016