سه شنبه 1 شهریور 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اعترافات علی جمالی فشی در مورد ترور مسعود علی محمدی، ايرنا

تهران - 'علی جمالی فشی' عامل ترور شهيد عليمحمدی روز سه شنبه در جلسه محاکمه خود به ارتباط و همکاری با سرويس جاسوسی رژيم صهيونيستی (موساد)، فراگرفتن آموزش های خاص همچون نصب بمب و دريافت ۱۲۰ هزار دلار از اين سرويس جاسوسی اعتراف کرد و گفت: قرار بود پنج ترور ديگرهم انجام دهم.

به گزارش خبرنگاران ايرنا، دادگاه رسيدگی به اتهامات عامل ترور شهيد 'مسعود عليمحمدی' امروز در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی تهران به رياست قاضی ابوالقاسم صلواتی آغاز شد.
در جلسه دادگاه علاوه بر نماينده دادستان و وکيل مدافع متهم، اوليای دم و خبرنگاران نيز حضور داشتند.
بر اساس کيفرخواست قرائت شده در جلسه دادگاه، اتهامات 'علی جمالی فشی' فرزند بابا، ۲۶ ساله و اهل کنگاور، محاربه و فساد فی الارض برای ترور شهيد عليمحمدی، مستقر کردن موتورسيکلت حاوی بمب جنب منزل اين شهيد بزرگوار، همکاری با سرويس اطلاعاتی رژيم صهيونيستی، تسهيل مال غير و نامشروع از طريق موساد به واسطه ارايه اطلاعات و همکاری با اين سرويس جاسوسی، تخريب اموال عمومی و نگهداری مواد روانگردان متامفتامين است.
دکتر مسعود عليمحمدی دانشمند هسته ای ايران ۲۲ دی ماه سال ۸۸ در مقابل منزلش بر اثر انفجار بمب به فيض شهادت نائل شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


