جمعه 28 مرداد 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

جنتی: عده‌اي مي خواهند براي رياست جمهوري به هر قيمتي راي جمع كنند، ایلنا

خطيب نماز جمعه تهران با اشاره به مناسبت‌هاي مختلف در روزهاي اخير گفت: روز 28 مرداد روز ننگين تاريخ مملكت است. روزي كه تلاش‌هاي آيت الله كاشاني با آن سختي‌هايي كه در تبعيد گذرانده بود توسط شاه ناديده گرفته شد.

به گزارش خبرنگار ايلنا، آيت الله جنتي در خطبه‌هاي امروز نماز جمعه تهران، گفت: حركت آيت الله كاشاني يك حركت ضد رژيم بود كه مصدق را هم به سركار برگرداند و اين مصدق بود كه قدر خدمت آيت الله كاشاني را ندانست و خيال كرد كه ديگر نيازي به روحانيت ندارد و طرح جدايي دين از سياست را پي ريزي كرد.

وي با اشاره به فضاي مسمومي كه در سياست كشور ايجاد شده است، گفت: در حال حاضر در داخل كشور مسائل زشتي اتفاق مي افتد، مگر قدرت چه ارزشي دارد كه اين كارها بايد بشود.

جنتي خاطر نشان كرد: به هر حال عده‌اي در فكر اين هستند كه براي رياست جمهوري به هر قيمتي راي جمع كنند و در اين مسير استفاده از‏ روابط و پول بي‌حساب و كتاب شده است.

وي افزود: اين افراد سعي مي كنند با جذب بي بند و بارها، ملي گراها و سلطنت طلب ها براي انتخابات رياست جمهوري فعاليت كنند، اما من به آنها مي گويم كه اين آرزو را با خود به گور مي برند، چرا كه ممكن است آدم هاي بي دين و هرزه را جذب كنند، اما خيل عظيم مردمي كه در 9 دي به ميدان آمدن را از دست خواهند داد.

خطيب نماز جمعه تهران با اشاره به درپيش بودن روز قدس، تصريح كرد: روز قدس را در پيش رو داريم كه روز حساسي است در تاريخ ما چرا كه اين راهپيمايي روز قدس بود كه الگو بخشي پيدا كرد و غير از اينكه موجب تحكيم پايه هاي قدرت اين نظام شد و دشمنان داخلي را طرد كرد، به آنها فهماند كه ما مردم با نظام و ولايت فقيه هستيم و به امام خود وفادار هستيم.

وي افزود: اين مسئله به خارج هم پيام داد كه مردم مسلمان روي زمين بايد در مقابل اسرائيل بايستند و ابراز تنفر كنند و اين پيام را دنيا هم كم و بيش دريافت.

جنتي افزود:روز قدس كار را به جايي رساند كه در حال حاضر اسرائيل بدترين تاريخ ايام حيات ننگين خود را سپري ميكند. در اسرائيل اين حرف‌ها نبود و مردم مهار شده بودند و كسي جرات نداشت كه حرفي بزند يا بر ضد رژيم شعار بدهد. در فلسطين اين كار شده است و اين حركت ادامه پيدا خواهد كرد و ما منتظر روزي بايد باشيم كه اين حركت ها به نتيجه برسد و مردم با تمام وجود اعلام مي كنند كه ما امام عادل و عدالت مي خواهيم .

وي تاكيد كرد: عدالتي كه در آن شك و شبهه اي نيست، عدالتي است كه توسط امام عصر پايه ريزي مي شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


جنتي خاطرنشان كرد: ديگران هم كم و بيش به اين شرايط دچار مي شوند.نمونه آن همين شورش هايي است كه در كشور انگلستان رخ داده و شيپور بيداري را در اين كشور روز قدس و 22 بهمن و 9 دي نواخت و ما بايد به خاطر اين نعمت ها شكرگذار خداوند باشيم.

دبيرشوراي نگهبان با اشاره به درگيري‌هاي اخير نيروهاي امنيتي با گروهك پژاك، گفت: ريشه كن كردن پژاك هم حركت مهمي بود كه من تشكر مي كنم از ريشه كردن آنها چرا كه مردم كردستان امنيت نداشتند و نيروهاي ما مردانه وارد شدند و امنيت را به مردم شريف اين منطقه بازگرداندند.

آيت الله جنتي با اشاره به سالروز بازگشت اسراي جنگ تحميلي به ميهن، گفت: يكي از مناسبت‌هاي پييش رو بازگشت آزادگان پس از سال‌ها زنداني شدن در كشور ديگر است كه استقامت چشمگير آنها بسياري از مامورين بعثي را به شگفتي آورد كه اينها چگونه مقاومت مي كنند و زير شكنجه ها كم نمي آورند.

خطيب نماز جمعه تهران همچنين با تاكيد بر اهميت ياري رساندن به مردم قطحي زده سومالي، خاطر نشان كرد: مسئله سومالي خواب را از چشمان آدم مي گيرد و انسان نمي تواند اشك نريزد. هركسي در اين راه قدمي برمي‌دارد انشاالله پاسخ خود را بگيرد و اگر همين مسلمانان كمك بكنند اينها از گرسنگي نجات پيدا مي كنند.
آيت الله جنتي در پايان خطبه هاي امروز براي سلامتي آيت الله امامي كاشاني دعا كرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016