سه شنبه 1 شهریور 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

محاکمه عامل ترور مسعود علی‌محمدی، آغاز شد، متن کامل کيفرخواست دادستان تهران، ايسنا

نماينده دادستان تهران در ابتدای جلسه رسيدگی به اتهامات عامل شهادت مسعود علی‌محمدی، کيفرخواست صادره از سوی دادستان تهران را قرائت کرد.

به گزارش خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، در ابتدای جلسه محاکمه علی جمالی فشی، قطبی ـ نماينده‌ی دادستان تهران ـ با قرار گرفتن در جايگاه، کيفرخواست را به شرح زير قرائت کرد:



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


«حافظه تاريخی ملت‌های منطقه ما هرگز فراموش نخواهد کرد که دولت‌های استعمارگر به قصد فلسطين و با فراری دادن ملت‌ مظلوم آن از خانه و کاشانه‌ی خود گروه‌های تروريستی مانند آژانس بين‌المللی صهيونيست و بيش از ۱۰ گروه مشابه ديگر را سازماندهی کردند و کارهای متعددی نظير ترور دانشمندان هسته‌يی در ايران را پديد آورده‌اند. رژيم صهيونيستی از آغاز پيداش خود تا امروز نيز عملا به رفتارهای تروريستی در درون و بيرون فلسطين ادامه داده‌ و بی‌شرمانه آنها را اعلام هم کرده‌ است.

سردمداران قبلی و کنونی رژيم صهيونيستی آشکارا به تاريخ تروريستی خود و حتی در مواردی به شرکت خود در عمليات ترور افتخار می‌کنند.

رياست محترم دادگاه؛ در اين پرونده آقای علی جمالی فشی ۲۶ ساله، تبعه ايران، اهل کنگاور، مقيم کرج، شغل آزاد، فاقد پيشينه و محکوميت کيفری «بنا به اظهارات خودش»، متاهل، باسواد، بازداشت با صدور قرار بازداشت موقت به اتهام

۱ ـ محاربه و افساد فی‌الارض از طريق:

الف) ترور دانشمند هسته‌يی جمهوری اسلامی ايران ـ شهيد دکتر مسعود علی‌محمدی ـ به‌واسطه‌ مستقر کردن موتورسيکلت حامل بمب جنب منزل شهيد علی‌محمدی و نهايتا انفجار بمب هنگام خروج دکتر علی‌محمدی از منزل که منتهی به شهادت وی شده است.

ب) همکاری با رژيم غاصب اسرائيل و سرويس اطلاعاتی موساد عليه ‌نظام مقدس جمهوری اسلامی ايران جهت ارائه‌ اطلاعات مورد درخواست سرويس جاسوسی رژيم صهيونيستی اسرائيل (موساد)

۲ـ تحصيل مال از طريق نامشروع به مبلغ يکصد و ۲۰ هزار دلار از سرويس اطلاعاتی موساد به واسطه‌ همکاری و ارائه‌ اطلاعات و نهايتا اجرای صحنه‌ ترور که به عنوان پاداش از سرويس فوق‌الذکر دريافت داشته است.

۳ـ تخريب عمدی اموال خصوصی شامل خودروها و منازل مسکونی اطراف محل انفجار بمب منتهی به شهادت دکتر علی‌محمدی.

۴ـ نگهداری مواد روان‌گردان از نوع متامفتامين به ميزان ۱۰ سانتی‌گرم

الف) با عنايت به جميع اوراق و مندرجات پرونده و مشخصا نظر به گزارش اوليه مدير کل حقوقی و قضايی ضد جاسوسی وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ايران و متعاقبا گزارش شماره ۸۲۳۳ س ۲۷۲۷ ث اسفندماه سال ۸۹ مرجع مذکور متضمن دستگيری متهم فوق‌الذکر

ب) شکايت اوليای دم شهيد به اسامی صغری اسدالله خياط تهرانی، مادر شهيد علی‌محمدی، آقای ايمان و خانم الهام علی‌محمدی فرزندان شهيد و نيز شکايت ديگر شکات خصوصی مالکيت اموال منقول و غير منقول موضوع تخريب به شرح منعکس در قرار مجرميت

ج) نظريه‌ پزشکی قانونی گزارش معاينه جسد شهيد که طی آن علت فوت، صدمات متعدد در اثر پرتاب‌های پرسرعت ناشی از انفجار تعيين شد، منعکس در صفحات ۷۱ و ۷۲ پرونده.

