سه شنبه 22 شهریور 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

علی اکبر ترکان، وزير اسبق راه و ترابری: مديران سيستم بانکی! به احترام مردم، استعفا دهيد، خبرآنلاين

اقتصاد > اقتصاد کلان - براساس اظهارات وزير اسبق راه و ترابری، در شرايطی که سه ميليون بيکار در کشور وجود دارد و بسياری از ايرانيان در فقر بسر می برند مسوولان بانکی به دليل رخداد اختلاس ۳ هزار ميليارد تومانی بايد استعفا دهند.

علی اکبر ترکان در گفت وگو با خبرآنلاين، تاکيد کرد:دولتی که با ادعای مبارزه با فساد بر مسند نشسته است بايد در مواجهه با چنين اختلاس بزرگی واکنش نشان دهد. چرا که اختلاس چنين مبلغی نمی تواند کار يک نفر باشد بلکه قطعا بايد گروهی متشکل از مسوولان بالارتبه دولتی به آنها کمک کرده باشند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گفته او، بايد اين مساله به صورت جدی توسط قوه قضاييه پيگيری شود اما متاسفانه تجربه ثابت کرده دولت در مقابله با چنين مسائلی که مربوط به ياران دولتی می شود ترجيح می دهد مساله بايکوت شود تا سروصدايی بلندشود.

معاون برنامه ريزی وزارت نفت در دولت نهم متذکرشد: مشابه اين اتفاق به نوعی ديگر در خصوص يکی از عالی رتبه ترين مقامات دولتی در خصوص يک شرکت بيمه ای اتفاق افتاده است اما ديده شده که دولت با هر ترفندی تلاش کرده اين مساله را بی ارزش و کوچک جلوه دهد.

ترکان با اشاره بر اينکه زمانی به دليل اختلاس ۱۲۳ ميليارد تومانی در بانک صادرات مجرم را اعدام کردند،افزود: در چنين شرايطی مسوولان دولتی بايد برای برگرداندن اعتماد مردم و جامعه تلاش کنند تا با محاکمه جدی اختلاس کنندگان آرامش را به بدنه جامعه باز گردانند.

وزير اسبق راه و ترابری تصريح کرد: هرسال رئيس ديوان محاسبات فرياد می زند و از عدم شفاف سازی در معاملات مالی دولت می گويد و قوه مقننه متاسفانه هيچ گونه واکنشی نشان نمی دهد و احتمالا اين بار نيز چنين اتفاقی خواهد افتاد.

علی اکبر ترکان در گفت وگو با خبرآنلاين متذکرشد: مسوولان بانکی بايد استعفا بدهند اما می شنويم که آنها به دنبال گرفتن جايزه هستند و ظاهرا مديرکل بانک مرکزی هم به دنبال پرداخت اين جايزه است. بنابراين در چنين شرايطی نمی توان اميدوار بود که اين موضوع به طور جدی بررسی شود و بايد منتظر باشيم که بزودی سروصدای اين مساله هم از سوی دولت خوابانده شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016