یکشنبه 23 مرداد 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

عضو هیئت منصفه مطبوعات در گفت‌وگو با جهان: مدعی العموم وارد ماجرای هتک مقدسات در روزنامه ایران شود

اقدام امروز روزنامه ایران در انتشار ویژه نامه‌ای سراسر توهین به ضروریات دین باعث جریحه دار شدن افکار عمومی و به خصوص قشر مذهبی جامعه شده است.

به گزارش جهان، این اقدام رسانه فرقه انحرافی در حالی به وقوع پیوسته که مردم، ماجرای توهین به یک قشر خاص در دوران مدیریت اسلامی‌فر را به یاد دارند. اکنون که دوباره تیم رسانه‌ای فرقه انحرافی وارد روزنامه ایران شده و باز این فرد را با خود به همراه آورده در اقدامی عجیب به حجاب و چادر که از ضروریات دین محسوب می‌شود توهین شده است.

چندی قبل هم این رسانه در ویژه‌نامه‌ای به برخی شخصیت‌های دینی و سیاسی نظام توهین کرده بود که البته از طرف هیئت منصفه مطبوعات بی‌پاسخ ماند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در همین خصوص با علیرضا سربخش عضو هیئت منصفه مطبوعات گفت‌وگو کردیم. وی در پاسخ به این سوال که چرا هیئت منصفه مطبوعات در برابر این اقدامات توهین آمیز سکوت کرده، گفت: هییئت منصفه زمانی می‌تواند وارد عمل شود که شاکی خصوصی و یا مدعی العموم وجود داشته باشد.

این عضو هیئت منصفه مطبوعات ادامه داد: تا زمانی که شاکی خصوصی و یا دادستانی از رسانه‌ای شکایت نکند هیئت منصفه نمی‌تواند رسانه‌ای را دادگاهی کند.

سربخش در واکنش به انتشار ویژه‌نامه امروز روزنامه ایران که طی آن حجاب به سخره گرفته شده است، گفت: فردا هیئت منصفه جلسه دارد که حتما این قضیه پیگیری خواهد شد.

وی همچنین ضمن بیان این نکته که در اینگونه موارد باید مدعی العموم و قوه قضائیه وارد میدان شوند، تصریح کرد: در ماجرای توهین به افراد که در ویژه نامه قبلی روزنامه ایران اتفاق افتاد ما نمی‌توانستیم فی البداهه وارد ماجرا شویم و این روزنامه را دادگاهی کنیم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016