جمعه 17 تیر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

آيت​الله جنتی: مسئولان سپاه به اختلافات دامن نزنند، بحرين بايد فتح شود، خبرآنلاين

سياست > چهره ها - دبير شورای نگهبان به استناد سخنان اخير مقام معظم رهبری در ديدار با فرماندهان سپاه تاکيد کرد: به طريق اولی مسئولان و سپاه پاسداران و ديگر نهادهای انقلابی حق ندارند به اختلافات دامن بزنند.


به گزارش خبرآنلاين، آيت‌الله احمد جنتی خطيب نماز جمعه امروز تهران در خطبه‌های دوم نمازجمعه با اشاره به تاسيس سپاه پاسداران به فرمان بنيانگذار جمهوری اسلامی ايران گفت: يک عده جوان مخلص، پاک و انقلابی به ميدان آمدند و حريم نظام، اسلام و انقلاب را حفظ کردند و در ميدان جنگ شهامت ها ابراز کردند و جنگ را به پيروزی رساندند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


خطيب جمعه تهران خطاب به پاسداران گفت: قدر خود را بدانيد و ارزش‌هايی را که به دست آورده‌ايد حفظ کنيد. راه خود را ادامه دهيد. مراقب باشيد آلوده به دنيا نشويد. مقام معظم رهبری هم فرمودند "مراقب باشيد در اختلافات وارد نشويد" البته هيچکس حق ندارد به اختلافات دامن بزند به طريق اولی مسئولان و سپاه پاسداران و ديگر نهادهای انقلابی هم نبايد چنين کنند.

وی با اشاره به برنامه راهپيمايی حمايت از عفاف و حجاب بعد از نماز جمعه امروز با قدردانی از طراحان اين برنامه گفت: اين کار بسيار خوب است. اميدوارم آنها که هر حرکتی در اين زمينه انجام می‌شود سنگی جلوی آن می‌اندازند پيام شما را بگيرند. نمی دانم چرا عده‌آی حاضر نيستند در اين رابطه نه زير بار شرع و نه زير بار قانون بروند. بايد به آنها بگويم ‌اگر مسلمانيد آيات قرآن چنين پيامی دارد. اگر در اسلاميت خود ترديد داريد قانون را رعايت کنيد. قانون می گويد عفاف و حجاب بايد رعايت شود.

خطيب نماز جمعه تهران همچنين به برگزاری دادگاه حريری اشاره کرد و گفت: سيد حسن نصرالله در اين باره و دادگاه فرمايشی آن افشاگری کرد. در اين دادگاه اسرائيلی‌ها و آمريکايی‌ها دخالت دارند. اين دادگاه واقعاً‌ دادگاهی نيست که حق را بشناسد و اعمال کند. صورت سازی‌هايی است تا انتقام شکست جنگ ۳۳ روزه را بگيرند و می خواهند با حمله به حزب‌الله و محکوم کردن آن اين شکست را جبران کنند اما بی فايده است. حزب‌الله يک قدرت است و آمريکايی‌ها بدانند حزب خدا شکست ناپذير است.

جنتی به وقايع اخير بحرين اشاره کرد و گفت: تعداد زندانيان روز به روز افزايش می‌يايد و دانشگاهيان و پزشکان از کار اخراج می‌شوند دنيا بسيار رسوا و بی‌آبرو است مگر بحرين چه می خواهد. شعار آنها "هر نفر يک رای" است. چرا بايد بابت آن کشته شوند. همايش آشتی طرحی برای رد گم کردن است. اين طرح‌ها فايده ندارد. بحرين بايد به دست اسلام مسلمين فتح شود و روزی برسد که اسلام در بحرين حاکم شود.

دبير شورای نگهبان در خصوص مسايل ليبی نيز گفت: نيروهای قذافی و ناتو جداگانه مردم را می کشند. توصيه می کنم مردم مراقب باشند صرفاً مهره‌ها تغيير نکند و راه گذشته ادامه يابد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016