د) مستفاد از گزارش نهايی مدير کل حقوقی و قضايی ضد جاسوسی وزارت اطلاعات به شرح صفحات ۱۸۵ الی ۱۹۰ که طی آن متهم مذکور به تفسير به جزئيات ارتباط و همکاری با رژيم غاصب اسراييل عليه جمهوری اسلامی ايران و همچنين چگونگی طرح و اجرای ترور شهيد علی‌محمدی پرداخته است.

ه) صورت‌جلسه بازرسی و کشف و توزين مواد روان‌گردان مکشوفه از منزل متهم.

و) گزارش مرجع انتظامی کلانتری ۱۰۱ تجريش تنظيمی از صحنه انفجار منجر به شهادت دکتر علی‌محمدی.

ز) اقرار صريح و مقرون به واقع متهم به ارتکاب بزه‌های رديف يک، دو و سه در مقاطع مختلف تحقيق در مرجع امنيتی وزارت اطلاعات و به دنبال آن در حضور بازپرس متهم اجمالا به شرح صفحه ۲۰۸ پرونده که متهم اظهار کرده بعد از مراجعت به ايران بعد از چند روز به بنده اطلاع داده‌اند که بايد جهت گرفتن موتور و بردن آن به خانه امن اقدام کنم و درست همانجايی که در اسراييل آموزش داده بودند پارک کنند و بعد از انجام اين کار و پارک کردن موتور و دور شدن از محل از طريق تلفن به آنها اطلاع دادم که موتور را پارک کردم. بعد از مدت زمان زيادی با من تماس گرفتند و اطلاع دادند بايد موتور را از جلوی درب منزل برداشته و به خانه امن منتقل کنم. فردای آن روز دوباره منتظر تماس آنها همانند روز قبل تمامی مراحل را تکرار کرده و موتور را برداشته و جلوی درب منزل شهيد علی محمدی انتقال دادم.

به شرح صفحه ۲۰۹ پرونده متهم بيان داشته در حدود ۱۲۰ هزار دلار در چندين مرحله از سرويس اطلاعاتی موساد وجه نقد دريافت کردم و در حدود ۳۰ هزار دلار قرار بود بعد از انجام عمليات پرداخت کنند که بعد از انجام عمليات آن را پرداخت نکردند.

اظهارات متهم به شرح صفحه ۲۰۹ و ۲۱۰ پرونده که متهم در پاسخ به بازپرس محترم مبنی بر چگونگی ارائه اطلاعات و همکاری با سرويس‌ اطلاعاتی رژيم صهيونيستی موساد بيان داشته اطلاعات در مورد محل‌های مختلف و اينکه چه اشخاصی در اين محل تردد دارند و چه مامورين امنيتی با چه سلاح‌ها و تجهيزاتی در اين محل‌ها حضور دارند را به افسران سرويس‌های موساد تحويل دادم و نهايتا صفحه ۲۱۳ پرونده که متهم در مقام دفاع به صراحت بيان داشته اتهامات همکاری با دولت متخاصم رژيم صهيونيستی و جاسوسی و تحصيل مال نامشروع از سرويس اطلاعاتی موساد و تخريب اموال شکات و همچنين ترور و انفجار بمب منجر به قتل آقای علی‌محمدی را قبول دارم و تمام حقايق و واقعيت‌ها را بيان کردم و در دادگاه آنها را نيز بيان خواهم کرد.

ح) دفاعيات بلاوجه و عاری از صداقت متهم در جواب اتهام نگهداری مواد روان‌گردان با اين توضيح که گرچه ايشان به کشف مواد روان‌گردان در منزلش اقرار کرده اما آن را متعلق به افرادی که در آنجا تردد داشته‌اند، دانسته و اين در شرايطی است که هيچ گونه همکاری در جهت معرفی صاحب آن نداشته است و ساير قرائن و امارات و محتويات پرونده.

با اعتقاد بر محرز و مسلم بودن بزهکاری مشاراليه به استناد آيه ۳۳ سوره مائده با رعايت ماده ۴۷ قانون مجازات اسلامی و به استناد به مواد ۱۸۳، ۱۸۶،۵۰۸ و ۶۷۸ در قانون مجازات اسلامی و با ماده ۲ قانون تشديد مجازات مرتکبين ارتشا و اختلاس و کلاهبرداری و ماده ۸ اصلاحيه قانون مبارزه با مواد مخدر مصوب سال ۸۹ برای نامبرده تقضای تعيين کيفر می‌شود.

در ضمن سال وقوع جرم ۱۳۸۸ و محل ارتکاب آن شهر تهران بوده است.»

به گزارش ايسنا، در ادامه جلسه قاضی صلواتی پس از تفهيم اتهام به متهم از وی خواست در جايگاه قرار گرفته و دفاعيات خود را ارائه دهد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016