یکشنبه 13 شهریور 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


خواندنی ها و دیدنی ها
در همين زمينه
4 اردیبهشت» احضار قطب دراویش طریقت نعمت اللهی گنابادی به دادگاه
بخوانید!
پرخواننده ترین ها

حکومت نظامی در کوار از توابع شیراز، مجذوبان نور

بلوایی که یک آخوند جوان تندرو در تبلیغ علیه دراویش گنابادی ساکن شهرستان کوار به راه انداخته بود به برخورد مسلحانه و تیراندازی به طرف دراویش منجر شد.

به گزارش سایت مجذوبان نور، به رغم هشدارهای پیاپی دراویش و مذاکره با مقامات قضایی و حتی نماینده مردم کوار در مجلس مبنی بر جلوگیری از درگیری و ایجاد اختلاف بین مردم این منطقه عشایر نشین، در ساعت 12 ظهر جمعه 11 شهریور ماه برخورد مسلحانه آغاز شده و در حال شدت گرفتن است.

دو اتوبوس از نیروهای منتسب به بسیج شیراز که ساعت 8 شب پنجشنبه دهم شهریورماه برای ایجاد درگیری با دراویش نعمت اللهی گنابادی به کوار اعزام شده بودند، در سطح این شهرستان به تظاهرات پرداختند.

به گزارش خبرنگار سایت مجذوبان نور، اعزام این نیروها، به درخواست یک آخوند جوان صورت گرفته که با تبلیغات گسترده ای خواستار شرکت مردم کوار و همچنین کارمندان و کارکنان ادارات دولتی برای تظاهرات علیه دراویش گنابادی شده است.

این طلبه تندرو از چندی پیش با پخش اعلامیه و سی دی علیه پیروان این طریقت عرفانی و بدعت‌گذار نامیدن آنان، جو شهرستان کوار را متشنج کرده و با وجود هشدار دراویش مبنی بر پرهیز از ایجاد درگیری در این منطقه عشایرنشین، به عواقب این تحریک ناشیانه توجه نکرده و حتی خواستار حضور نهادهای دولتی در این اقدام غیرقانونی نیز شده است.

یکی از دراویش کوار درباره جو حاکم بر این شهرستان به خبرنگار مجذوبان نور گفت: نیروهای منتسب به بسیج برای اینکه جمع خود را پرشمارتر جلوه بدهند مردم ساده دل روستاهای اطراف را نیز برای تظاهرات به سمت خود کشیده و با سردادن شعار “مرگ بر درویش آمریکایی” سعی در تحریک دراویش کردند .

این درویش همچنین افزود: به رغم قول مساعد نماینده مردم کوار در مجلس مبنی بر جلوگیری از اقدامات مخرب این گروه ها، این عده همچنان در پی ایجاد تشنج در منطقه هستند که این خود نشان می دهد این افراد مورد حمایت چه نهادهایی قرار دارند.

وی در پایان تاکید کرد که دراویش در صورت وقوع درگیری،‌ حق دفاع را از نظر قانونی و انسانی برای خود مسلم دانسته و ایستادگی خواهند کرد.

اخبار رسیده از کوار حاکی از فرونشستن صدای گلوله و آتش درگیری با دراویش نعمت اللهی گنابادی، افزایش شمار نیروهای یگان ویژه و تردد آمبولانس های اورژانس در آن شهرستان است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش خبرنگار سایت مجذوبان نور از کوار، درگیری و تیراندازی که از ساعت 12 ظهر امروز 11 شهریور آغاز شده بود دقایقی ست که متوقف شده و نیروهای یگان ویژه بیشتری از شیراز به سمت کوار در حال حرکت هستند.

یکی از دراویش کوار در پاسخ به این سوال که این درگیری از کی و به چه دلیل آغاز شده است، به خبرنگار ما گفت: بانی این حرکت غیرقانونی، تندروی های یک طلبه جوان بود که با پخش اعلامیه و سی دی به تهییج و ترغیب نیروهای بسیج برای درگیری با دراویش پرداخته و با تظاهرات و شعارهای موهنی همچون مرگ بر درویش آمریکایی به آتش این اقدام دامن زد.

این درویش افزود: بر فرض محال که دراویش به گفته این طلبه تندرو، بدعت گذار بوده یا مزدبگیر آمریکا باشند، آیا هیچ مرجع قانونی و نهاد رسیدگی کننده ای به این اتهامات وجود ندارد که یک عده خودسر که خود را روحانی و بسیجی می نامند این طور آتش به جان شهر انداخته و مردم بی گناه را دستخوش درگیری مسلحانه و آشوب کنند؟

به گفته وی، این درگیری وقتی مسلحانه شد که نیروهای خودسر چند باب مغازه از دراویش را به آتش کشیدند که در جریان این حادثه از هر دو طرف عده ای مجروح و زخمی شدند.

این درویش در پایان با تاکید بر خصلت مردم منطقه عشایرنشین کوار گفت: دراویش در این واقعه بارها از راه های قانونی و مذاکره با مقامات خواستار جلوگیری از این گونه اقدامات خشونت آمیز شده بودند، اما بی توجهی تندروها عواقب بعدی دارد که امیدواریم با دخالت مقامات عاقل و عاقبت اندیش، از بدتر شدن این عواقب جلوگیری شود.

در پی ایجاد آشوب و درگیری با دراویش نعمت اللهی گنابادی، شهرستان کوار حالت نظامی و امنیتی به خود گرفت.

به گزارش خبرنگار سایت مجذوبان نور ، نیروهای امنیتی در محل برگزاری مجالس درویشی شهرستان کوار دوربین مداربسته نصب کرده و تمام رفت و آمدها را زیر نظر گرفته اند.

این گزارش می افزاید: تمام راه های مواصلاتی به این شهرستان توسط نیروهای یگان ویژه بسته شده و از ورود دراویش به کوار جلوگیری می شود.

شاهدان عینی به خبرنگار ما گفته اند: در جریان این درگیری که با پرتاب گار اشک آور و شلیک گلوله از سوی نیروهای خودسر آغاز شد، منازل برخی از دراویش مورد هجوم و تفتیش قرار گرفته و چند باب مغازه آنان نیز دستخوش حریق شده است.

به گفته خبرنگار ما، شهرستان کوار در جو امنیتی و نظامی فرو رفته و هرگونه عبور و مرور در خیابان های آن به شدت مورد کنترل و بازرسی قرار می گیرد.

اما بی‌ شرمانه اینکه سایت‌هایی‌ چون فردا نیوز این اخبار را وارونه مخابره کرده اند و وانمود کرده اند که دراویش اسلحه برداشته اند.که البته از نظام دروغ گویی این چنین خبر گزاریهایی این چنینی بعید نیست.

خبری که از شیرازنا و فردا نیوز افاضه شده این چنین بود :

” شیرازنا: عده‌ای از مردم کوار در پی ضرب و شتم یکی از طلاب این شهر و توهین و فحاشی به لباس روحانیت و دیگر مقدسات اسلامی از سوی دراویش گنابادی در اقدامی خودجوش و مردمی راهپیمایی کردند. دراویش که با جمعیت زیاد مردم روبه رو می‌شوند با آنها درگیر و به سوی آنها با اسلحه گرم تیراندازی می‌کنند.”

لازم به ذکر است به دلیل بالا گرفتن جو نظامی و امنیتی در این شهرستان دسترسی به اخبار با مشکل روبه رو شده است که به محض دریافت هر گونه اطلاعات، اخبار آن منتشر خواهد شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016