دوشنبه 4 مهر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

شاهکار عامل اختلاس‌ بزرگ، دو کلاه گشاد بر سر يک بانک، فارس

اختلاس‌گر معروف ۳ هزار ميليارد تومانی ( گروه اميرمنصور آريا) روش های جالبی در اين اختلاس به کار می گرفته که در نوع خود بی‌نظير است.

گروه امير منصور آريا که نامش با افشای پرونده اختلاس ۳ هزار ميليارد تومانی طی يک ماه اخير بارها به گوش رسيده است، روش های متعددی برای اختلاس و کلاهبرداری از بانک ها بکار می گرفت.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در يکی از اين روش های بديع ، اين گروه از يک بانک ( بانک اصلی که نقش عمده ای را در اختلاس اخير داشته و ال سی ها را برای آن صادر می کرد)، رقم قابل توجهی اعتبار اسنادی دريافت کرده و سپس آن را در يکی ديگر از بانکها ( بانک فرعی) تنزيل و نقد می کرد . آريا سپس پول نقد شده را به همان بانکی اصلی می برد و به عنوان آورده نقدی از آن استفاده می کرد تا تسهيلات کلانی از اين بانک اصلی دريافت نمايد.
با اين روش در واقع اختلاس گر بزرگ ، دو بار از بانک مذکور سوء استفاده می کرد.
نمونه واقعی اين ابتکار اختلاس گر بزرگ، آورده سهم الشرکه نقدی گروه امير منصور آريا برای راه انداری کارخانه ام دی اف در شهرک صنعتی لوشان است که با اين آورده نقدی ، خواستار تسهيلات کلان از بانک صادرات شده بود.
اين در حالی است که اين آورده نقدی ، ال سی تنزيل شده همين بانک در بانک ديگر بود.
گفتنی است رئيس اين بانک که اختلاس گر دو کلاه گشاد بر سر آن گذاشته ، بعد از علنی شدن ماجرای اختلاس ۳ هزار ميلياردی در مصاحبه ای اعلام کرد که در اين پرونده بايد به ما جايزه هم بدهند!


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016