دوشنبه 14 شهریور 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

فرمانده ارتش: برخي از سلاح‌ها را تا روز واقعه بسته نگه مي‌داريم، ایرنا

تهران- جانشين فرمانده كل ارتش جمهوري اسلامي ايران با بيان اين كه برخي از سلاح‌ها را تا روز واقعه براي دفاع از كشور در برابر دشمنان بسته نگه مي‌داريم، گفت: نيروهاي مسلح ايران خود را براي دفاع از كشور آماده كرده اند.

امير سرتيپ 'عبدالرحيم موسوي' روزيكشنبه در گفت و گو با خبرنگار حوزه دفاعي ايرنا تاكيد كرد كه نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي ايران در بهترين شرايط آمادگي بسر مي برند و همزمان با تحولات جايگاه خود را ارتقا داده است.

وي با بيان اين كه بخش اطلاعاتي نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي ايران هر روزه تحولات در عرصه هاي مختلف را رصد مي كنند، خاطرنشان كرد: البته اين اقدام دليلي بر آن نيست كه بخواهيم آغازگر حمله به كشوري باشيم بلكه با هدف دفاع همه جانبه از نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران در برابر اين تحولات است.

اين مقام ارشد نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي ايران اظهارداشت: دانشكده فرماندهي و ستاد (دافوس) توانسته است در موضوع ' تاكتيك' وظيفه خود را به خوبي انجام دهد و در بخش تجهيزات هم پس از تهيه الگوهاي مناسب آنها را براي توليد در اختيار صنايع دفاع قرار مي دهد كه گزارش هاي اين صنايع حاكي از رشد بسيار خوبي در اين زمينه است.

امير سرتيپ موسوي همچنين گفت: دربخش ساختارها و نظام ساماندهي نيروي انساني در سه سال اخير ساختار تمامي قسمت هاي ارتش و نحوه استفاده از نيروي انساني متحول شده است كه اين تحول را مي توان در بخش هاي مختلف از جمله قرارگاه پدافند هوايي خاتم الانبيا (ص)، نيروهاي هوايي، دريايي، زميني و ستادهايي كه كارهاي آنها را پشتيباني مي كنند، مشاهده كرد.

** نيروهاي مسلح ايران آماده دفاع از كشور در برابر تحولات موجود است

جانشين فرمانده كل ارتش جمهوري اسلامي ايران تصريح كرد: نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي ايران خود را براي دفاع از كشور در برابر تحولات موجود آماده كرده است.

امير سرتيپ موسوي افزود: مركز راهبردي نيروهاي مسلح، آينده پژوهي، آينده نگري و پيش بيني روندهاي آينده را بر عهده دارد كه اين پيش بيني ها براي اعمال بر روي ساختارهاي ارتش جمهوري اسلامي ايران به قسمت هاي طراحي ارايه مي شود.

وي اظهاراميدواري كرد كه بدين ترتيب نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي ايران بتوانند در زمان لازم اين وظيفه را در برابر دفاع از كشور اعمال كنند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


* نيروي انساني در نيروهاي مسلح حرف اول را مي زند

امير سرتيپ موسوي با تاكيد بر جايگاه ويژه نيروي انساني در نيروهاي مسلح، گفت: در نيروي مسلح جمهوري اسلامي ايران نيز نيروهاي انساني حرف اول را مي زند زيرا تجهيزات هرچقدر هم كه پيشرفته و مدرن باشند، نيازمند آن هستند كه يك انسان هوشمند، خلاق، متعهد، فداكار و مومن آنها را به بهترين نحوي به كار بگيرد.

وي با بيان اين كه البته اين بدان معني نيست كه ما از بحث تجهيزات غافل باشيم، اظهارداشت: در نمايشگاه‌هاي متعدد وزارت دفاع كه به مناسبت هاي مختلف برپا مي شود مي توان توان دفاعي جمهوري اسلامي ايران را مشاهده كرد.

جانشين فرمانده كل ارتش جمهوري اسلامي ايران تصريح كرد: ما ناگزير هستيم برخي از سلاح هاي خود را تا روز واقعه و براي دفاع از جمهوري اسلامي ايران در برابر دشمنان بسته نگه داريم زيرا اگر قرار باشد همه سلاح هاي دفاعي كشور را به معرض ديد عمومي بگذاريم دشمنان از آنها اطلاع مي يابند كه اين اقدام لطمه زدن به خود است.

امير سرتيپ موسوي با تاكيد مجدد بر اين كه نيروي انساني در نيروهاي مسلح حرف اول را مي زند، گفت:تجهيزات نظامي ايران تا به امروز براي دفاع از كشور كافي است و براي آينده هم پيش بيني هاي لازم را انجام داده ايم.

** در نبرد سايبري پاشنه آشيل دشمنان ايران اسلامي مسايل سايبري است.

وي در بخش ديگري از اين گفت و گو بر تحولات نوين در جهان بويژه در بخش دفاعي تاكيد كرد و گفت: در نبرد سايبري پاشنه آشيل دشمنان ايران اسلامي مسايل سايبري است.

وي افزود: نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي ايران در زمينه پدافند سايبري از توانايي هاي بسيار خوبي برخوردار هستند.

فضاي سايبر، فضايي است كه امروز بر جامعه جهاني حاكم شده و ارتش هاي جهان در حال استفاده از آن هستند. امروزه ارتش هاي مدرن جهان سعي كرده اند كه تجهيزات و ادوات لازم را براي حضور در اين فضا آماده و از آن استفاده كنند.

جانشين فرمانده كل ارتش خاطرنشان كرد: نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي ايران نسبت به اين فضا بيگانه نبوده و با كسب توانايي هاي لازم خود را براي حضور در فضاي سايبري آماده كرده و ساز و كارهاي آن نيز تعريف شده است.

امير سرتيپ موسوي با تشريح جايگاه دانشكده فرماندهي و ستاد (دافوس) در نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي ايران از اين دانشكده به عنوان قطب تاكتيك و پاسخگوي تمامي مسايل نيروهاي مسلح در حوزه تاكتيك در نبردهاي امروز و آينده ياد كرد.

وي اظهارداشت: دانشكده دافوس در بخش تربيت و پرورش نيروهاي متفكر و خلاق و همچنين در بخش وظايف از جايگاه ويژه اي برخوردار است و تاكنون به خوبي عمل كرده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016