پنجشنبه 27 مرداد 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

حمله کماندويی پليس و لباس شخصی ها به منازل منطقه سعادت آباد تهران، کمپين بين المللی حقوق بشر

در ادامه عمليات پليس تهران برای جمع آوری آنتن های ماهواره ای که با حمله به منازل مردم در بخش های مختلف شهر همراه است، سه شنبه گذشته ۲۵ مرداد اکيپ ويژه عمليات پليس تهران با همراهی برخی نيروهايی که لباس شخصی بر تن داشته اند به منازل سعادت آباد تهران هجوم بردند.

يکی از ساکنان محل به کمپين بين المللی حقوق بشر در ايران گفت: “در اين هجوم ماموران ضمن ايجاد رعب و وحشت در ساکنان محل اقدام به تخريب ديش های ماهواره روی پشت بام منازل کردند.”‏ همچنين ماموران پليس به منازل مردم وارد شده و اقدام به تهديد و ارعاب ساکنان محل نموده اند. ماموران کماندويی پليس نيز با طناب از ديوار منازل مردم با لا رفته و از ايوان وارد منازل مردم شده اند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در اين حمله برخی ماموران لباس شخصی نيز حاضر بوده اند وبه گفته منابع محلی برخی از آنها نقش فرماندهی حملات را بر عهده داشته اند. نيروهای لباس شخصی ضمن حضور اقدام به فيلمبرداری و عکاسی از اين حملات کرده اند.

در دو سال گذشته تا کنون روزنامه های متعددی توقيف شده اند و سپاه پاسداران مسئوليت ارسال پارازيت بر روی شبکه های ماهواره ای خبری را پذيرفته است.حمله به منازل مردم نيز اقدامی ديگر در راستای همين سياست دولت ايران ميباشد. دولت ايران با ارسال پارازيت بر روی شبکه های ماهواره ای خبری ، بستن مطبوعات ، بازداشت گسترده خبرنگاران و روزنامه نگاران و اکنون حمله به منازل مردم برای تخريب و جمع آوری ماهواره ها حق مردم ايران از آگاه شدن از اخبار و اتفاقات را محدود کرده است.

منبع ياد شده همچنين مدعی شد برخی از ساکنانی که هنگام حمله و ورود نيروهای پليس به منازلش ، در خانه نبوده اند گفته اند که طلا ، جواهر و اشياء قيمتی از منزل آنها ربوده شده است. گفتنی است حملات منظم تيم های پليس تهران به منازل مناطق مختلف اين شهر جهت تخريب و جمع آوری ديش های ماهواره ای در ماه رمضان شدت گرفته است و پيش از اين و در هفته های گذشته اخبار متعددی از ارعاب مردم در اين حملات منظم و سازماندهی شده پليس منتشر شده بود.

پيش از اين در اوائل خرداد ماه سال جاری سرداراحمدرضا رادان جانشين فرمانده نيروی انتظامی درباره جمع آوری تجهيزات ماهواره ای گفته بود: « پليس برای ورود به مشاعات مجوز قانونی گرفته است و ورود نيروهای پليس به پشت بامها و مراکزی که تجهيزات دريافت ماهواره به صورت آشکار در آنها وجود دارد با اخذ مجوز قضايی و توام با اخلاق صورت ميگيرد.» اين درحالی است که موارد متعددی از نقض حريم خصوصی و ورود بدون اطلاع به منازل در مناطق مختلف گزارش شده است.

اين حملات در حالی انجام ميگيرد که محمود احمدی نژاد بارها در مصاحبه هايش با رسانه های خارجی از آزاد بودن استفاده از ماهواره در ايران خبر داده بود. دولت ايران طی سالهای گذشته از اهرم های مختلفی برای تحديد آزادی بيان استفاده کرده است. سانسور مطبوعات و کتاب از يک سو و فيلترينگ سايت های اينترنتی و جلوگيری از دسترسی داشتن مردم به آنتن های ماهواره بخش ديگری از سياست های دولت برای محروم کردن مردم از رسانه های آزاد بوده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016