چهارشنبه 23 شهریور 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

احمدی‌نژاد: برخی‌ها در جريان اختلاس متهم می‌کنند، در حالی که ما باز هم سکوت می‌کنيم، سکوتم طولانی نخواهد بود، فارس

رئيس جمهور دولت خود را پاکترين دولت تاريخ خواند و از قوه قضاييه خواست عوامل ‌اختلاس ۳ هزار ميلياردی را از هر جريان و گروهی که هستند، ‌شناسايی و به مردم معرفی کند.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری فارس به اردبيل، محمود احمدی نژاد رئيس جمهور پيش از ظهر امروز چهارشنبه طی سخنانی در جمع مردم اردبيل با اشاره به برنامه دولت جهت اصلاح سيستم بانکی گفت:



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


يکی از برنامه‌های ما اصلاح سيستم بانکی است چرا‌که بنده از اول از اينکه می‌شنيدم‌ يک نفر از طريق ارتباطی که دارد، به راحتی می‌تواند از يک بانک ۱۰۰ ميليارد تومان وام بگيرد اما جوانی برای ۵ ميليون تومان وام دستش به جايی بند نيست، غصه‌دار می‌شدم، از همين رو سعی کرديم سيستم بانکی را اصلاح کنيم که برنامه‌هايم در اين خصوص آماده شده که امسال اين کار را شروع خواهيم کرد.

وی همچنين اختلاس ۳ هزار ميليارد تومانی را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: اخيرا عده‌ای با استفاده از اين شبکه بانکی و با سوء‌استفاده از يک بانک و ضعف نظارتی از اين بانکی که خصوصی شده، رقم بالايی را تحت عناوين گوناگون به نام وام و اعتبار اخذ کرده‌اند که اين اشکال است.

رئيس جمهور ادامه داد: خوشبختانه بانک مرکزی، وزارت اقتصاد و مسئولان اطلاعاتی دولت متوجه اين موضوع شده و آن را شناسايی کردند و سر و صدايش را در نياورند تا به اين افراد شناسايی و اموالشان را ضبط کنند. اصلا خود بنده به بانک مرکزی گفتم يک جريان سوی جلو می‌رود و يک گروهی به نام تاسيس بانک کارهای خلافی می‌کنند که انشا‌ءالله با اصلاح سيستم بانکی بی‌عدالتی در اخذ وام ريشه‌کن و راه‌های سوء‌استفاده بسته خواهد شد.

احمدی‌نژاد با بيان اينکه چند ماه است عده‌ای تلاش می‌کنند به دولت ضربه زده و دولت را بدون هيچ محدوديتی متهم می‌کنند، انگار که اين موضوع رسيدگی نخواهد شد، خاطرنشان کرد: از دستگاه قضايی می‌خواهم عوامل اين اختلاس از هر جريان و گروهی است، شناسايی و به مردم معرفی کند.

وی اين دولت را پاک‌ترين دولت تاريخ خواند و اظهار داشت: برخی‌ها در جريان اين اختلاس متهم می‌کنند، در حالی که ما باز هم سکوت می‌کنيم که به خاطر مقام معظم رهبری است که البته اين سکوت وحدت بخش طولانی مدت نخواهد بود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016