پس از قرائت کيفرخواست، قاضی از 'علی جمالی فشی' خواست برای ارايه توضيحات پشت تريبون حاضر شود.
عامل ترور شهيد عليمحمدی گفت: در چند مرحله با رابط های سرويس اطلاعاتی موساد در کشور ترکيه و سرکنسولی رژيم صهيونيستی در استانبول ملاقات داشتم.
وی در تشريح نحوه جذب و ملاقات هايش با سرويس جاسوسی موساد تصريح کرد: ملاقات از طريق فردی که مسوول جذب نيرو بود، صورت می گرفت و از اين طريق به کنسولگری رژيم صهيونيستی در ترکيه مراجعه می کردم.
جمالی فشی افزود: در ابتدای شروع به همکاری، تنها بحث فروش اطلاعات مطرح بود و صحبتی از ترور و عمليات خرابکارانه وجود نداشت.
اين عامل موساد گفت: در ابتدا قرار بود از طريق فعاليت های ورزشی اقدام به سفر و ملاقات با مقامات اين رژيم ( صهيونيستی) داشته باشم اما بعد از طريق سرکنسولگری اين رژيم در استانبول اقدام به ملاقات و دريافت آموزشی های لازم کردم.
عامل ترور شهيد عليمحمدی اضافه کرد: بيشتر اطلاعاتی را که در اختيار آنان می گذاشتم از تهران بود که طی چهار بار مراجعه به ترکيه در اختيار رابط مسوول در آن کشور قرار دادم.
وی افسر رابط خود را 'دم' معرفی کرد و گفت: پس از ارايه اطلاعات مبالغی شامل ۵، ۱۰ و ۱۵ هزار دلار دريافت می کردم.
وی افزود: آموزش چگونگی جمع آوری اطلاعات را از طريق 'دم' فرا گرفتم و با استفاده از شست و شوی مغزی و سخنانی ضد اسلامی و نظام جمهوری اسلامی ايران، برای متنفر کردن من به جمهوری اسلامی و دين مقدس اسلام اقدام می شد.
وی ادامه داد: بعد از سفر به ترکيه، با افسر رابط خود'دم' و سه نفر ديگر معاشرت داشتم و به تايلند سفر کردم.
عامل ترور شهيد عليمحمدی اضافه کرد: در خارج از کنسولگری رژيم صهيونيستی، ملاقات هايی با اين افراد داشتم و بعد از دريافت تست هوش و آموزش های عملی موفق به جذب و همکاری با اين سيستم جاسوسی شدم.
جمالی فشی، کار کردن با وسايل الکترونيکی از قبيل کامپيوتر، دوربين های عکاسی و فيلمبرداری، سيستم های رديابی و تعقيب و گريز، نصب بمب، نحوه مراقبت از افراد خاص را از جمله آموزش های سيستم امنيتی موساد بيان کرد.
وی گفت: در سفر به تايلند ۱۵ هزار دلار در کيف جاسازی شده دريافت کردم.
عامل ترور شهيد عليمحمدی همچنين به دريافت تست های سلامت و آمادگی جسمانی توسط ماموران اسراييلی اشاره کرد و افزود: در نخستين ملاقات صحبتی از آموزش نظامی نبود و بيشتر مباحث با عنوان اطلاعات و جاسوسی بود اما پس از موفق شدن در تست های مختلف، به من اعلام شد که در يک ماموريت بزرگ شرکت خواهم کرد و سفری هم به اسرائيل خواهم داشت.
وی اضافه کرد: در سفری که به کشور آذربايجان و شهر باکو داشتم با مقام ارشد موساد با نام 'امشی جورج' ملاقات کردم.
اين عامل موساد افزود: در اين ملاقات، جورج مراحل سفر من به اسرائيل و دريافت آموزش های لازم را تشريح کرد و با گذرنامه جعلی به نام 'رم سليمانی' از باکو به تل آويو سفر کردم .
جمالی يادآور شد: بعدها متوجه شدم که که جورج مسوول پشتيبانی من بوده است .
متهم پرونده ترور شهيد عليمحمدی ادامه داد: بعد از رسيدن به تل آويو مسوول آموزش های عملی با ماشين مرا به هتل محل اقامتم در تل آويو برد.
وی با بيان اينکه ۱۰ روز در تل آويو بودم، گفت: به هيچ عنوان تا سه روز قبل از عمليات ترور عليمحمدی، اطلاعاتی از وی نداشتم.
اين عامل موساد خاطر نشان کرد: ۳۰ هزار دلار بعد از سفر آذربايجان به من داده و قرار شد ادامه دستورات از طريق لپ تاپی امن برايم ارسال شود.
وی ادامه داد: ابتدا قرار بود موتوری را که قصد انفجار ان را داشتم، خودم تهيه کنم اما بعد دستوری مبنی بر دريافت موتور از رابط دريافت کردم .
جمالی افزود: بعد از چند روز آدرس خانه امن را دريافت کردم و به صورت هفتگی اقدام به انجام مواردی که برايم از طريق لپ تاپ ارسال می شد، می کردم .
وی گفت: سه روز قبل از عمليات، آدرس محل پارک موتور به من داده و قرار شد طبق آموزش هايی که در اسرائيل بر اساس ماکتی تمرين کرده بودم، اقدام کنم.
عامل ترور شهيد عليمحمدی افزود: چند روز بعد با من تماس گرفته شد و دستور دادند که بمب را بر روی موتور وصل کنم.
وی اضافه کرد: بعد از نصب بمب بر روی موتور چند روز به خانه امن مراجعه نکردم تا اينکه در روز عمليات ساعت پنج بامداد از خانه خارج شدم و به خانه امن رفتم و ساعت هفت صبح از خانه امن خارج شدم و پس از استقرار موتور با رابط اسرائيلی تماس گرفتم .
وی گفت: ۳۰ دقيقه يک بار با من تماس گرفته می شد و در مورد چند و چون عمليات از من سووال می شد.
وی افزود: بعد ازظهر با من تماس گرفته و اعلام شد که عمليات لغو شده است و بايد موتور را به خانه امن ببرم. بعد دوباره با من تماس گرفته شد که فردای آن روز دوباره عمليات را انجام دهم.
اين عامل موساد تصريح کرد: بعد از انجام عمليات بنا به دستور طرف اسرائيلی تمامی وسايل همراه، تلفن ماهواره ای و حتی کلاه کاسکت را از بين بردم و به خانه برگشتم.
وی در پاسخ به قاضی صلواتی که آيا در مورد شخصيت شهيد عليمحمدی اطلاعاتی داشته است، گفت: در مدت اقامت در تل آويو از نظر اعتقادی عليه نظام جمهوری اسلامی ايران شست و شوی مغزی شدم و در مورد شهيد عليمحمدی به من گفته می شد وی فردی است که عليه بشريت اقدام می کند.
وی با بيان اينکه بعد از انجام ترور از طريق رسانه ها متوجه شخصيت شهيد عليمحمدی و دچار آسيب های روحی و روانی شديد شدم، افزود: بعد از انجام عمليات به ارمنستان رفتم و به صورت حضوری به مدت يک روز کامل با من صحبت شد و مدام به من القا می شد شهيد عليمحمدی بر ضد بشريت اقدام کرده و در حال ساخت بمب هسته ای بوده است .
قاضی صلواتی با استناد به بيانات حضرت امام خمينی (ره) خطاب به متهم گفت: مگر نمی دانی که رژيم صهيونيستی بايد از بين برود. پس چرا با اين رژيم همکاری کردی؟
عامل ترور شهيد عليمحمدی پاسخ داد: اکنون برای پشيمانی و اينکه آلت دست بيگانگان شده ام، دير شده است اما بعد از متوجه شدن با ابعاد ترور و شخصيت شهيد عليمحمدی، با مشکلات روحی و روانی روبرو شدم.
وی گفت: قرار بود بعد از اين ترور، پنج ترور ديگر و از جمله ترور شهيد شهرياری را که در مورد آن نيز آموزش هايی ديده بودم ،انجام دهم اما به دليل بهم ريختگی روحی از تمام عمليات ها کنار گذاشته شدم.
جمالی فشی افزود :‌حتی به دليل مشکلات روحی، ملاقات هايی راکه قرار بود در استراليا و تايلند داشته باشم، لغو شد.
وی کل مبلغی را که از موساد دريافت کرده بود ۱۲۰ هزار دلار اعلام کرد و گفت: وقتی فردی را به صورت روزمره شست و شوی مغزی دهند حتما فريب خواهد خورد.
پس از اظهارات متهم، همسر شهيد عليمحمدی که در جلسه دادگاه حضور داشت در سخنانی خواستار اشد مجازات برای متهم و شکايت از رژيم صهيونيستی در محاکم بين المللی به دليل انجام جنايت عليه بشريت شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016